AgrinioSite
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
AgrinioSite
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
No Result
View All Result
AgrinioSite
No Result
View All Result

Μόλις ένας στους τρεις θα κάνει διακοπές φέτος

25 Ιουλίου, 2020
κατηγορία: ΤΑΞΙΔΙΑ
0
Κορωνοϊός: Συνεχείς οι εικόνες συνωστισμού σε πάρτι, αεροδρόμια, λιμάνια, beach bars
Share on FacebookShare on Twitter

Μόλις ένας στους τρεις θα κάνει διακοπές φέτος, ένας στους δύο καταναλωτές αγοράζει προϊόντα με βασικό κριτήριο τα χρήματα που δίνει, ενώ η τήρηση του προβλεπόμενου αριθμού ατόμων και η απολύμανση των χώρων είναι τα βασικά ζητούμενα των καταναλωτών από τα καταστήματα.

Αυτά είναι μερικά από τα ευρήματα της 2ης μελέτης καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο μέσω εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος την οποία πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).

Η έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε χώρα την περίοδο 9-19 Ιουνίου 2020 μέσω Πανελλήνιας Έρευνας σε δείγμα 865 καταναλωτών. Καταγράφονται ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα και τάσεις σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού από την επίδραση της πανδημίας.

Ένας στους τρεις δεν θα πάει διακοπές

Καταρχάς, καταγράφονται οι εκτιμήσεις των καταναλωτών σε σχέση με τις διακοπές του 2020.

Μόνο το 14% του κοινού εκτιμά ότι θα κάνει διακοπές όπως κάθε χρόνο. Το 18% θεωρεί ότι θα κάνει διακοπές μεν, αλλά πιο περιορισμένα δε, κάτι που μπορεί να σημαίνει είτε μειωμένη δαπάνη, είτε αλλαγές στις συνήθειες των διακοπών (π.χ. επιλογή δωματίων αντί μονάδων). 

Η πλειοψηφία, το 44% θεωρεί βέβαιο ότι δεν θα κάνει διακοπές το φετινό καλοκαίρι, ενώ υπάρχει και ένα 24% που δεν γνωρίζει τι θα κάνει και πιθανόν αναμένει τις εξελίξεις. Όσον αφορά στον χρόνο στον οποίο θεωρεί το κοινό ότι πιστεύει ότι θα μπορέσει να κάνει διακοπές, μόλις 1% εκτιμά τον Ιούνιο, 15% τον Ιούλιο, η πλειοψηφία με 30% τον Αύγουστο και 10% αργότερα μέσα στο 2020.

Δηλαδή αθροιστικά το 55% θεωρεί ότι θα μπορούσε να κάνει διακοπές το 2020. Αντίθετα το 45% θεωρεί ότι θα μπορεί να κάνει διακοπές αργότερα. Το 24% το 2021 και το 21% το 2022 ή αργότερα. Τα παραπάνω ευρήματα καταγράφουν πολύ μεγάλα ποσοστά του πληθυσμού που έχουν επηρεαστεί από την κρίση του COVID 19, είτε λόγω της ίδια της πανδημίας, είτε λόγω της οικονομικής επίδρασης της.

  • Διαβάστε εδώ την έρευνα του ΣΕΛΠΕ

Πώς άλλαξαν οι καταναλωτικές συνήθειες λόγω κοροναϊού

Τα παραπάνω ευρήματα καταγράφουν πολύ μεγάλα ποσοστά του πληθυσμού που έχουν επηρεαστεί από την κρίση του COVID 19, είτε λόγω της ίδια της πανδημίας, είτε λόγω της οικονομικής επίδρασης της.  Η οικονομική επίδραση της πανδημίας αποτυπώνεται και στο σχήμα 2 το οποίο καταγράφει τους παράγοντες με τους οποίους επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράσουν προϊόντα.

Συγκεκριμένα, 1 στους 2 καταναλωτές (49%) δηλώνει ότι ο πιο σημαντικός παράγοντας όταν αγοράζει τρόφιμα είναι τα χρήματα που δίνει, ενώ μόλις το 23% δηλώνει ότι είναι η ποιότητα. Παράλληλα καταγράφεται και ένα υψηλό ποσοστό 10% καταναλωτών που αγοράζουν με κριτήριο την υγιεινή και την ασφάλεια, ενώ ένα 6% δηλώνει το κριτήριο της άνεσης/ευκολίας (convenience) που επίσης σχετίζεται με τα μέτρα λειτουργίας των καταστημάτων. 

Διαφορετική και μεικτή εικόνα καταγράφεται στα κριτήρια επιλογής καταστημάτων, όπου ναι μεν παράγοντες όπως οι χαμηλές τιμές και οι προσφορές επιτυγχάνουν υψηλές βαθμολογίες, αφετέρου άλλοι παράγοντες, όπως η καθαριότητα, το προσωπικό και η διαμόρφωση του καταστήματος επίσης παίζουν σημαντικό ρόλο. Κι εδώ όμως καταγράφεται επίδραση της πανδημίας.

