Μείζον πρόβλημα έχει δημιουργηθεί και σε πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας, λόγω της καθυστερημένης απόδοσης από τα ΕΛΤΑ των ποσών που εισπράττουν από πελάτες της ΔΕΗ για εξόφληση λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος.
Το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) όπως ανέφερε ο πρόεδρος του, κ. Γιώργος Λεχουρίτης στην εκπομπή “ΟΛΑ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ” με την Νανά Θεοδροπούλου στον AERAS FM αν δεν επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα θα ασκήσει συλλογική αγωγή «υπέρ των καταναλωτών ρεύματος από την ΔΕΗ που επλήρωσαν τους λογαριασμούς τους έγκαιρα και με την συμφωνία της σχετικής έκπτωσης που συμφωνήθηκε, τα ποσά παρέμειναν στα ΕΛΤΑ μέσω των οποίων έκαμαν τις πληρωμές τους».
Ο κ.Λεχουρίτης ανέφερε ακόμη ότι ότι τα ΕΛΤΑ οφείλουν να τους αποζημιώσουν και η ΔΕΗ οφείλει αμέσως και όχι αργότερα να ρυθμίσει το υπόλοιπο και να αποδώσει την έκπτωση που συμφωνήθηκε, με βάση ότι έχει λάβει γνώση σχετικά με την πληρωμή από τα ΕΛΤΑ.
Σε αστοχίες των ΕΛΤΑ αποδίδει η διοίκηση της ΔΕΗ το πρόβλημα που έχει ανακύψει με τις εξοφλήσεις των λογαριασμών πελατών της, συστήνοντας στους πελάτες της να εξοφλούν τους λογαριασμούς τους ηλεκτρονικά.
Ξεκαθαρίζει πάντως ότι από το πρόβλημα που έχει ανακύψει οι πελάτες της δεν θα υποστούν καμία οικονομική ζημιά.
Την άμεση λήψη μέτρων, για την αντιμετώπιση του προβλήματος που έχει ανακύψει με την καθυστέρηση απόδοσης των ποσών που έχουν καταβάλει οι καταναλωτές για την πληρωμή λογαριασμών ρεύματος, ζήτησε και η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, με νέα παρέμβασή της σήμερα, με την οποία ζητά μεταξύ άλλων την αναδρομική εφαρμογή των εκπτώσεων συνέπειας.
Η ανακοίνωση της ΔΕΗ
1. Τον τελευταίο περίπου χρόνο έχει ανακύψει πρόβλημα με τις εξοφλήσεις των λογαριασμών πελατών της ΔΕΗ μέσω ΕΛΤΑ λόγω αστοχιών της εταιρείας αυτής. Πρόβλημα το οποίο κατά καιρούς εμφανίζεται περισσότερο ή λιγότερο οξυμένο και τελευταία έχει λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις.
Συνεπείς πελάτες της ΔΕΗ ταλαιπωρούνται, ενώ και η ίδια η Επιχείρηση υφίσταται οικονομικές και άλλες δυσμενείς επιπτώσεις, καθώς έχει αυξηθεί σημαντικά η προσέλευση στα καταστήματά της με συνέπεια τη δημιουργία προβλημάτων στην εξυπηρέτηση, αλλά και στο προσωπικό.
2. Η ΔΕΗ από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να επιλύσει το πρόβλημα με στόχο την ελαχιστοποίηση της ταλαιπωρίας των πελατών της και βέβαια την προάσπιση των συμφερόντων της, εξαντλώντας παράλληλα τα περιθώρια διαλόγου και καλής θέλησης έναντι μιας εμβληματικής επιχείρησης όπως τα ΕΛΤΑ. Ελπίζουμε ότι με την παρέμβαση όλων των αρμοδίων πλευρών το πρόβλημα θα διευθετηθεί σύντομα.
Τονίζεται ότι τα ΕΛΤΑ, βάσει νόμου και διαθέτοντας την απαιτούμενη άδεια είναι «εισπρακτικό ίδρυμα». Αυτό σημαίνει ότι εισπράττει αυτοδίκαια τους λογαριασμούς
και της ΔΕΗ, όπως και άλλων φορέων χωρίς να χρειάζεται ειδική σύμβαση προς τούτο.
3. Από το πρώτο διάστημα που προέκυψε το πρόβλημα η ΔΕΗ μερίμνησε ώστε οι πελάτες της να μην υφίστανται καμία οικονομική ζημιά. Έτσι με την προσκόμιση στα
καταστήματά μας της απόδειξης πληρωμής μέσω ΕΛΤΑ, το θέμα τακτοποιείται οπότε αφενός δεν γίνεται διπλή χρέωση και αφετέρου διατηρείται η έκπτωση συνέπειας 15%, η οποία εμφανίζεται στον επόμενο λογαριασμό.
4. Εναπόκειται στους ίδιους τους πελάτες μας να επιλέγουν τα ΕΛΤΑ ή όποιον άλλο φορέα επιθυμούν για την εξόφληση των λογαριασμών τους. Από την πλευρά μας τους συστήνουμε και τους καλούμε να εξοφλούν τους λογαριασμούς τους ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-pos, ΧΩΡΙΣ ΧΡΕΩΣΗ, και βέβαια με απόλυτη σιγουριά και χωρίς καμία ταλαιπωρία και απώλεια χρόνου.
Σε κάθε περίπτωση, παρά το γεγονός ότι η ΔΕΗ δεν έχει καμία απολύτως ευθύνη, ζητάμε συγνώμη από τους συνεπείς πελάτες μας για την ταλαιπωρία που υφίστανται, και τους καλούμε να προσέρχονται στα καταστήματά μας με κατανόηση και βεβαιότητα ότι το πρόβλημά τους θα τακτοποιηθεί.»