AgrinioSite
Πέμπτη, 13 Αυγούστου, 2026
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
AgrinioSite
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
No Result
View All Result
AgrinioSite
No Result
View All Result

Έμφραγμα: Η τροφή που μειώνει κατά 82% τον κίνδυνο

18 Νοεμβρίου, 2019
κατηγορία: ΥΓΕΙΑ
0
Γιατί παθαίνουν έμφραγμα οι νέοι άνθρωποι, τι πρέπει να προσέξουν
Share on FacebookShare on Twitter

Εδώ και πολλές δεκαετίες από την εποχή της μελέτης των επτά χωρών (Ελλάδα, Ιταλία, Γιουγκοσλαβία, Ολλανδία, Φιλανδία, ΗΠΑ, Ιαπωνία) η οποία ξεκίνησε το 1960 από τον Αμερικανό επιδημιολόγο Ancel Keys, έχουμε στοιχεία πως η θνησιμότητα από στεφανιαία νόσο είναι χαμηλή σε χώρες όπου το ελαιόλαδο αποτελεί βασική λιπαρή ύλη.

Προστατευτικός φαίνεται να είναι ο ρόλος του ελαιόλαδου και ανάμεσα σε ασθενείς που έχουν ήδη υποστεί έμφραγμα του μυοκαρδίου.

Επιστημονικά δεδομένα που προέκυψαν από τη μελέτη CARDIO2007 υπέδειξαν πως η αποκλειστική χρήση ελαιόλαδου στις μαγειρικές παρασκευές προσδίδει σημαντική προστασία έναντι της εμφάνισης στεφανιαίας νόσου.

Νωρίτερα επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Ναβάρα στην Ισπανία είχαν δείξει πώς η κατανάλωση ελαιόλαδου σε συγκεκριμένες ποσότητες (μέση πρόσληψη 54 γρ. ημερησίως) οδηγεί σε μείωση κατά 82% του σχετικού κινδύνου για εμφάνιση εμφράγματος.

Πολύ πρόσφατα εκπονήθηκαν δεδομένα από την Ευρωπαική Προοπτική Έρευνα EPIC (European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition) που επίσης επιβεβαιώνουν πως η κατανάλωση ελαιόλαδου σχετίζεται με τη μείωση της εμφάνισης στεφανιαίων συμβαμάτων.

Η κατανάλωση ελαιόλαδου φαίνεται να βοηθά στην πρόληψη καρδιαγγειακών νοσημάτων μέσω διαφόρων μηχανισμών όπως

♦ η βελτίωση του λιπιδαιμικού προφίλ μέσω κυρίως της αύξησης της HDL (καλής χοληστερόλης)

♦ η μείωση της οξείδωσης της LDL (κακής χοληστερόλης) με αποτέλεσμα την προστασία αγγείων από τη φθορά που προκαλεί η οξείδωση

♦ η προαγωγή της ενδοθηλιακής λειτουργίας (φανταστείτε το ενδοθήλιο ως τη «φόδρα» των αγγείων).

♦ ο έλεγχος της αρτηριακής πίεσης.

ygeiamou.gr

Σχετικά Άρθρα

Δήμος Αγρινίου: Τοποθέτηση απινιδωτών στις Δημοτικές Ενότητες
ΥΓΕΙΑ

Δήμος Αγρινίου: Τοποθέτηση απινιδωτών στις Δημοτικές Ενότητες

12 Αυγούστου, 2026

Ένα ακόμη βήμα για την ενίσχυση της ασφάλειας και της άμεσης ανταπόκρισης στις τοπικές κοινωνίες Ο Δήμος Αγρινίου προχωρά στην τοποθέτηση...

Ημικρανία: Το 50% των πασχόντων χάνει τουλάχιστον 1-2 μέρες κάθε μήνα από την δουλειά του ενώ το 45,15% νιώθουν αβοήθητοι
ΥΓΕΙΑ

Ομίχλη εγκεφάλου (brain fog): 6 προβλήματα υγείας που μπορεί να θολώνουν τη σκέψη

12 Αυγούστου, 2026

Η ομίχλη εγκεφάλου δεν αποτελεί διάγνωση, αλλά σύμπτωμα που μπορεί να συνδέεται με πολλές διαφορετικές καταστάσεις Μπαίνετε σε ένα δωμάτιο...

