AgrinioSite
Δευτέρα, 15 Δεκεμβρίου, 2025
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
AgrinioSite
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
No Result
View All Result
AgrinioSite
No Result
View All Result

Τι δείχνει η έκθεση των πραγματογνωμόνων για τον θάνατο στο Αγρίνιο του Γεράσιμου Φιλιππάτου σε αγώνα Dragster το 2021

27 Μαρτίου, 2025
κατηγορία: ΑΘΛΗΤΙΚΑ
0
Τι δείχνει η έκθεση των πραγματογνωμόνων για τον θάνατο στο Αγρίνιο του Γεράσιμου Φιλιππάτου σε αγώνα Dragster το 2021
Share on FacebookShare on Twitter

Το μετασκευασμένο Nissan GT-R είχε ήδη πραγματοποιήσει δύο χρονομετρημένα δοκιμαστικά στην πίστα του στρατιωτικού αεροδρομίου Αγρινίου, δίχως πρόβλημα. Στο τιμόνι βρισκόταν ο 34χρονος Γεράσιμος Φιλιππάτος, έμπειρος οδηγός σε αγώνες Dragster. Ηταν δεμένος με ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, φορούσε άφλεκτη στολή και εγκεκριμένο από τους κανονισμούς κράνος. Στην τρίτη του προσπάθεια, όμως, στις 14 Μαΐου 2021, τίποτα δεν πήγε καλά.

Τέσσερα δευτερόλεπτα μετά την εκκίνησή του κι ενώ έτρεχε ήδη με 217 χλμ./ώρα, λόγω της υψηλής πρόσφυσης των ελαστικών το αυτοκίνητο σηκώθηκε με τους δύο δεξιούς τροχούς στον αέρα και ξεκίνησε να ανατρέπεται, ενώ βρισκόταν ακόμη στον ασφάλτινο διάδρομο του αεροδρομίου. Ακινητοποιήθηκε στο χωμάτινο περιβάλλον πλάι στην πίστα, έπειτα από επτά δευτερόλεπτα αλλεπάλληλων ανατροπών. Δεν υπήρχαν άλλωστε σε εκείνο το σημείο προστατευτικά τοιχία ή μπαριέρες για να ανακόψουν την ανεξέλεγκτη πορεία του. Ο οδηγός εκτινάχθηκε από το όχημα και βρήκε ακαριαίο θάνατο. Το κάθισμα εντοπίστηκε 15 μέτρα μακριά από το αυτοκίνητο.

Αύριο αναμένεται να αναβιώσουν πτυχές του δυστυχήματος στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αιτωλοακαρνανίας, όπου έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει η εξ αναβολής δίκη με τέσσερις κατηγορουμένους. Ανάμεσά τους βρίσκονται δύο μηχανικοί που είχαν αναλάβει την προετοιμασία του οχήματος, ο έφορος του αγώνα που είχε την ευθύνη του τεχνικού ελέγχου του, καθώς και ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής. Το δυστύχημα συνέβη στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Dragster και, σύμφωνα με τους τεχνικούς συμβούλους της πολιτικής αγωγής αλλά και το κατηγορητήριο, τα μέτρα ασφαλείας τόσο της πίστας όσο και του αυτοκινήτου αποδείχθηκαν ανεπαρκή για την προστασία και την επιβίωση του οδηγού.

Dragster: Στο μικροσκόπιο τα κενά ασφαλείας και οι ελλιπείς έλεγχοι-1

Οι αγώνες επιτάχυνσης από στάση, τύπου Dragster, διεξάγονται με ειδικά μετασκευασμένα οχήματα, με ιπποδύναμη που μπορεί να ξεπερνάει τους 2.000 ίππους. Τα οχήματα επιταχύνουν σε ευθεία απόσταση 402,336 μ. (1/4 του μιλίου) και επιβραδύνουν στα επόμενα 500 μ. Είναι εξοπλισμένα και με αλεξίπτωτο ανάσχεσης, που βοηθάει στη μείωση της ταχύτητάς τους. Στην πίστα υπάρχουν δύο παράλληλες διαδρομές για κόντρες. Συνήθως η επιφάνεια της πίστας στρώνεται στα πρώτα 150-200 μ. με ειδικό υγρό βελτίωσης της πρόσφυσης, την επονομαζόμενη «κόλλα», που περιορίζει την ολίσθηση των τροχών για να επιτυγχάνονται καλύτερες επιδόσεις.

