Στην κυκλοφορία παραδόθηκε την Τετάρτη το αυτοτελές οδικό τμήμα Φιλιππιάδα – Πέρδικα του αυτοκινητοδρόμου Ιόνια Οδός.
Τα εγκαίνια του τμήματος, μήκους 37 χιλιομέτρων, πραγματοποίησε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.
Το εν λόγω τμήμα έρχεται να προστεθεί σ’ αυτό της Παράκαμψης της Άρτας που είναι ήδη σε κυκλοφορία, δημιουργώντας ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο μήκους 53 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με το υπουργείο, πλέον μειώνεται στο μισό η διάρκεια του ταξιδιού από τη Φιλιππιάδα – Ιωάννινα, ενώ έχει δοθεί σε κυκλοφορία το 57% του δρόμου της Ιόνιας Οδού.
Εφεξής το ταξίδι Αντίρριο – Ιωάννινα θα διαρκεί 2,5 ώρες και με την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου, θα μειωθεί σε 1 ώρα και 40 λεπτά.
Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε ιδιαίτερη μέρα για την Ήπειρο και τον νομό Ιωαννίνων την παράδοση του οδικού τμήματος και επανέλαβε ότι «τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν υπουργό, σε κανέναν περιφερειάρχη ή δήμαρχο. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Εμείς κρινόμαστε όλοι, για την αποτελεσματικότητα μας, το κόστος του έργου και τις διαφανείς διαδικασίες που πρέπει να τηρούνται».
Τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος Φιλιππιάδα – Πέρδικα
Το τμήμα που παραδόθηκε σε κυκλοφορία ξεκινά στο 146 χλμ. (περιοχή Καμπής Α/Κ Φιλιππιάδας) και τελειώνει στο 183 χλμ. (περιοχή Πέρδικας). Έχει συνολικό μήκος 37 χλμ. και έρχεται να προστεθεί στο τμήμα της Παράκαμψης Άρτας που βρίσκεται ήδη σε κυκλοφορία και έχει συνολικό μήκος περίπου 16 χλμ.
Στα τεχνικά του έργου χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται:
- 7 Γέφυρες με μεγαλύτερες τη Γέφυρα Τσαγκαρόπουλου και τη Γέφυρα Γυμνότοπου.
- Γέφυρα Τσαγκαρόπουλου: Με μήκος 430 μ., κατασκευάστηκε με προβολοδόμηση (μονοκύψελο κιβώτιο) & προκατασκευασμένες δοκούς με πρόπλακες. Στον αριστερό κλάδο διαθέτει 6 ανοίγματα / 5 μεσόβαθρα και στο δεξιό κλάδο 5 ανοίγματα/ 4 μεσόβαθρα. Κάθε κλάδος με πλάτος 13,5μ.διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ.
- Γέφυρα Γυμνότοπου: Με μήκος 252 μ., κατασκευάστηκε με προκατασκευασμένες δοκούς με πρόπλακες. Διαθέτει 7 ανοίγματα και 6 μεσόβαθρα. Κάθε κλάδος με πλάτος 13,26μ., διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ.
- Ο λοιπές γέφυρες είναι οι: BR152 με μήκος 37,3μ., BR 153 με μήκος 36,78μ., BR162 με μήκος 129,36μ., BR 167 με μήκος 79,5μ., γέφυρα Ξερόλακο με μήκος 30μ.
- 6 Άνω και 7 Κάτω διαβάσεις
- 3 Ανισόπεδοι Κόμβοι: Φιλιππιάδας, Γοργόμυλου και Τερόβου
- 1 Ημικόμβος: Αμμότοπου
- 1 Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών: Αμφίπλευρος στη Φιλιππιάδα (148,7 χλμ)
ΤΙ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΔΟΘΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
Μέχρι σήμερα έχει δοθεί στην κυκλοφορία περίπου το 57% του συνολικού μήκους του αυτοκινητόδρομου από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα, δηλαδή περίπου 112χλμ. Συγκεκριμένα.
Την περίοδο 2009-2011 δόθηκε στην κυκλοφορία η Παράκαμψη Άρτας-Φιλιππιάδας συνολικού μήκους 16ψλμ
Το 2011 δόθηκε στην κυκλοφορία η μεγάλη Παράκαμψη Αγρινίου (τμήμα Κεφαλόβρυσο-Κουβαράς) μήκους 33χλμ.
Στις 27 Δεκεμβρίου 2016 δόθηκε στην κυκλοφορία η Ανατολική Παράκαμψη Αμφιλοχίας (τμήμα Κουβαράς-Αμφιλοχία) μήκους 32χλμ.
Σήμερα 22 Φεβρουαρίου δόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα Φιλιππιάδα (Καμπή)-Πέρδικα, μήκους 37χλμ.
ΤΙ ΑΠΟΜΕΝΕΙ ΠΡΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Τα τμήματα που εξακολουθούν να κατασκευάζονται σύμφωνα πάντα με το ypodomes.com, είναι τα:
-Αντίρριο-Γαβρολίμνη-Κεφαλόβρυσο
-Αμφιλοχία-Παράκαμψη Άρτας (Άγιος Δημήτριος)
-Πέρδικα-Εγνατία
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Η απόσταση Αθήνα-Ιωάννινα θα καλύπτεται σε περίπου 4 ώρες και 20 λεπτά, με τους οδηγούς να πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί καθώς μέχρι την παράδοση του δρόμου θα πρέπει να μπαίνουν και να βγαίνουν από τον αυτοκινητόδρομο 4 φορές.
Για τα “στατιστικά” του δρόμου επίσης έχει αξία να πούμε ότι παραδίδεται στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα που ανήκει διοικητικά στην Ήπειρο (από την κατασκευάστρια της παραχώρησης καθώς από το 2009 λειτουργεί η παράκαμψη Άρτας-Φιλιππιάδας), κάνοντας κατά το ήμισυ το όνειρο της περιοχής για ένα σύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο προς Πελοπόννησο και Αθήνα, πραγματικότητα. Στα ώριμα τμήματα συγκαταλέγεται και το Γαβρολίμνη-Κεφαλόβρυσο μήκους 32χλμ. που απομένουν μόνο λεπτομέρειες. Αντίθετα το δύσκολο τμήμα είναι το Αμφιλοχία-Παράκαμψη Άρτας (Άγιος Δημήτριος) μήκους 27χλμ. που μάλλον θα δοθεί λίγο αργότερα χρονικά με το “κούμπωμα” με την Εγνατία Οδό.