AgrinioSite
Παρασκευή, 19 Δεκεμβρίου, 2025
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
AgrinioSite
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
No Result
View All Result
AgrinioSite
No Result
View All Result

Πτώση Phantom F-4: Τα πιθανά σενάρια της τραγωδίας – Είχε τεχνική βλάβη;

31 Ιανουαρίου, 2023
κατηγορία: ΕΛΛΑΔΑ
0
Πτώση Phantom F-4: Τα πιθανά σενάρια της τραγωδίας – Είχε τεχνική βλάβη;
Share on FacebookShare on Twitter

Τα πιθανά σενάρια για τα αίτια πίσω από το τραγικό συμβάν με την πτώση του F-4 Phantom, με τον θανάσιμο τραυματισμό του συγκυβερνήτη, Υποσμηναγού (Ι) Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα και τις συνεχιζόμενες έρευνες για τον κυβερνήτη, Σμηναγό (Ι) Ευστάθιο Τσιτλακίδη, αναλύουν ο πιλότος και εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων, κ. Παντελής Φραγκούλης και ο αεροναυπηγός κ. Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Αρχικά, ο κ. Φραγκούλης εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στην Πολεμική Αεροπορία και την οικογένεια του αδικοχαμένου πιλότου, γιατί όπως είπε, «σήμερα χάσαμε ένα κομμάτι της πατρίδας» είπε στην ΕΡΤ.

Παλαιό αλλά εκσυγχρονισμένο το αεροσκάφος 

Διευκρίνισε ότι «Τα αεροσκάφη αυτά, (στο οποίο επέβαιναν οι δύο άνδρες) μπορεί να είναι παλαιού τύπου, έχουν όμως εκσυγχρονιστεί όλα αυτά τα χρόνια, έχουν μπει πολύ σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα. Πρέπει να ξέρετε ότι τα αεροσκάφη αυτά και όλα τα αεροσκάφη, ό, τι πετάει στον αέρα, υπόκεινται σε μεγάλες επιθεωρήσεις. Και όταν λέμε επιθεώρηση ενός αεροσκάφους, εννοούμε ότι αλλάζονται πολλά μα πάρα πολλά βασικά εξαρτήματά του. Από’ κει και πέρα γίνεται ένα καινούργιο αεροσκάφος».

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο τύπος του συγκεκριμένου αεροσκάφους είχε έρθει πρώτη φορά στη χώρα, κατόπιν παραγγελίας, το 1972 και μία δεύτερη παραλαβή πραγματοποιήθηκε το 1977. Δεν έχει διευκρινιστεί η ημερομηνία παραλαβής του επίμαχου αεροσκάφους.

Φραγκούλης: Η συγκεκριμένη πτήση δεν ήταν ρουτίνας

Ο κ. Φραγκούλης τόνισε ότι η συγκεκριμένη πτήση δεν είναι ρουτίνας, διότι «οι χαμηλές πτήσεις ακολουθούν το ανάγλυφο του εδάφους. Δηλαδή το αεροπλάνο, πετάει πάνω από το έδαφος, να φανταστούμε στα 100 πόδια, στα τριάντα μέτρα σχεδόν ή και χαμηλότερα. Ακολουθεί το ανάγλυφο του εδάφους ώστε να μην γίνεται αντιληπτό από τα ραντάρ. Το ίδιο ακολουθείται και στη θάλασσα. Η πτήση όμως αυτή πάνω από το έδαφος δεν είναι μια απλή πτήση ρουτίνας. Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση. Είναι μια πολύ δύσκολη άσκηση, την οποία την κάνουν σχεδόν συχνά όλοι οι χειριστές αυτών των αεροσκαφών».