Η έκθεση

Πραγματογνώμονες της οικογένειας του θανόντος κλήθηκαν να εξετάσουν τις συνθήκες του δυστυχήματος στο Αγρίνιο. Σύμφωνα με την έκθεση, που είναι εις γνώσιν της «Κ», προσέγγισαν το συμβάν με τη μεθοδολογία διερεύνησης η οποία ακολουθείται σε αεροπορικά ατυχήματα. Διαπίστωσαν, μεταξύ άλλων, ότι το μετασκευασμένο αυτοκίνητο διέθετε κλωβό ασφαλείας χαμηλότερων προδιαγραφών σε σχέση με τις απαιτήσεις της κατηγορίας του. Ανέφεραν ακόμη ότι ο γάντζος των ζωνών ασφαλείας στήριζε ταυτόχρονα και τη βάση του καθίσματος στο δάπεδο με τρόπο τεχνικά αντικανονικό και επικίνδυνο. Εκτίμησαν ότι εάν οι αγκυρώσεις των ζωνών ασφαλείας και οι στηρίξεις του καθίσματος είχαν λειτουργήσει, το σώμα του οδηγού θα είχε παραμείνει στη θέση του και ο τελικός διαθέσιμος, ζωτικός χώρος από την παραμόρφωση του αμαξώματος θα ήταν επαρκής για τα σωματομετρικά δεδομένα του.

Σημείωσαν ακόμη ότι η ημερομηνία λήξης των ζωνών ασφαλείας και του καθίσματος είχε παρέλθει από το τέλος του 2020. Ωστόσο, αυτά τα υλικά χρησιμοποιούνταν νομότυπα.

Οπως σημείωσαν στην έκθεση, υπάρχει διάταξη της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ) που επιτρέπει για τον περιορισμό του κόστους τη χρήση των υλικών για άλλα δύο χρόνια μετά τη λήξη τους. Κατά τους πραγματογνώμονες θα έπρεπε να είχαν διαπιστωθεί στον τεχνικό έλεγχο πριν από τον αγώνα οι «οφθαλμοφανείς ελλείψεις του οχήματος». Την τεχνική έκθεση υπογράφει ο ειδικός πραγματογνώμονας Παναγιώτης Μαδιάς, και στην ομάδα εργασίας μετείχαν οι Κώστας Λακαφώσης και Παναγιώτης Συμεωνίδης.

Στο μικροσκόπιο των πραγματογνωμόνων μπήκαν και τα μέτρα προστασίας που διέθετε η πίστα. Είχαν τοποθετηθεί προσωρινά τσιμεντένια τοιχία ασφαλείας στην εκκίνηση έως τα πρώτα 100 μ. ώστε να μην τραυματιστούν οι θεατές. Οι πραγματογνώμονες εκτιμούν ότι εάν υπήρχε τοιχίο και στο υπόλοιπο κομμάτι, το όχημα θα είχε συγκρουστεί υπό μικρή γωνία και θα είχε παραμείνει περιορισμένο στην ασφάλτινη επιφάνεια της πίστας. Ανέφεραν στην έκθεση ότι από την εμπειρία αγώνων του εξωτερικού η ύπαρξη συγκεκριμένων προδιαγραφών τοιχίου μπορεί να εξασφαλίσει την επιβίωση του οδηγού.

