Περί τα 100 εκατ.ευρώ θα κοστίσει η κατασκευή της οδικής σύνδεσης της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό. Αυτό προκύπτει από έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ως απάντηση σε σχετική ερώτηση στη Βουλή. Το έργο το οποίο ζητούν επίμονα να υλοποιηθεί τόσο ο Δήμος Αγρινίου, όσο και σχεδόν σύσσωμοι οι φορείς της περιοχής και απασχολεί έντονα την τοπική κοινωνία.
Περί τα 100 εκατ.ευρώ θα κοστίσει η κατασκευή της οδικής σύνδεσης της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό. Αυτό προκύπτει από έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ως απάντηση σε σχετική ερώτηση στη Βουλή. Το έργο το οποίο ζητούν επίμονα να υλοποιηθεί τόσο ο Δήμος Αγρινίου, όσο και σχεδόν σύσσωμοι οι φορείς της περιοχής και απασχολεί έντονα την τοπική κοινωνία.
Όπως αναφέρεται στο έγγραφο οι σχετικές προετοιμασίες για την υλοποίηση του έργου εντοπίζονται από τον Φεβρουάριο του 2018 όταν η εταιρεία “RACE Σύμβουλοι Μηχανικοί ΕΕ”, υπέβαλε επιστολή στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, με την οποία δήλωσε ότι δωρίζει στο ελληνικό Δημόσιο μελέτη που τιτλοφορούνταν «Προωθημένη Προμελέτη Οδοποιίας» για το έργο «Οδική Σύνδεση Αγρινίου με την Ιόνια Οδό και Περιφερειακή Οδός Αγρινίου» και περιλάμβανε τη μελέτη του οδικού άξονα σύνδεσης της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια οδό και την Περιφερειακή οδό Αγρινίου.
Το σύνολο του έργου έχει μήκος 20,5χλμ με το μήκος του αυτοκινητόδρομου να είναι περίπου 13,5 χλμ., ενώ της Περιφερειακής οδού Αγρινίου περίπου 7 χλμ. Το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται αρχικά σε περίπου 100 εκατ.ευρώ και είναι το μεγάλο αγκάθι καθώς αυτή την εποχή αναζητείται φόρμουλα για να μπορέσει να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του έργου και τελικά να βρεθεί χρηματοδότηση η οποία θα σημάνει και την πορεία υλοποίησης του.
Τι έχει γίνει μέχρι σήμερα σε επίπεδο μελετών
Mέχρι σήμερα έχουν γίνει συγκεκριμένα βήματα για την ωρίμανση του έργου. Με την υπ΄ αρ. πρωτ. ΔΟΥ/οικ/2996/06-06-2018 Υπουργική Απόφαση εγκρίθηκε καταρχάς η εκπόνηση της μελέτης της εταιρεία RACE σε στάδιο Προμελέτης Οδοποιίας, ώστε να αποτελέσει στέρεη βάση για την εκπόνηση της απαιτούμενης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Παράλληλα είχε υποβληθεί Τεχνικό Δελτίο το οποίο περιλαμβάνει τις επί μέρους μελέτες (Τοπογραφικά, Μελέτη σκοπιμότητας, Αξιολόγηση Επιπτώσεων Οδικής Ασφάλειας, Γεωτεχνικές έρευνες Α΄ Φάσης, Οριστική Γεωλογική μελέτη, Προμελέτη αποχέτευσης – αποστράγγισης όμβριων, Προκαταρκτική μελέτη τεχνικών, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων), οι οποίες κρίθηκε απολύτως επιβεβλημένο, για λόγους πληρότητας, να εκπονηθούν, ώστε να εκδοθεί η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων.
Κατά το παρελθόν έχουν πέσει πολλά σενάρια για την κατασκευή της οδικής σύνδεσης Αγρινίου. Τα πλέον κυρίαρχα είναι η ένταξη του έργου στην παραχώρηση της Ιόνιας Οδού (της Νέας Οδού πιο συγκεκριμένα) ενώ έχει εξεταστεί και η υλοποίηση του ως δημόσιο έργο.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Η σύνδεση Αγρινίου με την Ιόνια Οδό έχει μήκος 16χλμ. Το εκτιμώμενο κόστος είναι 100 εκατ. ευρώ που προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία νότιας περιμετρικής οδού στο Αγρίνιο (συνδέεται με κόμβους με τον Ρεμπελιά και το νέο νοσοκομείο), σύνδεσης του δρόμου με το Βιοτεχνικό Πάρκο που επιδιώκεται να δημιουργηθεί κοντά στα Καλύβια, προβλέπει πιθανή αξιοποίηση του στρατιωτικού αεροδρομίου του ΝΑΤΟ, ανισόπεδους κόμβους, υπόγειες διαβάσεις κλπ. Το έργο περιλαμβάνει και απαλλοτριώσεις 1.400 στρεμμάτων, το κόστος των οποίων ανέρχεται σε περιπου 10 εκατ. ευρώ. Ο εκτιμώμενος χρόνος υλοποίησης του έργου είναι 24 μήνες.
ypodomes.com/













