Quantcast

Ανταποκρίθηκε στον τεράστιο όγκο οχημάτων η Ιόνια Οδός

Ανταποκρίθηκαν  στον τεράστιο όγκο οχημάτων οι νέοι οδικοί άξονες, μεταξύ αυτών και η Ιόνια Οδός. Η φετινή έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα που ήταν μαζική διεξήχθη χωρίς προβλήματα και σαφώς με λιγότερα τροχαία ατυχήματα. Συγκεκριμένα και με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2017 είχαμε σημαντική μείωση 9,8% των θανατηφόρων ατυχημάτων και 753 το 2016 πέσαμε στα 679.

Το πόσο οι αυτοκινητόδρομοι μείωσαν τα επίπεδα των τροχαίων, θανατηφόρων ή μή φαίνεται από ένα στατιστικό στοιχείο που δόθηκε στη δημοσιότητα. Συγκεκριμένα από από τα 679 θανατηφορα ατυχήματα μόλις τα 42 σημειώθηκαν σε αυτοκινητόδρόμους (Αιγαίου, Νέα Οδός, Ολυμπία, Εγνατία-απουσιάζουν στοιχεία από Αττική Οδό, Ιόνια και Μορέα) και τα υπόλοιπα 637 έγιναν εκτός αυτοκινητόδρομων. Πιο συγκεκριμένα 426 θανατηφόρα είχαμε στο λοιπό οδικό δίκτυο, 211 σε κατοικημένες περιοχές, 21 στον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης (διαχειρίζεται από τις εταιρείες Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Νέα Οδό και Κεντρική Οδό), 13 στην Εγνατία Οδό και 8 στην Ολυμπία Οδό.

Τα στοιχεία γίνονται ακόμα πιο ενθαρρυντικά αν σκεφτούμε ότι 3 αυτοκινητόδρομοι λειτούργησαν από τα μέσα ή και μέχρι τα τέλη της χρονιάς (π.χ. ο Ε65 στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα λειτούργησε στις 22 Δεκεμβρίου ενώ η Ιόνια Οδός από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα λειτουργήσε πλήρης από τον Αύγουστο του 2017).

Κύρια αιτία θανάτου παραμένει η υπερβολική ταχύτητα με 84 περιστατικά ενώ 69 αφορούν απόσπαση προσοχής.

Ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση στην εικόνα της οδικής ασφάλειας είχαμε στα σοβαρά ατυχήματα με πολλή μεγάλη μείωση και 607 έναντι 742 το 2016. Ο αριθμός αυτός δείχνει μία εντυπωσιακή βελτίωση και στο επίπεδο της επίδρασης των τροχαίων στους επιβάτες και είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό.

Επίσης είναι φανερό ότι μεγάλη σημασία έχει η ώρα που εκδηλώνονται τα θανατηφόρα ατυχήματα καθώς τις μεταμεσονύκτιες ώρες 12 με 7 το πρωί είχαμε 153 ατυχήματα, 147 από τις 5 το απόγευμα μέχρι τις 9 και 137 από τις 1 το μεσημέρι μέχρι τις 5 το απόγευμα. Επίσης μείωση είχαμε και στα “ελαφρά ατυχήματα” καθώς καταγράφηκα 9.416 περιστατικά έναντι 9.901 το 2016.

Τώρα, σε επίπεδο ανθρώπινων απωλειών ή τραυματισμών, τα στοιχεία είναι επίσης ενθαρρυντικά (φυσικά όχι ικανοποιητικά λόγω του γενικού αριθμού) καθώς, οι θάνατοι από τροχαία μειώθηκαν από 805 το 2016 σε 730 το 2017. Οι σοβαρά τραυματίες επίσης από 855 σε 704 και οι ελαφρά τραυματίες από 12.798 σε 12.070.

Όσο αναφορά την  έξοδο των εκδρομέων του Πάσχα, όπως έγινε γνωστό από την Τροχαία, μέχρι τις 20.00 το βράδυ είχαν περάσει από την εθνική οδό Αθηνών- Κορίνθου, 55.000 αυτοκίνητα και από την εθνική Αθηνών- Λαμίας, μέχρι τις 21.00, περίπου 43.000 αυτοκίνητα.Σε τοπικό επίπεδο  η κίνηση των αυτοκινήτων στη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου ήταν αυξημένη αφού μόνο την Μ. Πέμπτη, πέρασαν τουλάχιστον 17.000 οχήματα,την Μ.Παρασκευή πέρασαν 22.000 αυτοκίνητα, και  το Μ.Σάββατο από το πρωί και μέχρι τις 13:00 πέραν από τη γέφυρα 10.000 αυτοκίνητα. Από τον σταθμό υπεραστικών λεωφορείων του Κηφισού, χθες, είχαν προγραμματιστεί περισσότερα από 325 δρομολόγια (100 έκτακτα). Οπως τόνισε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Σοφοκλής Φάτσιος, τις δύο τελευταίες ημέρες, εκτός από τα κανονικά δρομολόγια προστέθηκαν και έκτακτα, προκειμένου να καλυφθεί η έξοδος των εκδρομέων. Ανεπίσημα στοιχεία δείχνουν μια μικρή μείωση εκδρομέων στο Αγρίνιο και αυξημένος ο  προορισμός προς τα χωριά της Αιτ/νίας.

Related Posts