Μεταξύ άλλων παραθέτουν και την επιστολή διοργανωτή παρόμοιων αγώνων στη Θήβα, ο οποίος το 2019 αποφάσισε να σταματήσει τη διεξαγωγή τους για λόγους ασφαλείας. Τα αυτοκίνητα είχαν γίνει πιο δυνατά, ο κίνδυνος ανατροπής ή εξόδου τους από τον διάδρομο ήταν πλέον πιο πιθανός. Ανέφερε στην επιστολή ότι χρειαζόταν τοιχίο ασφαλείας σε όλη τη διαδρομή, μήκους τουλάχιστον 800 μέτρων, αλλά το κόστος ήταν απαγορευτικό. Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου απαιτεί την ύπαρξη τοιχίου ή μπαριέρας σε όλο το μήκος της πίστας. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην τεχνική έκθεση, επιτρέπει στις εθνικές ομοσπονδίες να προσαρμόσουν τους κανονισμούς των εθνικών πρωταθλημάτων με δική τους κρίση. Στην Ελλάδα οι διοργανωτές ήταν υποχρεωμένοι από την ΟΜΑΕ να τοποθετούν προστατευτικά εμπόδια μόνο στα πρώτα 100 μ. Είναι στη δική τους διακριτική ευχέρεια εάν θα τα επεκτείνουν.Unmute

«Δεν τηρήθηκαν τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας για τέτοιου είδους αγώνες, ούτε καν διενεργήθηκε ο απαιτούμενος έλεγχος ασφαλείας του οχήματος από τους ορισμένους προς τούτο αρμόδιους διοργανωτές. Υπήρξαν τραγικές παραλείψεις οι οποίες οδήγησαν στον θάνατο έναν νέο άνθρωπο», δηλώνει στην «Κ» ο δικηγόρος της οικογένειας του θύματος, Βασίλης Ζησιμάτος. «Ας ελπίσουμε ότι η υπόθεση θανάτου του Γεράσιμου, που τόση θλίψη έχει επιφέρει σε όσους τον γνώρισαν, θα αποτελέσει την αφετηρία ώστε στο εξής να μην αφήνεται, κυριολεκτικά, στην τύχη η ασφάλεια όσων αγαπούν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και συμμετέχουν σε αντίστοιχους αγώνες».

kathimerini.gr

Σχετικά Άρθρα

Παναιτωλικός – ΑΕΚ 0-5
ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Παναιτωλικός – ΑΕΚ 0-5

14 Δεκεμβρίου, 2025

Ασταμάτητη η ΑΕΚ το τελευταίο διάστημα! Με τον Ρόμπερτ Λιούμπισιτς να πραγματοποιεί την κορυφαία του εμφάνιση με τα κιτρινόμαυρα, η...

Εντυπωσιακή υποδοχή της αποστολής της ΑΕΚ στο Αγρίνιο
ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Εντυπωσιακή υποδοχή της αποστολής της ΑΕΚ στο Αγρίνιο

13 Δεκεμβρίου, 2025

«Κιτρινόμαυρο» βάφτηκε το Αγρίνιο, με την αποστολή της ΑΕΚ να γνωρίζει εντυπωσιακή υποδοχή, με πλήθος φίλων της ομάδας να συγκεντρώνεται...

Αγρίνιο: Ο Βρούτσης ανακοίνωσε την ανακατασκευή του ταρτάν στο ΔΑΚ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Αγρίνιο: Ο Βρούτσης ανακοίνωσε την ανακατασκευή του ταρτάν στο ΔΑΚ

10 Δεκεμβρίου, 2025

Παρουσία του Αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Γιάννη Βρούτση έλαβε χώρα νωρίτερα σήμερα στο Αγρίνιο η απολογιστική εκδήλωση...

O Γερμανός Σβεν Γιαμπλόνσκι διαιτητής του Άρης – Ολυμπιακός
ΑΘΛΗΤΙΚΑ

O Γερμανός Σβεν Γιαμπλόνσκι διαιτητής του Άρης – Ολυμπιακός

10 Δεκεμβρίου, 2025

O Γερμανός Σβεν Γιαμπλόνσκι θα είναι ο διαιτητής του ντέρμπι Άρης – Ολυμπιακός στη Θεσσαλονίκη για την 14η αγωνιστική της...

Άρης: Εκτός ο Διούδης με τον Ολυμπιακό
ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Άρης: Εκτός ο Διούδης με τον Ολυμπιακό

10 Δεκεμβρίου, 2025

Τα προβλήματα τραυματισμών όχι μόνο δεν μειώνονται, αλλά διαρκώς αυξάνονται στον Άρη, ο οποίος θα στερηθεί των υπηρεσιών και του Σωκράτη Διούδη στο...

