ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΛΗΡΦΟΡΗΣΗ
Σε πρόσφατη επιστολή του προς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ο Δήμαρχος Θέρμου, στρέφεται προσωπικά και εναντίον μου, ως αρχηγού της μείζονος δημοτικής αντιπολίτευσης του δήμου και με κατηγορεί για την υπονόμευση κάθε ενέργειας της Δημοτικής Αρχής Θέρμου. Μα δεν αντιλαμβάνεται, πως κανένας δεν πιστεύει, ότι ένας Δημοτικός Σύμβουλος έχει τέτοια δύναμη έναντι του Δημάρχου;
Προβαίνει μάλιστα σε σειρά μακροσκελέστατων αναφορών σε ένα και μόνο έργο (επειδή δεν μπορεί να καταθέσει δικές του εγκεκριμένες μελέτες μεγάλων αναπτυξιακών έργων για τον τόπο), το οποίο παρεμπιπτόντως αναφέρω πως παρέλαβε προίκα από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή και δεν κατάφερε ίσαμε σήμερα να ολοκληρώσει.
Διατείνεται εν ολίγοις ο κ. Δήμαρχος, πως για το ότι δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί το έργο της πλατείας φταίει η αντιπολίτευση. Την αντιπολίτευση μέμφεται για τα πάντα.
Τρία περίπου χρόνια δημαρχιακής θητείας κι ακόμα να καταλάβει ο κ. Δήμαρχος πως πρέπει επιτέλους να ασκήσει πολιτική, να χαράξει στρατηγική να παράξει έργο. Δεν αντιλήφθηκε πως η άσκηση των καθηκόντων του γίνεται μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο κι όχι στις σελίδες των Μ.Μ.Ε. Δεν έγινε κατανοητό εκ μέρους του πως με φωτογραφήσεις και αναρτήσεις δεν παράγεται έργο.
Η Διοίκηση έχει υποχρεώσεις αλλά και δυνατότητες. Όταν μάλιστα είσαι νόμιμος, δεν τίθεται κανένα θέμα. Το να συνηγορεί όμως ο οποιοσδήποτε αιρετός σε παρανομία είναι ευθύνη και ενέργεια κολάσιμη. Πρέπει ακόμη να γίνει κατανοητό ότι άλλο επαγγελματίας κι άλλο αιρετός. Για το δεύτερο μάλιστα ορκίζεσαι να υπερασπίζεσαι το Δημόσιο συμφέρον. Εμείς μέχρι τώρα δεν καταφύγαμε στη Δικαιοσύνη. Ζητήσαμε και ζητάμε έλεγχο νομιμότητας των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως ορίζει άλλωστε ο Καλλικράτης και μέσω προσφυγών αν απαιτείται, για να μη συντελεστούν παρανομίες από αιρετούς διότι δεν είναι ειδικοί. Εμείς δηλαδή συνταυτιζόμαστε με τον Νόμο 3852/2010, ενώ ο κ. Δήμαρχος φαίνεται πως έχει άλλη οπτική, καθότι έχει κάνει ήδη μηνυτήρια αναφορά σε πρώην αντιδήμαρχο και νυν δημοτικό του Σύμβουλο, ο οποίος οδηγείται σε τακτική δικάσιμο. Όσον αφορά τα περί μικροπολιτικής, αν το να επιζητά η αντιπολίτευση που έχει ρόλο θεσμικό την εφαρμογή της νομιμότητας θεωρείται μικροπολιτική, τότε σημαίνει πως υπάρχει διαφορετική θεώρηση του ρόλου των αιρετών και φαίνεται πως υπάρχει διαφορετική φιλοσοφία σε ότι αφορά το διοικείν.
Όσον αφορά τα περί υπονόμευσης, όταν τη διαφορετική άποψη την ενστερνίζονται και μέλη της πλειοψηφίας, μάλλον αδυναμία διοίκησης παρατηρείται, έλλειψη έμπνευσης και αδυναμία παραγωγής έργου από τον αρχηγό της πλειοψηφίας. Αυτός έπρεπε να απαντά με έργα κι όχι με αναρτήσεις που παραπληροφορούν.
Όσον αφορά τα ειδικότερα θέματα:
- Όταν παρουσιάστηκε η μελέτη για την πλατεία, εγώ κατέθεσα τις ενστάσεις μου, αλλά ο κ. Δήμαρχος δεν ήταν εκεί, γι’ αυτό προφανώς και δεν το θυμάται.