Για παράδειγμα, μεγάλες μειώσεις σε σχέση με το 2019 στη σημασία που έχουν παράγοντες όπως το πρόγραμμα επιβράβευσης και οι υπηρεσίες αναψυχής αποδίδονται στην αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς του κοινού. Παράλληλα σημειώνεται αρκετή σημασία στους αναδυόμενους παράγοντες επιλογής καταστήματος λόγω των μέτρων προστασίας, με κυριότερο το να τηρείται ο προβλεπόμενος αριθμός ατόμων μέσα στο κατάστημα, η απολύμανση των χώρων και το αντισηπτικό στην είσοδο.

Αντίθετα η χρήση γαντιών και η παροχή τους κατά την είσοδο στο κατάστημα, όπως και η παροχή μάσκας δεν φαίνεται να παίζουν σημαντικό ρόλο. Θα πρέπει βέβαια να σημειωθεί, ότι κατά βάση τα κύρια κριτήρια επιλογής καταστήματος σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση του Οκτωβρίου του 2019, δεν έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά. 

Οι νέοι παράγοντες λόγω της πανδημίας παίζουν μεν ένα ρόλο, αλλά όχι πρωταγωνιστικό στη διαδικασία επιλογής καταστήματος και περισσότερο συμπληρώνουν τη διαδικασία της αγοράς. Άλλωστε η εφαρμογή των μέτρων στο λιανεμπόριο και ιδιαίτερα στο οργανωμένο είναι αυστηρή και επομένως δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις σε αυτόν τον τομέα ανάμεσα στα σημεία πώλησης.

H βασική επίδραση της πανδημίας είναι στην ταχύτητα με την οποία θέλουν να κάνουν τις αγορές τους οι καταναλωτές. Το 46% δηλώνει ότι όταν είναι στο κατάστημα θέλει να κάνει τις αγορές του όσο πιο γρήγορα γίνεται και να φύγει από το κατάστημα (π.χ. για να μην εκτεθεί σε κίνδυνο περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται).

Αυτή η τάση σχετίζεται και με την ζήτηση για άνεση αγορών convenience. Παράλληλα 1 στους 3 καταναλωτές δηλώνει την απέχθεια τους προς τις ουρές αναμονής που δημιουργούνται στα καταστήματα, οι οποίες φαίνεται ότι είναι προβληματικές. 

Το 31% του κοινού δηλώνει ότι απολυμαίνει τα προϊόντα πριν τα βάλει στο σπίτι του ενώ ένα 10% ότι φοβάται να επισκεφθεί τα καταστήματα, κάτι που συνδέεται και με το υψηλό 18% που προτιμάει να αγοράζει εξ αποστάσεων προϊόντα και σχετίζεται με την αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών.

Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφουν τη σημαντική αλλαγή που επήλθε στο καταναλωτικό κοινό το τελευταίο 6μήνο και την μεγάλη επίδραση της κρίσης του COVID-19 στο καταναλωτικό κλίμα και στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα.

in.gr

Σχετικά Άρθρα

Ο Σύλλογος Πολυτέκνων Αγρινίου διοργανώνει εκδρομή στην Αίγινα
ΤΑΞΙΔΙΑ

Ο Ι. Ν. Αγίας Βαρβάρας Αγρινίου διοργανώνει Προσκυνηματική Εκδρομή στην Αίγινα!

9 Οκτωβρίου, 2025

Ο Ι. Ν. Αγίας Βαρβάρας Αγρινίου διοργανώνει μονοήμερη εκδρομή το Σάββατο 18 Οκτωβρίου στην Αίγινα, στο νησί του Αγίου Νεκταρίου Προσκύνημα...

Επετειακό πολυθέαμα λόγου, μουσικής και χορού στη γέφυρα Τατάρνας στις 29 Σεπτεμβρίου
ΤΑΞΙΔΙΑ

Προσκύνημα στην Παναγία της Τατάρνας από τον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Παραβόλας 

8 Οκτωβρίου, 2025

Ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου Παραβόλας διοργανώνει Ιερό Προσκύνημα για την τέλεση Ιεράς Παρακλήσεως, στην Ιερά Μονή Παναγίας Τατάρνας Ευρυτανίας,...

Tα θαλάσσια σπήλαια στο Αιγαίο
ΤΑΞΙΔΙΑ

Tα θαλάσσια σπήλαια στο Αιγαίο

16 Σεπτεμβρίου, 2025

Ένας μοναδικός τύπος οικοτόπου τα θαλάσσια σπήλαια της Ελλάδας αποτελούν καταφύγιο για έναν μεγάλο αριθμό οργανισμών και ζωοδότη της ζωής...

Προσκυνηματική εκδρομή της ενορίας Αγίας Τριάδας Αγρινίου στη Ζάκυνθο
ΤΑΞΙΔΙΑ

Προσκυνηματική εκδρομή της ενορίας Αγίας Τριάδας Αγρινίου στη Ζάκυνθο

10 Σεπτεμβρίου, 2025

Το διήμερο 29-30 Σεπτεμβρίου η ενορία μας διοργανώνει Προσκηνυματικη εκδρομή στο νησί της Ζακύνθου με επίκεντρο την ιερά μονή του...

