AgrinioSite
Κυριακή, 14 Ιουνίου, 2026
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
AgrinioSite
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
No Result
View All Result
AgrinioSite
No Result
View All Result

Παιδική παχυσαρκία: Ετικέτες στα τρόφιμα, κανονισμοί στα σχολεία και λιγότερες διαφημίσεις μπορούν να μειώσουν τα ποσοστά

14 Ιουνίου, 2026
κατηγορία: ΥΓΕΙΑ
0
Παχύσαρκα 2 εκατομμύρια παιδιά στην Ελλάδα – Το σχέδιο του Υπουργείου Υγείας
Share on FacebookShare on Twitter

Μια νέα μελέτη εξέτασε το παράδειγμα της Χιλής, που έχει εφαρμόσει μια από τις πιο ολοκληρωμένες πολιτικές για να μειώσει την παιδική παχυσαρκία.

Η εφαρμογή συντονισμένων πολλαπλών πολιτικών για τα τρόφιμα, όπως οι προειδοποιητικές ετικέτες στο μπροστινό μέρος των συσκευασιών, οι κανονισμοί για τα σχολικά τρόφιμα και οι περιορισμοί στη διαφήμιση, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των υψηλών ποσοστών που εμφανίζει η παιδική παχυσαρκία, όπως δείχνει έρευνα.

Ένα στα τέσσερα παιδιά ηλικίας 7-9 ετών στην Ευρώπη είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ). Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά, καταλαμβάνοντας τη 2η θέση στην παχυσαρκία και την 3η στην υπερβαρότητα.

Η νέα έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «The Lancet», εξετάζει το παράδειγμα της Χιλής.

Η Χιλή είναι μια χώρα που καταγράφει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά παγκοσμίως παιδιών παχύσαρκων και υπέρβαρων. Το 2016, η χώρα εφάρμοσε μια από τις πιο ολοκληρωμένες και φιλόδοξες πολιτικές τροφίμων στον κόσμο, που στόχευσαν σε τρόφιμα και ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη.

Η νομοθεσία περιλαμβάνει:

  • υποχρεωτικές προειδοποιητικές ετικέτες στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας,
  • περιορισμούς στην πώληση τέτοιων προϊόντων στα σχολεία και
  • περιορισμούς στη διαφήμιση των τροφίμων που απευθύνονται σε παιδιά.

Οι ερευνητές, από το Universidad Adolfo Ibanez της Χιλής, το Ινστιτούτο Διατροφής και Τεχνολογίας Τροφίμων του Πανεπιστημίου της Χιλής και το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας στις ΗΠΑ, αξιοποίησαν εθνικά δεδομένα για περισσότερα από 300.000 παιδιά ηλικίας τεσσάρων έως έξι ετών στη Χιλή. Συγκρίθηκαν τα στοιχεία για το βάρος και το ύψος των παιδιών πριν από την εφαρμογή του νόμου με αντίστοιχα στοιχεία μαθητών των ίδιων τάξεων μετά την έναρξη εφαρμογής της πρώτης φάσης του νόμου το 2016.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά που φοιτούσαν στο σχολείο για 18 μήνες μετά την εφαρμογή του νόμου ήταν λιγότερο πιθανό να είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα σε σχέση με παιδιά στις ίδιες τάξεις πριν από τη νομοθεσία. Στα κορίτσια ο κίνδυνος ήταν μειωμένος κατά 2,9%, ενώ στα αγόρια κατά 2,4%.

Παράλληλα, η μελέτη κατέγραψε οφέλη ακόμη και έπειτα από μόλις έξι μήνες εφαρμογής του νόμου. Τα κορίτσια είχαν 1,9% χαμηλότερο κίνδυνο υπερβολικού βάρους ή παχυσαρκίας και τα αγόρια 2,2%.