Βύθισε τον Πανσερραϊκό με σφραγίδα Ματσάν ο Παναιτωλικός
ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Βύθισε τον Πανσερραϊκό με σφραγίδα Ματσάν ο Παναιτωλικός

8 Δεκεμβρίου, 2025

Ο Παναιτωλικός έκλεισε με ιδανικό τρόπο τον πρώτο γύρο της Stoiximan Super League, επικρατώντας 1-0 στις Σέρρες του Πανσερραϊκού για τη 13η...

Νέο φωτισμό αποκτά το ΔΑΚ Μεσολογγίου
ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Νέο φωτισμό αποκτά το ΔΑΚ Μεσολογγίου

8 Δεκεμβρίου, 2025

Υπογράφηκε σήμερα, Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025, η σύμβαση για την υλοποίηση του έργου ηλεκτροφωτισμού του Δημοτικού Γηπέδου Ποδοσφαίρου στο Δ.Α.Κ....

Στο Αγρίνιο, παρουσία του Υπουργού Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση, η Απολογιστική Παρουσίαση του ΔΕΗ Tour of Hellas 2025
ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Αγρίνιο: Ο Βρούτσης θα ανακοινώσει την ανακατασκευή του ταρτάν στο ΔΑΚ Αγρίνιο-θα παραστεί και στο  “ΔΕΗ Tour of Hellas 2025”

8 Δεκεμβρίου, 2025

Eτήσια απολογιστική εκδήλωση  “ΔΕΗ Tour of Hellas 2025” θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025 και ώρα 13:00, παρουσία του...

ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ
Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης
Βρεφικός - Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής  Αγρίνιο Βρεφικός - Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής  Αγρίνιο Βρεφικός - Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής  Αγρίνιο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

  • Καταλήψεις σε  σχολεία του Αγρινίου ενάντια στο νομοσχέδιο Γαβρόγλου

    Καταλήψεις σε σχολεία του Αγρινίου ως συμπαράσταση στις κινητοποιήσεις των αγροτών

    735 κοινοποιήσεις
    Share 294 Tweet 184
  • Τραπεζιώτης:Παρατηρήσεις και αντιρρήσεις επι του προτεινόμενου σεναρίου έντονης παρέμβασης για το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο Αγρινίου – Θέρμου

    668 κοινοποιήσεις
    Share 267 Tweet 167
  • Μασούρας-Αυγέρης: Ανάδειξη αντιπλημμυρικών έργων και οδική ασφάλεια στην Αιτωλοακαρνανία στην Λογοδοσία της Περιφέρειας

    617 κοινοποιήσεις
    Share 247 Tweet 154
  • Αγρίνιο: Η κόντρα για το ρέμα Λυκοραχίτη μεταξύ Παπαναστασίου και Τραπεζιώτη

    733 κοινοποιήσεις
    Share 293 Tweet 183
  • Συλλαλητήριο στο Αγρίνιο των συνταξιούχων την Τρίτη, 16/12

    643 κοινοποιήσεις
    Share 257 Tweet 161

Eιδησεογραφική πύλη με θεματολογία ποικίλης ύλης από το Αγρίνιο και τη Δυτική Ελλάδα.
Η δύναμη του διαδικτύου, η αμεσότητα της είδησης και η ταχύτατη διάδοσή της, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της εποχής και το agriniosite.gr σας καλεί να συμπορευτείτε μαζί του.
Με αποκαλυπτικές ειδήσεις, ρεπορτάζ, έρευνα, συνεντεύξεις, αφιερώματα. πολιτισμός, αθλητισμός κ.α
Το agriniosite.gr στηρίζει την κοινωνία και ελέγχει την εξουσία. Είναι η Δύναμη σου…
Η Δύναμη της Ενημέρωσης!

Facebook X-twitter Youtube

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Web Design & Development

© 2025 AgrinioSite

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του agriniosite.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

No Result
View All Result
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ

© 2023 AgrinioSite Web Design & Development by .