Κορωνησία: Το πιο μαγευτικό road trip στην Ελλάδα ανάμεσα σε λιμνοθάλασσες και φλαμίνγκο
ΤΑΞΙΔΙΑ

Κορωνησία: Το πιο μαγευτικό road trip στην Ελλάδα ανάμεσα σε λιμνοθάλασσες και φλαμίνγκο

31 Αυγούστου, 2025

Άγνωστος προορισμός για τους περισσότερους η Κορωνησία, και όμως όσοι την ξέρουν, δεν μπορούν να την βγάλουν από το μυαλό...

«Μαγεύουν» οι καταρράκτες της Αγίας Κόρης στον Όλυμπο
ΤΑΞΙΔΙΑ

«Μαγεύουν» οι καταρράκτες της Αγίας Κόρης στον Όλυμπο

31 Αυγούστου, 2025

Ο Όλυμπος έχει διαφορετικές, αλλά ταυτόχρονα μαγευτικές πλευρές. Από την κορυφή του, τα καταπράσινα τοπία, το μαγευτικό περιβάλλον, αλλά και...

Αποφασίζουν σήμερα οι επιστήμονες για τοπικά lockdown σε νησιά
ΤΑΞΙΔΙΑ

Σαντορίνη το φθινόπωρο – Η εποχή που το νησί αποκαλύπτει το πιο γοητευτικό του πρόσωπο

23 Αυγούστου, 2025

Όταν οι καλοκαιρινοί ρυθμοί υποχωρούν, η Σαντορίνη παραμένει εντυπωσιακή, ίσως μάλιστα γίνεται ακόμα πιο όμορφη. Το φθινόπωρο, το απαλό φως...

Η γέφυρα «στολίδι» της Αιτωλ/νίας που εντυπωσιάζει και έχει λάβει διεθνή βραβεία και παγκόσμια ρεκόρ
ΤΑΞΙΔΙΑ

Η γέφυρα «στολίδι» της Αιτωλ/νίας που εντυπωσιάζει και έχει λάβει διεθνή βραβεία και παγκόσμια ρεκόρ

4 Αυγούστου, 2025

Για την ατελείωτη ομορφιά της χαρακτηρίζεται η γέφυρα που συνδέει την Αιτωλοακαρνανία με την Ευρυτανία, εισπράττοντας παράλληλα και τον παγκόσμιο...

ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ
Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης
Βρεφικός - Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής  Αγρίνιο Βρεφικός - Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής  Αγρίνιο Βρεφικός - Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής  Αγρίνιο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

  • Έφυγε από τη ζωή ο Τρύφωνας Γεώργιος-Στη Ναύπακτο το στερνό αντίο

    Πένθος στη Δ.Ε Στράτου Αγρινίου από την απώλεια του 58χρονου Νικόλαου Τσέπα

    683 κοινοποιήσεις
    Share 273 Tweet 171
  • Σπαραγμός στην κηδεία του 24χρονου από τις Παπαδάτες Αγρινίου που σκοτώθηκε στην Λούτσα

    644 κοινοποιήσεις
    Share 258 Tweet 161
  • Αγρίνιο: Μπούλινγκ σε 13χρονη μαθήτρια από συνομίληκές της – Την εξύβριζαν και την χτύπησαν, συλλήψεις από την ΕΛ.ΑΣ

    635 κοινοποιήσεις
    Share 254 Tweet 159
  • Σοβαρό τροχαίο με εγκλωβισμό στον Άγιο Νικόλαο Βόνιτσας (φωτο)

    647 κοινοποιήσεις
    Share 259 Tweet 162
  • Τις ιστορικές του πύλες, άνοιξε και πάλι, ο εμβληματικός Μητροπολιτικός Ναός Αγίου Σπυρίδωνος Μεσολογγίου-Ανώτατη Τιμητική Διάκριση στο Περιφερειάρχη Ν.Φαρμάκη

    626 κοινοποιήσεις
    Share 250 Tweet 157

Eιδησεογραφική πύλη με θεματολογία ποικίλης ύλης από το Αγρίνιο και τη Δυτική Ελλάδα.
Η δύναμη του διαδικτύου, η αμεσότητα της είδησης και η ταχύτατη διάδοσή της, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της εποχής και το agriniosite.gr σας καλεί να συμπορευτείτε μαζί του.
Με αποκαλυπτικές ειδήσεις, ρεπορτάζ, έρευνα, συνεντεύξεις, αφιερώματα. πολιτισμός, αθλητισμός κ.α
Το agriniosite.gr στηρίζει την κοινωνία και ελέγχει την εξουσία. Είναι η Δύναμη σου…
Η Δύναμη της Ενημέρωσης!

Facebook X-twitter Youtube

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Web Design & Development

© 2025 AgrinioSite

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του agriniosite.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

No Result
View All Result
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ

© 2023 AgrinioSite Web Design & Development by .