Χρειάζονται ολοκληρωμένες στρατηγικές και όχι αποσπασματικές παρεμβάσεις

Αν και ο αντίκτυπος στην παιδική παχυσαρκία μπορεί να φαίνεται σχετικά μικρός, οι ερευνητές τονίζουν ότι τα ευρήματα αυτά παρέχουν κρίσιμα επιστημονικά τεκμήρια για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής διεθνώς, οι οποίοι αναζητούν αποτελεσματικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της επιδημίας παιδικής παχυσαρκίας.

Οι ερευνητές επισημαίνουν, επίσης, ότι τα επόμενα στάδια του νόμου, τα οποία τέθηκαν σε ισχύ το 2018 και το 2019 και προέβλεπαν ακόμη αυστηρότερα όρια για τη ζάχαρη, τα κορεσμένα λιπαρά, το αλάτι και τις θερμίδες, δεν συμπεριλήφθηκαν στην ανάλυση. Ως εκ τούτου, η συνολική επίδραση του νομοθετικού πλαισίου ενδέχεται να είναι ακόμη μεγαλύτερη.

Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το ολοκληρωμένο πακέτο πολιτικών που εφαρμόζει η Χιλή απέναντι σε τρόφιμα και ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, αλάτι, ζάχαρη ή θερμίδες πιθανότατα μειώνει τον κίνδυνο υπερβολικού βάρους και παχυσαρκίας στα παιδιά σχολικής ηλικίας.

Οι ερευνητές σημειώνουν ορισμένους περιορισμούς της μελέτης, όπως το ότι η σύγκριση των δύο ομάδων μαθητών βασίζεται στην υπόθεση ότι εάν ο νόμος δεν είχε εισαχθεί, όλοι οι μαθητές θα είχαν ακολουθήσει τις ίδιες διατροφικές τάσεις, κάτι που δεν μπορεί να ελεγχθεί.

Σε συνοδευτικό σχόλιο που δημοσιεύεται στο «The Lancet», η καθηγήτρια Σιμόν Πετιγκριού και η δρ Ντέιζι Κόιλ από το «George Institute for Global Health» της Αυστραλίας, οι οποίες δεν συμμετείχαν στη μελέτη, υπογραμμίζουν ότι τα νέα ευρήματα αποκτούν ιδιαίτερη σημασία σε ένα περιβάλλον όπου η αντίδραση της βιομηχανίας τροφίμων συχνά αποτελεί εμπόδιο στην υιοθέτηση πολιτικών δημόσιας υγείας.

Όπως επισημαίνουν, η μελέτη ενισχύει το επιχείρημα ότι οι κυβερνήσεις θα πρέπει να προχωρήσουν πέρα από τις αποσπασματικές παρεμβάσεις και να εφαρμόσουν ολοκληρωμένες στρατηγικές για τη βελτίωση του διατροφικού περιβάλλοντος.

Σχετικά Άρθρα

Έρευνα κορωνοϊός: To lockdown στην Ελλάδα αύξησε την απιστία – Την πρωτιά κατέκτησαν οι γυναίκες
ΥΓΕΙΑ

Η ηλικία της πρώτης σεξουαλικής επαφής μπορεί να επηρεάζει την μελλοντική υγεία

13 Ιουνίου, 2026

Νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι συνδέεται με τη γήρανση μέσω πολλαπλών μηχανισμών. Η ηλικία κατά την οποία αρχίζει κάποιος την ερωτική...

Μελάνωμα – Τεστ προβλέπει με ακρίβεια αν ο καρκίνος του δέρματος είναι πιθανό να εξαπλωθεί
ΥΓΕΙΑ

Καρκίνος: Νέες εξελίξεις αλλάζουν τα δεδομένα σε δύσκολες μορφές, λέει η καθηγήτρια Αμάντα Ψυρρή

13 Ιουνίου, 2026

Σημαντικά ευρήματα από νέες μελέτες, που παρουσιάσθηκαν στο μεγαλύτερο ογκολογικό συνέδριο του κόσμου. Ελπίδες για καλύτερη αντιμετώπιση δύσκολων μορφών κακοηθών...

