AgrinioSite
Παρασκευή, 19 Δεκεμβρίου, 2025
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
AgrinioSite
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
No Result
View All Result
AgrinioSite
No Result
View All Result

Ο νέος ΚΟΚ φέρνει αλλαγές στη διήθηση και πρόστιμα στη μη χρήση κράνους

21 Απριλίου, 2024
κατηγορία: ΕΛΛΑΔΑ
0
Δείτε τι χρειάζεται για τις άδειες κυκλοφορίας μοτοποδηλάτων
Share on FacebookShare on Twitter

Ας δούμε κάποια από τα λεγόμενα της υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών: «Το δίκυκλο έχει μικρότερη κατανάλωση, αντίστοιχα μικρότερη εκπομπή ρύπων, καταλαμβάνει λιγότερο χώρο ενόσω κινείται, αλλά και ενόσω σταθμεύει. Γνωρίζω καλά ότι ένα σημαντικό θέμα που αφορά και στην οδική ασφάλεια αλλά και στην ευχέρεια χρήσης ενός δικύκλου είναι η διήθηση, οι ελιγμοί δηλαδή ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Πρόκειται για μια καθημερινότητα που σήμερα αντίκειται σε όσα λέει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Η τελευταία μεγάλη αλλαγή στον ΚΟΚ έγινε πίσω το 2007. Θα είμαστε αυστηρότεροι στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με όσους επιμένουν να κινδυνεύουν και να παρανομούν κινούμενοι χωρίς το προστατευτικό κράνος. Θα υπάρχουν αυστηρές ποινές και υψηλά χρηματικά πρόστιμα ειδικά για τους καθ’ έξιν παραβάτες. Είναι απολύτως αναγκαίο ως λαός να αναπτύξουμε μια κουλτούρα ασφάλειας συνολικά, μια κουλτούρα ασφάλειας που ξεκινά από τα παιδιά μας. Το παιδί πρέπει να φορά κράνος στα ρόλερ, στο πατίνι, στο ποδήλατο, στο σκι και σε όλες τις μορφές κινητικότητας που ενέχουν ταχύτητα. Τα στοιχεία σήμερα δείχνουν ότι το 34% των τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα μας αφορούν μηχανές. Το 2021 είχαμε 214 θύματα. Αν σ’ αυτό το ποσοστό προστεθούν τα ποδήλατα και τα μοτοποδήλατα ανεβαίνουμε στο 40%. Ο απολογισμός δεν είναι καλός. Είναι σημαντικό να μειώσουμε την ταχύτητά μας, να φοράμε πάντα το κράνος και τα προστατευτικά αλλά και να τηρούμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ώστε να συνυπάρχουμε με ασφάλεια.

Τα ηλεκτρικά μηχανάκια τα οποία σήμερα μέσω του κρατικού προγράμματος ενισχύσεων ‘‘Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ’’ και αύριο μέσω του ‘‘Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ’’ επιδοτούνται με ποσό έως 3.000 ευρώ. Ταυτόχρονα υπάρχει και επιδότηση απόσυρσης που φτάνει τα 400 ευρώ. Επιπλέον τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα επιδοτούνται έως 800 ευρώ. Είναι λοιπόν μια καλή ευκαιρία για όλους τους δικυκλιστές να αποκτήσουν ένα καινούριο ηλεκτρικό δίκυκλο με μικρότερο κόστος. Το ηλεκτρικό σκούτερ όπως πιθανόν γνωρίζετε καταναλώνει πολύ λιγότερο από τα συμβατικά, έχει χαμηλότερο κόστος συντήρησης. Δεν ρυπαίνει εκεί που κινείται, δεν ηχορυπαίνει, είναι πολύ πιο εύχρηστο, αλλά και ευχάριστο στη χρήση. Όλα αυτά καθιστούν σημαντική την συμβολή του στην προσπάθειά μας για Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα».Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας τροποποιήθηκε, συνολικά, τελευταία φορά το 2007. Από τότε έχουν αλλάξει τα κυκλοφοριακά δεδομένα εντός και εκτός πόλεων. Ο νέος ΚΟΚ, που θα ανταποκρίνεται στις νέες συνθήκες, βρίσκεται σε τελικό στάδιο επεξεργασίας και πρόκειται συντόμως να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, πριν πάρει τον δρόμο για τη Βουλή.

Όπως ανέφερε πρόσφατα η κ. Αλεξοπούλου ο αναμορφωμένος ΚΟΚ θα έχει νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια. Δεν μας ενδιαφέρει να τιμωρήσουμε, πρωτίστως, τους παραβάτες, μας ενδιαφέρει να είναι εφαρμόσιμες οι ποινές, να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και στην επικινδυνότητα κάθε παράβασης. Τί σημαίνει αυτό; Για πρώτη φορά κατηγοριοποιούνται οι ποινές και αυστηροποιούνται, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ. κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.). Επίσης θέλουμε οι ποινές να αφορούν στον οδηγό και όχι στο όχημα.

