«Πόλεμος» ανακοινώσεων έχει ξεσπάσει μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train με αφορμή τον συρμό του Προαστιακού που φέρεται ότι μπήκε σε λάθος γραμμή στη διαδρομή Λάρισα-Θεσσαλονίκη στο ύψος της Σίνδου. Η Hellenic Train επιβεβαιώνει το περιστατικό, διαψεύδοντας τον ΟΣΕ αλλά και τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη που έκαναν λόγο για ψευδή δημοσιεύματα.
Η Hellenic Train επιβεβαίωσε το συμβάν που σημειώθηκε την Τετάρτη λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη, κοντά στη Σίνδο, που ήρθε στο φως της δημοσιότητας μετά από καταγγελίες επιβατών σε τοπικά μέσα της Λάρισας. Όπως ανέφεραν, ο συρμός, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα, μπήκε για άγνωστο λόγο σε λάθος γραμμή εξόδου και συνέχισε για αρκετά χιλιόμετρα, προτού ακινητοποιηθεί και επιστρέψει στην κανονική του πορεία. Σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, υπάλληλος του τρένου φέρεται να είπε σε ταξιδιώτη, όταν ρωτήθηκε για το περιστατικό, πως κάτι συνέβη με το κλειδί και γι’ αυτό έγινε λάθος στη γραμμή.
Η ιταλική εταιρεία παραδέχεται ότι η αμαξοστοιχία μπήκε σε λανθασμένη γραμμή και αναφέρει ότι ο μηχανοδηγός και το προσωπικό της αμαξοστοιχίας ενήργησαν σύμφωνα με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες και οδηγίες, τις οποίες εφάρμοσαν πιστά, βάσει των εντολών που έλαβαν από τον αρμόδιο σταθμάρχη για την πορεία της αμαξοστοιχίας, αλλά και βάσει του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας». Ρίχνει μάλιστα την ευθύνη στον σταθμάρχη για τη μη ενημέρωση των επιβατών: «Οι επιβάτες είχαν ενημερωθεί για την επικείμενη αποβίβαση, χωρίς ωστόσο να είναι ενήμερο το προσωπικό της αμαξοστοιχίας από τον σταθμάρχη για τη διέλευση σε εσφαλμένη κατεύθυνση. Στη συνέχεια, αφού δόθηκε δυστυχώς με καθυστέρηση από τον σταθμάρχη η οδηγία στον μηχανοδηγό για πραγματοποίηση οπισθοπορείας, το προσωπικό της Hellenic Train προχώρησε στην ενημέρωση των επιβατών» ανέφερε η εταιρεία.
Με την ανακοίνωσή της, η Hellenic Train διαψεύδει, επί της ουσίας, τόσο τον ΟΣΕ, ο οποίος νωρίτερα έκανε λόγο για ψευδή δημοσιεύματα αναφορικά με το περιστατικό, όσο και τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη, που με ανάρτησή του στο X το μεσημέρι, έκανε επίσης λόγο για fake news: «Δεν ισχύουν τα δημοσιεύματα ότι τρένο μπήκε σε αντίθετη γραμμή. Υπενθυμίζω ότι το συγκεκριμένο τμήμα διαθέτει εγκατεστημένο και λειτουργικό σύστημα τηλεδιοίκησης. Ενθαρρύνουμε τους επιβάτες να λένε δημόσια αυτά που τους ανησυχούν, και υπενθυμίζω ότι με βάση το νόμο ακόμη και οι ελλιπείς επικοινωνίες για ελεγχόμενες αλλαγές χάραξης καθώς και η ανεπαρκής ενημέρωση επιβατών αποτελούν παραβάσεις και επιφέρουν σοβαρές κυρώσεις» ανέφερε στην ανάρτησή του ο κ. Κυρανάκης.
Ο ΟΣΕ επίσης διέψευσε τις καταγγελίες περί συρμού που μπήκε σε λάθος γραμμή, τονίζοντας ότι «καμία αμαξοστοιχία δεν μπήκε σε λάθος γραμμή, ενώ, παράλληλα, στην ανακοίνωσή του επέρριψε ευθύνες για λάθος ενημέρωση στη Hellenic Train και στο προσωπικό της αμαξοστοιχίας: «Υπενθυμίζουμε ωστόσο στην Hellenic Train και στη μητρική της εταιρεία Ferrovie dello Stato ότι, όπως η ίδια η εταιρεία γνωρίζει, βάσει του ευρωπαϊκού πλαισίου και του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, στις περιπτώσεις ελεγχόμενης χάραξης για αλλαγή τροχιάς ή ελεγχόμενης παλινδρόμησης, το προσωπικό της αμαξοστοιχίας οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα και μετ’ επιτάσεως τους επιβάτες για την αλλαγή πορείας. Η έλλειψη ενημέρωσης, όπως και η λάθος ενημέρωση, όπως καταγγέλλει επιβάτης του προαστιακού Θεσσαλονίκης, είναι απαράδεκτη και πλήττει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού και της κοινωνίας».
Από την πλευρά τους, μηχανοδηγοί μιλούν για λάθος στη χάραξη, το οποίο δεν αντιλήφθηκε ο σταθμάρχης και τονίζουν ότι λειτούργησαν τα συστήματα ασφαλείας και η τηλεδιοίκηση και ήταν γρήγορα τα αντανακλαστικά του μηχανοδηγού.
Το βίντεο με την πορεία της αμαξοστοιχίας 2591 έδωσε στη δημοσιότητα ο Κυρανάκης
Βίντεο με την πορεία της αμαξοστοιχίας 2591 (Θεσσαλονίκη – Λάρισα), της 5ης Νοεμβρίου, δημοσίευσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κ. Κυρανάκης σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τονίζοντας «ορίστε η απόδειξη ότι το τρένο ουδέποτε εισήλθε στην αντίθετη γραμμή. Η πορεία του προγραμματίστηκε με σύστημα τηλεδιοίκησης».
Και συνεχίζει η ανάρτηση του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών «Όταν μια διαδρομή χαράσσεται με τηλεδιοίκηση αυτομάτως ενεργοποιούνται τα φωτοσήματα (φανάρια) και δεν μπορεί να μπει κανένα άλλο τρένο στην ίδια γραμμή. Στη Σίνδο έχουμε 4 γραμμές, 2 ανόδου και 2 καθόδου και όπως φαίνεται και στο video, η προγραμματισμένη οπισθοπορία έγινε για να μπορέσουν να αποβιβαστούν επιβάτες στην αποβάθρα του προαστιακού σταθμού. Η συνολική απόσταση μεταξύ των δυο «κλειδιών» του σταθμού είναι περίπου 800 μέτρα. Κακώς δεν εξηγήθηκε ο λόγος αλλαγής χάραξης σε όλους τους επιβάτες του τρένου.
Καταλαβαίνω απόλυτα τη δυσπιστία, όμως είναι σημαντικό ότι πλέον με νέα ψηφιακά συστήματα, τόσο ο έλεγχος όσο και η διερεύνηση περιστατικών αποδεικνύουν στην πράξη ότι αναβαθμίζεται το επίπεδο ασφάλειας του σιδηροδρόμου».
Η ανάρτηση του αναπληρωτή υπουργού