Καραϊωσηφίδης: Όλα μας τα πολεμικά αεροσκάφη πληρούν τα στάνταρ του ΝΑΤΟ

Ο κ. Καραϊωσηφίδης, συμφώνησε με τα λεγόμενα του εμπειρογνώμονα, τονίζοντας: «Τα F-4 Phantom είναι δύσκολα αεροσκάφη. Σκεφτείτε ότι σήμερα υπάρχουν μαχητικά που έχουμε σε υπηρεσία, τα Rafale, που τα εκσυγχρονίζουμε, τα οποία σε περίπτωση που ο πιλότος αποπροσανατολιστεί, μπει σε έναν ελιγμό που είναι επικίνδυνος, υπάρχει τρόπος πατώντας ένα κουμπί, το αεροπλάνο να έρθει ευθεία και οριζόντια. Έχει αναπτυχθεί τέτοιο σύστημα και είναι σε ισχύ. Τα αεροπλάνα αυτά, επίσης, έχουν ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πτήσης. Το F-4 Phantom είναι ένα αεροπλάνο σχεδιασμένο τη δεκαετία του ’50, εξελιγμένο στις αρχές της δεκαετίας του ’60, που τα περισσότερα συστήματα του είναι ηλεκτρομηχανικά, αλλά οποιοδήποτε ιπτάμενο μέσο, το οποίο ένας μηχανικός το υπογράφει και το αποδεσμεύει και ένας πιλότος το υπογράφει και το αποδέχεται για πτήση, είναι ασφαλές. Μη ασφαλή αεροπλάνα δεν πετάνε, πολύ δε περισσότερο στην Ελλάδα, σε μια αεροπορία του ΝΑΤΟ, σε μια αεροπορία η οποία έχει το υψηλότερο στάνταρ ασφάλειας».

Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά

«Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά», υπογράμμισε ο κ. Καραϊωσηφίδης για τα πιθανά αίτια της σημερινής τραγωδίας και πρόσθεσε: «Εγώ δεν θα μπορούσα να αποκλείσω την τεχνική βλάβη, ένα απρόοπτο γεγονός. Να θυμίσω ότι στο παρελθόν έχουμε αρκετά περιστατικά, όπου έχουμε χάσει αεροπλάνα κυριολεκτικά από απρόοπτο γεγονός. Έχει συγκρουστεί μεγάλο πουλί με μονοκινητήριο αεροπλάνο, μπήκε στον κινητήρα, ο κινητήρας έσκασε, αλλά εκεί υπήρξε εγκατάλειψη του αεροσκάφους».

Σε αυτό το σημείο, διευκρίνισε το εξής: «Όλα τα μαχητικά έχουν καθίσματα και φυλασσόμενα γιατί είναι αδύνατον ο χειριστής να βγει με άλλο τρόπο από το αεροσκάφος με τη μεγάλη ταχύτητα που πετάει. Αλλά η εκτίναξη και η χρήση των καθισμάτων αυτών δεν διασφαλίζει και τη διαφυγή. Δηλαδή έχουμε πολλές περιπτώσεις όπου το μικρό ύψος, η στάση του αεροπλάνου στην εκτίναξη, η σχετική θέση με το έδαφος έχει σαν αποτέλεσμα την αποτυχία αυτής της διαδικασίας».

«Υπάρχει περίπτωση να εκτινάχθηκαν τελευταία στιγμή», συμπλήρωσε μεταξύ άλλων, ο αεροναυπηγός. «Η εκτίναξη σε τέτοια ύψη (30 μέτρων) θεωρητικά στέλνει τα καθίσματα σε ύψος ασφαλές για να ανοίξουν τα αλεξίπτωτα, αλλά δυστυχώς έχουμε δει πάρα πολλές φορές περιστατικά, όπου η εγκατάλειψη δεν είναι επιτυχής και αν οι πληροφορίες είναι σωστές – ότι έχουμε αλεξίπτωτο στο νερό και νεκρό τον χειριστή οπλικών συστημάτων του αεροσκάφους, δηλαδή τον συγκυβερνήτη – φοβάμαι ότι ίσως έχουμε ένα τέτοιο περιστατικό».

