Η Black Friday κορυφώνεται σήμερα – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές πριν τις αγορές
Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί επίσημα την κορύφωση της Black Friday, με τους καταναλωτές να ετοιμάζονται για τον «μαραθώνιο» προσφορών που έχουν ήδη ξεκινήσει από την Black Week. Τρεις ημέρες αργότερα, τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου, ακολουθεί η Cyber Monday, ολοκληρώνοντας την περίοδο των μεγάλων εκπτώσεων.
Είναι πραγματικές όλες οι εκπτώσεις;
Η Black Friday πλέον δεν περιορίζεται στις οικιακές συσκευές, αλλά επεκτείνεται σχεδόν σε κάθε κατηγορία προϊόντων. Παρά τις εντυπωσιακές εκπτώσεις που ανακοινώνουν πολλά καταστήματα, ειδικοί προειδοποιούν ότι απαιτείται προσοχή, καθώς δεν λείπουν οι πλασματικές προσφορές και οι παγίδες για τους ανεπιφύλακτους καταναλωτές.
Τι να προσέξετε – Συμβουλές για ασφαλείς και έξυπνες αγορές
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας υπενθυμίζουν βασικούς κανόνες:
Έλεγχος διαθεσιμότητας προϊόντων: Οι μεγάλες εκπτώσεις μπορεί να συνοδεύονται από μεγάλους χρόνους παράδοσης, που ίσως δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες του καταναλωτή.
Επαλήθευση των πραγματικών τιμών: Χρησιμοποιούμε εργαλεία παρακολούθησης τιμών και συγκρίνουμε την τιμή πριν και μετά την έκπτωση ώστε να διαπιστώσουμε το πραγματικό κέρδος.
Ασφαλείς τρόποι πληρωμής: Επιλέγουμε αντικαταβολή ή ηλεκτρονικές πληρωμές που επιτρέπουν αμφισβήτηση συναλλαγής. Αποφεύγουμε την προπληρωμή με τραπεζική κατάθεση σε καταστήματα που δεν γνωρίζουμε.
Έλεγχος στοιχείων εμπόρου: Σε online αγορές βεβαιωνόμαστε ότι εμφανίζονται πλήρη στοιχεία ταυτότητας και επικοινωνίας του καταστήματος.
Συνολικό κόστος αγοράς: Υπολογίζουμε πιθανά έξοδα μεταφοράς, αντικαταβολής ή ασφάλισης.
Έλεγχος για φθορές μετά την παραλαβή: Δηλώνουμε τυχόν ζημιές εντός 3 ημερών στην εταιρεία ταχυμεταφοράς και ενημερώνουμε άμεσα το κατάστημα.
Γνώση δικαιωμάτων επιστροφής: Η υπαναχώρηση από online αγορές και η αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων είναι νομικά κατοχυρωμένα δικαιώματα.
Προσοχή στις υπερβολικά χαμηλές τιμές: Ιδίως όταν προέρχονται από άγνωστα καταστήματα ή αποκλειστικά από διαφημίσεις σε social media.
Αγορές εκτός ΕΕ: Μπορεί να επιβαρυνθούν με υψηλά έξοδα εκτελωνισμού.
Προτίμηση σε καταστήματα που συμμετέχουν σε εξωδικαστική επίλυση διαφορών.
Ο βασικός κανόνας, όπως τονίζει ο Συνήγορος του Καταναλωτή, είναι να μην παρασυρόμαστε από τις χαμηλές τιμές και να εξετάζουμε αν όντως χρειαζόμαστε το προϊόν.