Εκτός από την αυστηροποίηση των ποινών, που προβλέπει, ο νέος Ποινικός Κώδικας υιοθετούμε ένα πιο αυστηρό πλαίσιο και με τον νέο ΚΟΚ.

Δεν μπορεί να παραμένουμε θεατές μπροστά στην εκατόμβη θυμάτων που αφήνουν πίσω τους τα τροχαία δυστυχήματα.

Λαμβάνοντας υπ΄όψιν μας τη μικροκινητικότητα, που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας αναπροσαρμόζουμε, προς τα κάτω, τα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού.

Στους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους, που έχει η χώρα, έχουν ελαττωθεί πάρα πολύ τα τροχαία δυστυχήματα. Δυστυχώς, ο μεγάλος αριθμός εντοπίζεται, πλέον, εντός των αστικών κέντρων. Άρα θα πρέπει να δούμε τις αλλαγές στον ΚΟΚ και τα όρια ταχύτητας συντεταγμένα, καθώς σύμφωνα με τους επιστήμονες συγκοινωνιολόγους, ένα τροχαίο που γίνεται στα 20 χλμ. έχει περιορισμένες πιθανότητες, της τάξεως του 20% να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στους εμπλεκόμενους στο τροχαίο, ενώ ένα που γίνεται με ταχύτητα 50 χλμ. το ίδιο ποσοστό αυξάνεται στο 80%, είτε με νεκρό, είτε με βαριά τραυματισμένο. Όταν μιλάμε για ταχύτητες δεν αναφερόμαστε σε ψυχρά νούμερα, καθώς από αυτά εξαρτώνται ανθρώπινες ζωές.

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όταν στο μητρώο ενός οδηγού συμπληρωθούν 25 πόντοι ποινής από τροχαίες παραβάσεις, τότε αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 5 χρόνια και όταν παρέλθει το διάστημα αυτό, ο οδηγός μετά πρέπει να επανεξεταστεί για νέο δίπλωμα.

Σημαντικό είναι, επίσης, και το γεγονός ότι μετά την αντικατάσταση των 12 αναλογικών καμερών σε ψηφιακές αλλά και ταυτόχρονα με την περισσότερη αστυνόμευση, έχει μειωθεί κατά πολύ η είσοδος των παραβατών στις λεωφορειολωρίδες.

Επιπλέον, από τον Δεκέμβριο του 2023 υφίσταται, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μία πλατφόρμα, στην οποία δίνεται πρόσβαση στον πολίτη στους πόντους, στις παραβάσεις και τυχόν αφαιρετήρια που σχετίζονται με την άδεια οδήγησης.

Η ψηφιοποίηση αυτή, εξασφαλίζει την εφαρμογή ενός μέτρου, το γνωστό point system, το οποίο συλλέγει τους πόντους ποινής που προβλέπονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για κάθε υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά.

Σχετικά Άρθρα

Απάντηση ΥΠΑΑΤ στις θέσεις του ΠΑΣΟΚ για την αγροτική πολιτική
ΕΛΛΑΔΑ

ΥΠΑΑΤ: Πιστώθηκαν 26,9 εκατ. ευρώ σε κτηνοτρόφους για απώλεια εισοδήματος λόγω ευλογιάς και πανώλης

19 Δεκεμβρίου, 2025

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προχώρησε σήμερα (19/12) στην καταβολή αποζημιώσεων συνολικού ύψους 26.889.590,00 ευρώ σε κτηνοτρόφους για την απώλεια...

ΑΑΔΕ: Αλλάζουν όλα στο Φορολογικό Μητρώο – Πώς θα γίνουν πιο εύκολες οι υπηρεσίες για πολίτες και επιχειρήσεις
ΕΛΛΑΔΑ

ΑΑΔΕ: QR Code και Barcode για εύκολες και γρήγορες πληρωμές οφειλών

19 Δεκεμβρίου, 2025

ΑΑΔΕ: Αναβαθμίζει και διευκολύνει τις συναλλαγές των φορολογουμένων η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, με την προσθήκη QR Code και Barcode...

Εφορία: 15+1 συναλλαγές με ένα κλικ
ΕΛΛΑΔΑ

Το 0,26% των οφειλετών της Εφορίας χρωστά 85,35 δισ. ευρώ!

19 Δεκεμβρίου, 2025

Αποκαλυπτικά στοιχεία για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την Φορολογική Διοίκηση περιλαμβάνονται σε ειδικό κεφάλαιο της τριμηνιαίας έκθεσης του Γραφείου Προϋπολογισμού...