Κάνετε δίαιτα και δεν χάνετε βάρος; Ίσως αυτός να είναι ο λόγος
ΥΓΕΙΑ

Τα κιλά των καλοκαιρινών διακοπών και γιατί σχεδόν ποτέ δεν φταίει το φαγητό – Η επιστημονική άποψη διατροφολόγου

12 Αυγούστου, 2026

Κάθε Σεπτέμβρη υπάρχει μια σκηνή που επαναλαμβάνεται. Κάποιος ανεβαίνει στη ζυγαριά, βλέπει δύο κιλά παραπάνω και αποφασίζει ότι «τα κατέστρεψε...

Ποια καθημερινή συνήθεια δείχνει να προστατεύει από Αλτσχάιμερ
ΥΓΕΙΑ

Αλτσχάιμερ: «Έξυπνη» διάγνωση με PET Scan, γενετικό έλεγχο και AI – Η σημασία των φροντιστών

12 Αυγούστου, 2026

Πολυεπίπεδη είναι η μάχη απέναντι στη νόσο Αλτσχάιμερ στην εποχή της σύγχρονης ιατρικής. Γράφει η Χρύσα Δέδε Οι επιστημονικές εξελίξεις,...

Στον Αστακό και τον Μύτικα κλιμάκιο του Υπουργείου Υγείας – Στο επίκεντρο η αναβάθμιση των δομών υγείας
ΥΓΕΙΑ

Στον Αστακό και τον Μύτικα κλιμάκιο του Υπουργείου Υγείας – Στο επίκεντρο η αναβάθμιση των δομών υγείας

12 Αυγούστου, 2026

Θεσμική επίσκεψη στα Κέντρα Υγείας Αστακού και Μύτικα πραγματοποίησε υπηρεσιακό κλιμάκιο του Υπουργείου Υγείας και της 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας, με...

Πως εκδηλώνεται η σεξουαλική δυσλειτουργία στις γυναίκες
ΥΓΕΙΑ

Κολπικές ενοχλήσεις: Τα πρώτα σημάδια διατάραξης του pH που δεν πρέπει να αγνοείτε

11 Αυγούστου, 2026

Η δυσάρεστη οσμή, οι μεταβολές στα κολπικά εκκρίματα και το αίσθημα ενόχλησης στην ευαίσθητη περιοχή δεν αποτελούν απλώς ένα ζήτημα...

Καύσωνας: Οι τροφές που θα σε ενυδατώσουν άμεσα
ΥΓΕΙΑ

Διαβήτης και καλοκαιρινά φρούτα: Ποια επιτρέπονται και τι χρειάζεται προσοχή

11 Αυγούστου, 2026

Η ποσότητα, η μορφή με την οποία καταναλώνονται τα φρούτα και ο σωστός συνδυασμός τους παίζουν καθοριστικό ρόλο στον έλεγχο...

Τα συχνότερα λάθη που κάνουμε όταν βάζουμε αντηλιακό
ΥΓΕΙΑ

Ήλιος, δέρμα και καλοκαίρι: Οι κίνδυνοι που δεν πρέπει να αγνοούμε

11 Αυγούστου, 2026

Η σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον και ιδιαίτερα με τον ήλιο αποτελεί πηγή ζωής, ενέργειας και ευεξίας για τον οργανισμό....

Banner
Banner

Eιδησεογραφική πύλη με θεματολογία ποικίλης ύλης από το Αγρίνιο και τη Δυτική Ελλάδα.
Η δύναμη του διαδικτύου, η αμεσότητα της είδησης και η ταχύτατη διάδοσή της, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της εποχής και το agriniosite.gr σας καλεί να συμπορευτείτε μαζί του.
Με αποκαλυπτικές ειδήσεις, ρεπορτάζ, έρευνα, συνεντεύξεις, αφιερώματα. πολιτισμός, αθλητισμός κ.α
Το agriniosite.gr στηρίζει την κοινωνία και ελέγχει την εξουσία. Είναι η Δύναμη σου…
Η Δύναμη της Ενημέρωσης!

Facebook X-twitter Youtube

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Web Design & Development

© 2025 AgrinioSite

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του agriniosite.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

No Result
View All Result
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ

© 2023 AgrinioSite Web Design & Development by .