Τα ηλεκτρονικά καταστήματα που ήρθαν να συμπληρώσουν τα φυσικά μαγαζιά και να ολοκληρώσουν την εικόνα του επιχειρηματικού τοπίου στη σύγχρονη εποχή έχουν ήδη μια σεβαστή ιστορία πίσω τους και δεν είναι ούτε τόσο καινούργια ούτε τόσο «πειραματικά» μπορεί να πιστεύουν κάποιοι. Από την εποχή κιόλας που οι πρώτοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές μπήκαν στα σπίτια των απλών ανθρώπων που δεν είχαν άμεση επαγγελματική σχέση με την Πληροφορική, φάνηκε πως πολλές ανάγκες τους μπορούσαν να εξυπηρετηθούν μέσω του ψηφιακού κόσμου.
Η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών ήταν ένας από τους πρώτους τομείς όπου φάνηκε πως οι υπολογιστές θα έλυναν τα χέρια των χρηστών τους. Αρκετές εταιρείες δημιούργησαν ηλεκτρονικά καταστήματα μέσω των οποίων θα διέθεταν πια τα προϊόντα τους, εξασφαλίζοντας χαμηλές τιμές για τους πελάτες τους και γρήγορη παράδοση των εμπορευμάτων. Η κατασκευή καταστημάτων eshop δημιουργεί ιστοσελίδες που παρουσιάζουν όλα τα προϊόντα που είναι διαθέσιμα κάθε στιγμή στο στοκ και μέσω αυτών μπορεί κανείς να επιλέξει και να αγοράσει ό,τι θέλει χρησιμοποιώντας χρεωστική ή πιστωτική κάρτα.
Για όσους είναι ακόμη επιφυλακτικοί σχετικά με τον νέο τρόπο αγορών, υπάρχουν μερικά θέματα που πρέπει να έχουν υπ’ όψιν τους, τα οποία δείχνουν πόσο σοβαρό και αξιόπιστο είναι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να υπάρχουν κάποιες πληροφορίες που αφορούν την ταυτότητα του εμπόρου, τους τρόπους επικοινωνίας με το ηλεκτρονικό κατάστημα, που θα πρέπει να περιλαμβάνουν τόσο τον συμβατικό όσο και τον ηλεκτρονικό τρόπο επικοινωνίας, καθώς και την τελική τιμή του προϊόντος, που θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει τον ΦΠΑ και τα έξοδα αποστολής (αν υπάρχουν, διότι υπάρχουν και επιχειρήσεις που έχουν τη δυνατότητα να απορροφούν αυτό το έξοδο και η παράδοση του προϊόντος στο σπίτι να γίνεται δωρεάν).
Ακόμη, τα σοβαρά ηλεκτρονικά καταστήματα παρέχουν και εγγύηση για το είδος που αγοράστηκε, καθώς και υποστήριξη μετά την πώληση (after sales service), αν απαιτείται. Οι πληροφορίες που παρέχονται στους πελάτες αφορούν επίσης τον χρόνο της παράδοσης, τον τρόπο πληρωμής και παράδοσης, τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να ακυρωθεί η παραγγελία αν τυχόν γίνει κάποιο λάθος ή ο πελάτης αλλάξει γνώμη σχετικά με την αγορά και, τέλος, τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.
Επιπροσθέτως, η πολύχρονη παρουσία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος στις οθόνες των υπολογιστών και η καλή φήμη που έχει αποκτήσει μεταξύ των πελατών του είναι τα πιο σίγουρα εχέγγυα για να το επιλέξει κάποιος για τις αγορές του. Επειδή όμως ο ανταγωνισμός μεταξύ των e-shops είναι πολύ μεγάλος, ειδικά σε έναν χώρο που πρακτικά… δεν έχει όρια, όπως είναι αυτός του Διαδικτύου, η διαφήμιση παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην εδραίωση της φήμης ενός e-shop, χωρίς όμως να είναι αρκετή.
Επειδή ακριβώς ο χώρος του Ίντερνετ είναι άπειρος, επιστρατεύονται και άλλες μέθοδοι, όπως είναι οι υπηρεσίες SEO (search engine optimization), όπου με ειδικούς αλγόριθμους κάποια ηλεκτρονικά καταστήματα αποκτούν προβάδισμα στην ταχύτητα και στις προβολές στις μηχανές αναζήτησης έναντι των άλλων καταστημάτων, και η εξατομικευμένη διαφήμιση στη Google που στοχεύει σε πελατολόγιο με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν επίσης ένα προνομιακό πεδίο για τον χώρο της διαφήμισης, καθώς απαιτούν λίγα ή και καθόλου χρήματα και η επιδραστικότητά τους, ειδικά στις νέες γενιές, είναι αδιαμφισβήτητη.
Όπως και αν διαφημίζονται όμως, τα ηλεκτρονικά καταστήματα χάρη στα πλεονεκτήματά τους αποτελούν τη νέα, αποδοτική και ελπιδοφόρα πρόταση της επιχειρηματικότητας.
Δείτε περισσότερα NetPlanet – Κατασκευή Προώθηση Ιστοσελίδων