Τα ηλεκτρονικά καταστήματα που πλέον όλο και πιο συχνά συναντάμε στο Διαδίκτυο δεν είναι παρά ιστοσελίδες παρουσίασης, επιλογής και, στην πιο ολοκληρωμένη τους μορφή, αγοράς κάθε είδους προϊόντος και υπηρεσίας. Στην αρχή αυτές οι ιστοσελίδες δεν αποτελούσαν παρά μόνο το «κάτι παραπάνω», μια έξτρα υπηρεσία που προσέφεραν οι επιχειρήσεις που είχαν ήδη καταξιωθεί στον χώρο του φυσικού εμπορίου.
Καθώς οι τεχνολογικές εξελίξεις έγιναν κτήμα όλο και περισσότερων ανθρώπων και η μορφή των ιστοσελίδων κατέστη πιο γνώριμη στα μάτια και στη συνείδηση των καταναλωτών, φάνηκε πως αυτή η επιλογή όχι μόνο είναι χρήσιμη και αποδοτική, αλλά επιπλέον μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό, προσελκύοντας πολύ μεγάλο ποσοστό των αγοραστών.
Το μεγάλο στοίχημα για τους επιχειρηματίες του ηλεκτρονικού εμπορίου και τους διαχειριστές των ιστοσελίδων είναι πώς θα καταφέρουν να κάνουν τη σελίδα πιο ελκυστική, πιο εύχρηστη, αλλά και πώς θα βελτιώσουν την επισκεψιμότητά της, ειδικά αν αφορά μια νεοφυή επιχείρηση και όχι μια παραδοσιακή εταιρεία με ισχυρό brand name και παγιωμένο πελατολόγιο.
Οι υπηρεσίες προώθησης SEO (search engine optimization), αυτές δηλαδή που εξασφαλίζουν την καλύτερη παρουσία μιας ιστοσελίδας, αλλά και την ταχύτατη ανταπόκρισή της σε κάθε αίτημα του χρήστη/καταναλωτή, είναι απαραίτητες και σε κάθε επιτελείο ενός ηλεκτρονικού καταστήματος υπάρχει κάποιος που γνωρίζει πώς να τις χειρίζεται. Πολλές φορές μάλιστα, καθώς οι νέοι επιχειρηματίες διαθέτουν αρκετές γνώσεις γύρω από την Πληροφορική, αναλαμβάνουν οι ίδιοι αυτήν τη δραστηριότητα για να αναβαθμίσουν την εικόνα της επιχείρησής τους.
Ένας άλλος πολύ σημαντικός τομέας για τη σωστή λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι η διαφήμιση. Αν και, για να θυμηθούμε τον αμερικανό γκουρού του μάρκετινγκ Φίλιπ Κότλερ, «η καλύτερη διαφήμιση γίνεται από τους ευχαριστημένους πελάτες», η προβολή των προϊόντων προτού οι πελάτες τα γνωρίσουν από κοντά και διαμορφώσουν δική τους άποψη γίνεται από τον ίδιο τον επιχειρηματία. Σε αυτό το πλαίσιο, κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει να έχει κάποιον ειδικό στο μάρκετινγκ (ακόμα καλύτερα, στο ψηφιακό μάρκετινγκ) για να μεγαλώσει το μερίδιο αγοράς του.
Η διαφήμιση μπορεί να έχει μια από τις παραδοσιακές μορφές που έχουμε γνωρίσει κατά το παρελθόν (αφίσες, προσπέκτους, καταχωρίσεις στον Τύπο, τηλεοπτικά σποτ, ραδιοφωνικές ρεκλάμες) ή μπορεί να είναι διαδικτυακή, όπως είναι λογικό, αφού μιλάμε για ηλεκτρονικό εμπόριο. Η ηλεκτρονική διαφήμιση, μάλιστα, αποτελεί έναν από τους ταχύτερα ανερχόμενους κλάδους της επιχειρηματικότητας, με καλές προοπτικές και προσφορά πολλών θέσεων εργασίας.
Ωστόσο η μεγαλύτερη κινητικότητα στη διαφήμιση παρατηρείται σήμερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χωρίς να υπάρχει κανένας προγραμματισμός εκ των προτέρων, ανέλπιστα θα έλεγε κανείς, τα social media έγιναν ένας τεράστιος δίαυλος προβολής και παρουσίασης πλήθους προϊόντων και υπηρεσιών, απομακρυνόμενα από την αρχική τους χρησιμότητα ως δικτύων επικοινωνίας και ανταλλαγής απόψεων. Αρκετά από τα προφίλ που συναντάμε σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook ή το Instagram αφορούν ιδιώτες ή επιχειρήσεις που θέλουν να κοινοποιήσουν μια δραστηριότητά τους ή επιθυμούν να πουλήσουν κάτι, γνωρίζοντας ότι το κοινό στο οποίο απευθύνονται είναι πολύ μεγάλο και οι πιθανότητες να κερδίσουν πελάτες με αυτόν τον τρόπο είναι πάρα πολλές.
Χωρίς να έχουν αλλάξει οι βαθύτερες ανάγκες μας, αυτό που σίγουρα έχει αλλάξει είναι ο τρόπος με τον οποίο ενεργούμε ως καταναλωτές, αλλά και η συνολική μορφή του επιχειρηματικού τοπίου, που είναι πλέον πιο εύχρηστο, πρακτικό και προσιτό στον πελάτη.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες: Aboutnet – Δημιουργία και διαφήμιση Ιστοσελίδων Αθήνα