- Όσον αφορά καταγγελίες στη Γενική Γραμματεία Διαφθοράς στο Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων, καμία από εμένα. Αν υπάρχει έστω και μία, τον καλώ να την παρουσιάσει, διαφορετικά πρόκειται για διαπιστωμένο ψέμα.
- Όσον αφορά την ένσταση του άρθρου 152 του Κ.Δ.Κ., όταν υπάρχουν δημοτικοί σύμβουλοι που έχουν κώλυμα σε ψηφοφορία, δεν πρέπει αυτό να το εξετάσει η αρμόδια αρχή; Το ότι έφτασε εκεί, αφορά τις πολλές συμπτώσεις στην τοιχοκόλληση της κανονιστικής απόφασης. Συγκεκριμένα, η κανονιστική απόφαση τοιχοκολλήθηκε 08/12/2016 κι αναρτήθηκε στη Διαύγεια 14 ημέρες μετά, ενώ ο Νόμος ορίζει άμεσα. Η κανονιστική απόφαση δημοσιεύθηκε στον τοπικό τύπο μετά από ένα και πλέον μήνα από την τοιχοκόλλησή της, ενώ το λογικό είναι να γίνει ταυτόχρονα. Όσον αφορά τα περί ασφάλειας στο πλακοστρωμένο πέριξ της πλατείας τμήμα, οι πινακίδες τοποθετούνται με ευθύνη του Δήμου κι αυτές είναι τοποθετημένες πάνω από ένα χρόνο. Ο κ. Δήμαρχος, αν είχαν ολοκληρωθεί όλες οι νόμιμες διαδικασίες, θα έπρεπε να ζητήσει να γίνει άμεσα η εφαρμογή τους. Το γεγονός όμως ότι δεν το έπραξε, σημαίνει πως δεν υπάρχει κανονιστική απόφαση σε ισχύ. Άρα το θέμα της ασφάλειας είναι κάτι που τον βαρύνει αποκλειστικά, από τότε που έχει αναλάβει την ευθύνη του Δήμου.
- Όσον αφορά τα περί πεζόδρομου ή όχι, η άποψή μου είναι καταγεγραμμένη στα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου. Δεν μπορεί όμως να παρθεί καμία απόφαση, όταν η Κυκλοφοριακή Μελέτη έχει ελλείψεις και να μην ξεχνάμε ότι όλες οι Κυκλοφοριακές Μελέτες, άρα κι αυτή, ελέγχεται από τη Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου της Περιφέρειας. Επομένως, θα μπορούμε να μιλάμε για κανονιστική απόφαση στο κέντρο του Θέρμου, μόνο όταν έχουμε εγκεκριμένη την κανονιστική απόφαση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Περιφέρειας.
- Νέο ΕΣΠΑ. Περί κοκκινίσματος του Δήμου το ακούσαμε από τον κ. Δήμαρχο και στη Λαϊκή Συνέλευση και στο Δημοτικό Συμβούλιο προ δυο ετών. Τα εν λόγω όργανα όμως αποφάσισαν την προσαρμογής της μελέτης, την οποία και αποδέχθηκε η Διαχειριστική Αρχή στη συνάντηση στην Πάτρα. Ο κ. Δήμαρχος όμως δεν την υλοποίησε. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η υλοποίηση των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, του κορυφαίου οργάνου έκφρασης της τοπικής εξουσίας, όπως λέει κι ο ίδιος άλλωστε, είναι αποκλειστική ευθύνη, κατά τον Καλλικράτη του κ. Δημάρχου. Όταν όμως ο ίδιος δεν τις υλοποιεί δεν έχει το δικαίωμα επίκλησης για λογαριασμό άλλων. Έτσι και καταγγελίες από πολίτες και δημοτικό σύμβουλο θα μπορούσε να είχε αποφύγει και ίσως, το τμήμα Πολεοδομικών Θεμάτων της Περιφέρειας καθώς και το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του Νομού για νομιμοποίηση έργου σε Αρχαιολογικό Χώρο, δεν θα χρειαζόταν να ασχοληθούν και φυσικά δεν θα είχε πρόβλημα να «κλείσει» το έργο. Άρα για την μέχρι τώρα πορεία του έργου ευθύνεται ο ίδιος.
Κύριε Δήμαρχε, αυτή είναι η αλήθεια και να γνωρίζεται ότι είναι πιο ισχυρή από την εφήμερη εξουσία που έχει ο αιρετός και γι’ αυτό ομαδοποιεί στέρεα αυτούς που την πρεσβεύουν.
Ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης του Δήμου Θέρμου
Θεόδωρος Κασόλας