Ο Σύλλογος Φίλων Κλινικής Αποκατάστασης ΠΓΝΠ για την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη (φωτο)
ΥΓΕΙΑ

Ο Σύλλογος Φίλων Κλινικής Αποκατάστασης ΠΓΝΠ για την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη (φωτο)

13 Ιουνίου, 2026

Την Τρίτη 9 Ιουνίου 2026, κατά τη διάρκεια της εκπομπής του Συλλόγου Φίλων της Κλινικής Αποκατάστασης Ασθενών με Κάκωση Νωτιαίου...

Πολίτης δώρισε ασθενοφόρο στο ΕΚΑΒ Ναυπάκτου – Μια σημαντική προσφορά για την ενίσχυση των υπηρεσιών υγείας
ΥΓΕΙΑ

Πολίτης δώρισε ασθενοφόρο στο ΕΚΑΒ Ναυπάκτου – Μια σημαντική προσφορά για την ενίσχυση των υπηρεσιών υγείας

13 Ιουνίου, 2026

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό δώρο για την υγεία και την ασφάλεια των πολιτών της Ναυπακτίας και της Δωρίδας πραγματοποίησε ο Σπύρος...

Ερχονται μέτρα για την ευλογιά των πιθήκων; – «Να μην επαναλάβουμε τα λάθη του κοροναϊού»
ΥΓΕΙΑ

Ευλογιά των πιθήκων: Έξι κρούσματα εφέτος στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ

13 Ιουνίου, 2026

Από το 2022 έως το τέλος του 2025 είχαν αναφερθεί συνολικώς 161 περιστατικά στην Ελλάδα. Έξι κρούσματα της νόσου mpox...

Ζάχαρη: Έξυπνα κόλπα για να την μειώσετε χωρίς να νιώθετε στέρηση
ΥΓΕΙΑ

Γλυκά: Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν τρώμε επιδόρπιο κάθε μέρα μετά το φαγητό

12 Ιουνίου, 2026

Από την καρδιά και το συκώτι μέχρι τη σχέση μας με το φαγητό, οι ειδικοί εξηγούν ποια είναι τα οφέλη...

Ο ύπνος στην παιδική ηλικία επηρεάζει την ψυχική υγεία εφήβων και νεαρών ενηλίκων
ΥΓΕΙΑ

Ο ύπνος στην παιδική ηλικία επηρεάζει την ψυχική υγεία εφήβων και νεαρών ενηλίκων

11 Ιουνίου, 2026

Τα ευρήματα μελέτης με σχεδόν 16.000 εθελοντές. Οι κίνδυνοι από τον λιγοστό ύπνο στα πρώτα χρόνια της ζωής. Ο ύπνος...

Τα 7 σημάδια που δείχνουν ότι μπορεί να έχετε έλλειψη βιταμίνης C
ΥΓΕΙΑ

Η βιταμίνη C βοηθάει στην υγεία του εγκεφάλου, δείχνει νέα μελέτη

11 Ιουνίου, 2026

Μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι οι ηλικιωμένοι ενήλικες με υψηλότερη βιταμίνη C στο αίμα τους είχαν μεγαλύτερο όγκο φαιάς ουσίας...

Eιδησεογραφική πύλη με θεματολογία ποικίλης ύλης από το Αγρίνιο και τη Δυτική Ελλάδα.
Η δύναμη του διαδικτύου, η αμεσότητα της είδησης και η ταχύτατη διάδοσή της, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της εποχής και το agriniosite.gr σας καλεί να συμπορευτείτε μαζί του.
Με αποκαλυπτικές ειδήσεις, ρεπορτάζ, έρευνα, συνεντεύξεις, αφιερώματα. πολιτισμός, αθλητισμός κ.α
Το agriniosite.gr στηρίζει την κοινωνία και ελέγχει την εξουσία. Είναι η Δύναμη σου…
Η Δύναμη της Ενημέρωσης!

Facebook X-twitter Youtube

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Web Design & Development

© 2025 AgrinioSite

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του agriniosite.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

No Result
View All Result
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ

© 2023 AgrinioSite Web Design & Development by .