To θέμα, «Συντήρηση Δικτύων Ύδρευσης Αποχέτευσης των Δημοτικών Ενότητων α) Αγγελόκαστρου β) Αρακύνθου γ) Θεστιέων δ) Μακρυνείας ε) Νεάπολης στ) Παναιτωλικού ζ) Παραβόλας η) Παρακαμπυλίων και θ) Στράτου», να θυμίσουμε είχε αναβληθεί στην προηγούμενη συνεδρίαση λόγω ενστάσεων των υπαλλήλων για μισθολογικά ζητήματα τα οποία επιλύθηκαν, ξεκίνησε με αντεγκλήσεις κυρίως μεταξύ αντιπολίτευσης και του προέδρου του Δ.Σ κ.Φωτάκη μετά και το σχετικό ερώτημα που κατέθεσε ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος κ.Κώστας Ρόκος σχετικά με την τήρηση της νομιμότητας αναφορικά με τους όρους της επικείμενης προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Δήμου Αγρινίου και ΔΕΥΑ Αγρινίου για την υλοποίηση της Υπηρεσίας : «Συντήρηση Δικτύων Ύδρευσης Αποχέτευσης των Δημοτικών Ενότητων α) Αγγελόκαστρου β) Αρακύνθου γ) Θεστιέων δ) Μακρυνείας ε) Νεάπολης στ) Παναιτωλικού ζ) Παραβόλας η) Παρακαμπυλίων και θ) Στράτου».
Σύμφωνα με την προτεινόμενη προς έγκριση Π.Σ, όπως ανέφερε ο κ.Ρόκος, το μισθολογικό κόστος των εργαζομένων του δήμου (εργάτες, τεχνίτες, οδηγοί , χειριστές κ.α) οι οποίοι θα εργαστούν προκειμένου να υλοποιηθεί η υπηρεσία συντήρησης των δικτύων ύδρευσης, αποχέτευσης θα επιβαρύνουν τον δήμο. «Πρόκειται όμως για κόστος το οποίο έπρεπε να επιβαρύνει τη ΔΕΥΑΑ και μέσω των ανταποδοτικών τελών ύδρευσης και αποχέτευσης θα έπρεπε να εισπραχθεί από αυτήν.Είναι γνωστό ότι τα τέλη ύδρευσης αποχέτευσης καταβάλλουν όσοι δημότες είναι συνδεδεμένοι με τα δίκτυα και το ύψος των τελών υπολογίζεται μέσω αλγόριθμου, ο οποίος εμπεριέχει τον όγκο του καταναλισκόμενου ύδατος , εισοδηματικά κριτήρια και άλλους παράγοντες. Με την προτεινόμενη Π.Σ το προγραφόμενο κόστος (μισθολογικό κόστος εργαζομένων του δήμου) θα επιβαρυνθούν όλοι οι δημότες επιμερισμένο ισόποσα σε αυτούς, ανεξάρτητα με τον όγκο νερού που κατανάλωσαν , ανεξάρτητα από εισοδηματικά κριτήρια κ.τ.λ.Έτσι λοιπόν ανακύπτει ένας ακόμη προβληματισμός καθώς με την προς έγκριση Π.Σ θα λάβει χώρα «επιχορήγηση» της ΔΕΥΑΑ από τον δήμο μέσω χρηματοδότησης στην οποία θα προβεί ο δήμος, προκειμένου να εκπληρωθούν οι όροι της προγραμματικής σύμβασης , γεγονός από το οποίο προκύπτει ο προβληματισμός περί ύπαρξης υποκρυπτόμενης επιχορήγησης» κατέληξε ο κ.Ρόκος και αναρωτήθηκε για ποιο λόγο δεν ενημέρωσε το σώμα ο Πρόεδρος του Δ.Σ κ.Φωτάκης αναφορικά με την απάντηση στην ερώτηση του από την Νομική υπηρεσία του δήμου .Στην τοποθέτηση ταυτίστηκαν όλες οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης του δημοτικού συμβουλίου και ακολούθησε έντονος διάλογος..
Η Νομική υπηρεσία του δήμου ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «Η διαδικασία, οι όροι και οι προϋποθέσεις για την σύναψη μιας προγραμματικής σύμβασης διαλαμβάνονται ιδιαίτερα αναλυτικά στο άρθρο 100 του Ν. 3852/2010 (Καλλικράτης). Ειδικότερα, στο άρθρο αυτό αναφέρονται τα νομικά πρόσωπα τα οποία δύνανται να συμμετέχουν στην σύναψη προγραμματικών συμβάσεων, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας στον οποίο υπόκεινται οι συμβάσεις αυτές, καθώς και το απαραίτητο περιεχόμενο των συμβάσεων αυτών – αντικείμενο, σκοπός, προϋπολογισμός, δικαιώματα και υποχρεώσεις συμβαλλομένων, χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης της σύμβασης, διάρκεια της σύμβασης, όργανο παρακολούθησης της εφαρμογής της, ρήτρες κλπ.Όλα τα παραπάνω πληρούνται στο κείμενο του σχεδίου της προγραμματικής σύμβασης το οποίο τίθεται ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου προς τον σκοπό έγκρισης ή μη των όρων της. Σε κάθε περίπτωση, αναφορικά με τους επιμέρους προβληματισμούς σας που άπτονται τελικά του ζητήματος περί της αναγκαιότητας ή μη σύναψης της συγκεκρι
Ο κ. Καζαντζής τόνισε επίσης ότι θεωρεί μη σύννομη τη προγραμματική σύμβαση ενώ ο κ. Μερμίγκης σημείωσε ότι το θέμα αυτό αναδεικνύει ότι η ΔΕΥΑΑ δεν έχει την επάρκεια να μπορέσει να διαχειριστεί τα δίκτυα της πόλης, αντίθετα από ότι ισχυριζόταν η διοίκησή της σε προηγούμενα δημοτικά συμβούλια.
Ο δήμαρχος Αγρινίου κ. Γ. Παπαναστασίου τόνισε ότι επιλέχθηκε αυτή η διαδικασία διότι θα εξοικονομηθούν χρήματα για τον δήμο καθώς δεν θα γίνει ανάθεση της εργασίας.
Ο προϋπολογισμός της υπηρεσίας, ο οποίος είναι 210.000,006 πλέον φπα 24% (260.400,006 με ΦΠΑ) .Επιπλέον, η ΔΕΥΑΑ επιβαρύνεται με ποσό 50.000 €, το οποίο θα αφορά και θα αντιστοιχεί στο κόστος των καυσίμων και της κάθε είδους συντήρησης των οχημάτων του Δήμου.