Ένα άλλο πιθανό σενάριο αποτελεί το λάθος χειριστή του αεροσκάφους, σύμφωνα με τον κ. Καραϊωσηφίδη. «Έμπειροι χειριστές κάνουν λάθος. Δυστυχώς συμβαίνει ή ξεκινάει μια αλυσίδα. Ποτέ μια συντριβή, μια πτώση αεροσκάφους δεν είναι αποτέλεσμα μιας και μοναδικής αιτίας, είναι συνήθως συνδυασμός. Ξεκινάμε από κάπου και για να συντριβεί τελικά το αεροσκάφος εξελίσσεται με τέτοιο τρόπο που δεν είναι αντιμετωπίσιμη κατάσταση».

Κλείνοντας, ο κ. Φραγκούλης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει μαύρο κουτί σε αυτά τα αεροσκάφη και συμπλήρωσε ότι «από τα συντρίμμια πολλές φορές βρίσκουμε ένα μέρος της αιτίας. Είναι πολύ δύσκολο να διερευνήσουμε τις περιπτώσεις αυτές γιατί πρέπει να λάβουμε υπόψη μας πάρα πολλούς παράγοντες, ακόμα και αν ανασύρουμε το αεροσκάφος, το οποίο είναι σε 1.000 μέτρα βάθος σε εκείνο το σημείο που έχει πέσει».

Σχετικά Άρθρα

Απάντηση ΥΠΑΑΤ στις θέσεις του ΠΑΣΟΚ για την αγροτική πολιτική
ΕΛΛΑΔΑ

ΥΠΑΑΤ: Πιστώθηκαν 26,9 εκατ. ευρώ σε κτηνοτρόφους για απώλεια εισοδήματος λόγω ευλογιάς και πανώλης

19 Δεκεμβρίου, 2025

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προχώρησε σήμερα (19/12) στην καταβολή αποζημιώσεων συνολικού ύψους 26.889.590,00 ευρώ σε κτηνοτρόφους για την απώλεια...

ΑΑΔΕ: Αλλάζουν όλα στο Φορολογικό Μητρώο – Πώς θα γίνουν πιο εύκολες οι υπηρεσίες για πολίτες και επιχειρήσεις
ΕΛΛΑΔΑ

ΑΑΔΕ: QR Code και Barcode για εύκολες και γρήγορες πληρωμές οφειλών

19 Δεκεμβρίου, 2025

ΑΑΔΕ: Αναβαθμίζει και διευκολύνει τις συναλλαγές των φορολογουμένων η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, με την προσθήκη QR Code και Barcode...

Εφορία: 15+1 συναλλαγές με ένα κλικ
ΕΛΛΑΔΑ

Το 0,26% των οφειλετών της Εφορίας χρωστά 85,35 δισ. ευρώ!

19 Δεκεμβρίου, 2025

Αποκαλυπτικά στοιχεία για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την Φορολογική Διοίκηση περιλαμβάνονται σε ειδικό κεφάλαιο της τριμηνιαίας έκθεσης του Γραφείου Προϋπολογισμού...

Εφορία: Στο στόχαστρο όσοι «ξεχνούν» να δηλώσουν ενοίκια
ΕΛΛΑΔΑ

Εφορία: Τι αλλάζει εφέτος με τα τεκμήρια

19 Δεκεμβρίου, 2025

Σημαντικά μειωμένα τεκμήρια διαβίωσης έως και 73,7%, καθώς και περαιτέρω αυτοματοποιημένες διαδικασίες προσυμπλήρωσης, υποβολής και εκκαθάρισης θα ισχύσουν το 2026...

Δώρο Χριστουγέννων: Μέχρι πότε πρέπει να πληρωθείτε – Πώς να το υπολογίσετε
ΕΛΛΑΔΑ

Δώρο Χριστουγέννων: Σήμερα πρέπει να πληρωθείτε – Πώς να το υπολογίσετε

19 Δεκεμβρίου, 2025

Οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα θα δουν φέτος νωρίτερα το δώρο Χριστουγέννων στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς. Η προθεσμία καταβολής είναι στις 21...

