- Με δύο έργα συμμετείχε το 17 δημοτικό σχολείο Αγρινίου σχολείο στον πρόσφατο, 3ο Περιφερειακό Διαγωνισμό Ρομποτικής στην Πάτρα. Το ένα έργο ήταν το «Δεν… μποτιλιάρω» και το άλλο το «Βαλιτσοϊμάντας πλοίου».
Συμμετείχε με δύο ομάδες μαθητών υπό την καθοδήγηση του εκπ/κού ΠΕ19 Σούλα Βασίλειου. Οι μαθητές μας παρουσίασαν τα έργα τους και απέσπασαν άριστες κριτικές. Εργάστηκαν με την μέθοδο STEM και με σαφήνεια εξήγησαν στους κριτές τη χρησιμότητα των έργων τους, τη μηχανική κατασκευή τους και την εφαρμογή τους στο μέλλον. .
Παραθέτουμε τις παρουσιάσεις και τα έργα των μαθητών .
- ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ – PROJECT 1 (Δεν…. μποτιλιάρω).
Χρησιμοποιώντας ένα μελλοντικό σχέδιο για την δημιουργία ενός ιπταμένου λεωφορείου στην Κίνα που βρήκαν στο διαδίκτυο, το project της ομάδας αφορούσε ένα ηλεκτροκίνητο τρόλεϊ υπερυψωμένο και κινούμενο σε συγκεκριμένη λωρίδα του οδοστρώματος (δεξιά). Είναι τόσο υπερυψωμένο και με τέτοιο πλάτος ώστε από κάτω να μπορούν να περνούν και να κυκλοφορούν απρόσκοπτα επιβατικά Ι.Χ. Το project αποτελείται από δύο μέρη: το όχημα και την αποβάθρα.
Η αποβάθρα.
Περιγραφή: Είναι μία πλατφόρμα όπου πάνω είναι προσαρμοσμένη η αποβάθρα μας και μπορεί να ανεβαίνει και να κατεβαίνει.
Περιλαμβάνει: Στην αποβάθρα είναι προσαρμοσμένος ένας κινητήρας που με κατάλληλο μηχανισμό ανύψωσης μπορεί να ανεβάζει και να κατεβάζει την αποβάθρα και ένας αισθητήρας απόστασης που αντιλαμβάνεται το όχημα μας όταν έρθει.
Κώδικας: Ο κώδικας στο Scratch για την αποβάθρα μας κάνει τα εξής. Με ένα αισθητήρα απόστασης όταν το όχημα μας έρθει και σταματήσει μπρος στην αποβάθρα ξεκινά και ανεβαίνει σε ένα ορισμένο ύψος μέχρις ότου επιβιβαστούν – αποβιβαστούν οι επιβάτες και κατόπιν κατεβαίνει πάλι στο αρχικό ύψος.
- ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ – PROJECT 2 (Βαλιτσοϊμάντας πλοίου).

Για το συγκεκριμένο project η ιδέα των μαθητών ήρθε από την εικόνα των μεγάλων επιβατικών πλοίων όταν οι επιβάτες επιβιβάζονται και αποβιβάζονται κρατώντας, όλοι στα χέρια τους τις βαλίτσες και δυσκολεύονται να κινηθούν άνετα λόγω στριμώγματος στην είσοδο – έξοδο του πλοίου. Σκέφτηκνα λοιπόν τη δημιουργία ενός ιμάντα σε κεκλιμένο επίπεδο που θα ανεβάζει τις αποσκευές των επιβατών στο πλοίο, στο προκαθορισμένο χώρο στη πρύμνη των πλοίων (έτσι δένουν τα μεγάλα επιβατικά). Το project αποτελείται από δύο μέρη: τον ιμάντα και τον προωθητή αποσκευών.
- Ο ιμάντας.
Περιγραφή: Είναι ένας ιμάντας σε κεκλιμένο επίπεδο που βρίσκεται πάνω σε ρόδες ώστε με κινητήρα εσωτερικής καύσης να μπορεί να κινείται στο χώρο του λιμανιού προσεγγίζοντας το πλοίο από τη πρύμνη. Κατασκευάστηκε με κομμάτια Lego , χωρίς να υπάρχει κάποιο σχέδιο εκ των προτέρων, απλά με τη μέθοδο συναρμολόγηση – δοκιμή – διόρθωση.
Περιλαμβάνει: Ένα κινητήρα που με κατάλληλη προσαρμογή κινεί τον ιμάντα και ένα αισθητήρα κλίσης.
Κώδικας: Ο κώδικας στο Scratch για τον ιμάντα , έχει ένα χειριστήριο on – off , με χρήση του αισθητήρα κλίσης που δίνει εντολή να ξεκινά και να σταματά ο κινητήρας που τον κάνει να κινείται.
- Ο προωθητής αποσκευών.
Περιγραφή: Είναι μία πλατφόρμα μαζί με μία ορθογώνια επιφάνεια που κινείται μπρος – πίσω που βρίσκεται προσαρμοσμένη στο ίδιο όχημα με τον ιμάντα στο μπροστινό του μέρος.
Περιλαμβάνει: Στον προωθητή αποσκευών είναι προσαρμοσμένος ένας κινητήρας που κάνει την ορθογώνια επιφάνεια του προωθητή να κινείται μπρος – πίσω και ένας αισθητήρας απόστασης.
Κώδικας: Ο κώδικας στο Scratch κάνει την ορθογώνια επιφάνεια του προωθητή να κινείται μπρος – πίσω, ώστε να προωθηθούν οι αποσκευές προς το μπροστινό μέρος της πλατφόρμας, ώστε εύκολα να παραληφθούν από τους ναυτεργάτες και να μπουν στη θέση τους στο πλοίο. Η κίνηση μπρος – πίσω του προωθητή γίνεται όταν με τον αισθητήρα απόστασης ανιχνευτεί η ύπαρξη αποσκευών στην πλατφόρμα.