Εφορία: Στο στόχαστρο όσοι «ξεχνούν» να δηλώσουν ενοίκια
ΕΛΛΑΔΑ

Εφορία: Τι αλλάζει εφέτος με τα τεκμήρια

19 Δεκεμβρίου, 2025

Σημαντικά μειωμένα τεκμήρια διαβίωσης έως και 73,7%, καθώς και περαιτέρω αυτοματοποιημένες διαδικασίες προσυμπλήρωσης, υποβολής και εκκαθάρισης θα ισχύσουν το 2026...

Δώρο Χριστουγέννων: Μέχρι πότε πρέπει να πληρωθείτε – Πώς να το υπολογίσετε
ΕΛΛΑΔΑ

Δώρο Χριστουγέννων: Σήμερα πρέπει να πληρωθείτε – Πώς να το υπολογίσετε

19 Δεκεμβρίου, 2025

Οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα θα δουν φέτος νωρίτερα το δώρο Χριστουγέννων στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς. Η προθεσμία καταβολής είναι στις 21...

Βουλή: Αρχίζει τη Δευτέρα η 3η σύνοδος της 20ής περιόδου της Βουλής των Ελλήνων – Κατάθεση προσχεδίου προϋπολογισμού 2026
ΕΛΛΑΔΑ

Στη Βουλή η ρύθμιση για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο

19 Δεκεμβρίου, 2025

Ρύθμιση τεσσάρων κατηγοριών για τους 57.000 λήπτες δανείων σε ελβετικό φράγκο κατέθεσε στην Βουλή το υπουργείο Οικονομικών, έπειτα από τη...

Ρεβεγιόν με… δικά μας πιάτα και φαγητό
ΕΛΛΑΔΑ

Χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Ελαφρώς τσιμπημένο φέτος λόγω κρεάτων [συγκριτικός πίνακας]

19 Δεκεμβρίου, 2025

Από 111,97 έως 160,03 ευρώ υπολογίζεται το κόστος για το φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι (6-8 ατόμων) από το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών...

Μεγάλη προσοχή! Πλαστά κέρματα των δύο ευρώ «κατέκλυσαν» την αγορά – Έτσι θα τα ξεχωριζετε
ΕΛΛΑΔΑ

Φορολοταρία Δεκεμβρίου: Δείτε αν κερδίσατε 50.000 ευρώ

19 Δεκεμβρίου, 2025

Στις συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν ηλεκτρονικά το Νοέμβριο 2025 αφορά η τελευταία φορολοταρία της ΑΑΔΕ. Συγκεκριμένα, στη φορολοταρία του Δεκεμβρίου κληρώθηκε ένας...

ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ
Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης
Βρεφικός - Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής  Αγρίνιο Βρεφικός - Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής  Αγρίνιο Βρεφικός - Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής  Αγρίνιο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

  • Αγρίνιο: Εκτροπή οχήματος με τραυματισμό κοντά στην Αβόρανη

    Αγρίνιο: Εκτροπή οχήματος με τραυματισμό κοντά στην Αβόρανη

    662 κοινοποιήσεις
    Share 265 Tweet 166
  • Αγρίνιο: Ποιος τυχερός θα φάει την πινακίδα ή τον σοβά στο κεφάλι;

    619 κοινοποιήσεις
    Share 248 Tweet 155
  • Αγρίνιο: Θλίψη για τον πρόωρο θάνατο του Άγγελου Δημάδη

    705 κοινοποιήσεις
    Share 282 Tweet 176
  • Αμφιλοχία: Θλίψη για τον αιφνίδιο θάνατο του 59χρονου Απόστολου Σταφυλά

    615 κοινοποιήσεις
    Share 246 Tweet 154
  • Τραυματισμός 5χρονου σε νηπιαγωγείο του Αγρινίου – Μεταφέρθηκε προληπτικά στο Καραμανδάνειο

    641 κοινοποιήσεις
    Share 256 Tweet 160

Eιδησεογραφική πύλη με θεματολογία ποικίλης ύλης από το Αγρίνιο και τη Δυτική Ελλάδα.
Η δύναμη του διαδικτύου, η αμεσότητα της είδησης και η ταχύτατη διάδοσή της, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της εποχής και το agriniosite.gr σας καλεί να συμπορευτείτε μαζί του.
Με αποκαλυπτικές ειδήσεις, ρεπορτάζ, έρευνα, συνεντεύξεις, αφιερώματα. πολιτισμός, αθλητισμός κ.α
Το agriniosite.gr στηρίζει την κοινωνία και ελέγχει την εξουσία. Είναι η Δύναμη σου…
Η Δύναμη της Ενημέρωσης!

Facebook X-twitter Youtube

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Web Design & Development

© 2025 AgrinioSite

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του agriniosite.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

No Result
View All Result
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ

© 2023 AgrinioSite Web Design & Development by .