Βουλή: Αρχίζει τη Δευτέρα η 3η σύνοδος της 20ής περιόδου της Βουλής των Ελλήνων – Κατάθεση προσχεδίου προϋπολογισμού 2026
ΕΛΛΑΔΑ

Στη Βουλή η ρύθμιση για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο

19 Δεκεμβρίου, 2025

Ρύθμιση τεσσάρων κατηγοριών για τους 57.000 λήπτες δανείων σε ελβετικό φράγκο κατέθεσε στην Βουλή το υπουργείο Οικονομικών, έπειτα από τη...

Ρεβεγιόν με… δικά μας πιάτα και φαγητό
ΕΛΛΑΔΑ

Χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Ελαφρώς τσιμπημένο φέτος λόγω κρεάτων [συγκριτικός πίνακας]

19 Δεκεμβρίου, 2025

Από 111,97 έως 160,03 ευρώ υπολογίζεται το κόστος για το φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι (6-8 ατόμων) από το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών...

Μεγάλη προσοχή! Πλαστά κέρματα των δύο ευρώ «κατέκλυσαν» την αγορά – Έτσι θα τα ξεχωριζετε
ΕΛΛΑΔΑ

Φορολοταρία Δεκεμβρίου: Δείτε αν κερδίσατε 50.000 ευρώ

19 Δεκεμβρίου, 2025

Στις συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν ηλεκτρονικά το Νοέμβριο 2025 αφορά η τελευταία φορολοταρία της ΑΑΔΕ. Συγκεκριμένα, στη φορολοταρία του Δεκεμβρίου κληρώθηκε ένας...

ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ
Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης
Βρεφικός - Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής  Αγρίνιο Βρεφικός - Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής  Αγρίνιο Βρεφικός - Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής  Αγρίνιο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

  • Αγρίνιο: Εκτροπή οχήματος με τραυματισμό κοντά στην Αβόρανη

    Αγρίνιο: Εκτροπή οχήματος με τραυματισμό κοντά στην Αβόρανη

    663 κοινοποιήσεις
    Share 265 Tweet 166
  • Αγρίνιο: Ποιος τυχερός θα φάει την πινακίδα ή τον σοβά στο κεφάλι;

    622 κοινοποιήσεις
    Share 249 Tweet 156
  • Αμφιλοχία: Θλίψη για τον αιφνίδιο θάνατο του 59χρονου Απόστολου Σταφυλά

    616 κοινοποιήσεις
    Share 246 Tweet 154
  • Αγρίνιο: Θλίψη για τον πρόωρο θάνατο του Άγγελου Δημάδη

    706 κοινοποιήσεις
    Share 282 Tweet 177
  • Τραυματισμός 5χρονου σε νηπιαγωγείο του Αγρινίου – Μεταφέρθηκε προληπτικά στο Καραμανδάνειο

    642 κοινοποιήσεις
    Share 257 Tweet 161

Eιδησεογραφική πύλη με θεματολογία ποικίλης ύλης από το Αγρίνιο και τη Δυτική Ελλάδα.
Η δύναμη του διαδικτύου, η αμεσότητα της είδησης και η ταχύτατη διάδοσή της, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της εποχής και το agriniosite.gr σας καλεί να συμπορευτείτε μαζί του.
Με αποκαλυπτικές ειδήσεις, ρεπορτάζ, έρευνα, συνεντεύξεις, αφιερώματα. πολιτισμός, αθλητισμός κ.α
Το agriniosite.gr στηρίζει την κοινωνία και ελέγχει την εξουσία. Είναι η Δύναμη σου…
Η Δύναμη της Ενημέρωσης!

Facebook X-twitter Youtube

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Web Design & Development

© 2025 AgrinioSite

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του agriniosite.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

No Result
View All Result
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ

© 2023 AgrinioSite Web Design & Development by .