Στοιχεία που δείχνουν ότι και στη Αιτωλ/νία η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή από τη διαδικασία της αξιολόγησης είναι συντριπτική, αποδυκνύονται από τα μέχρι τώρα στοιχεία της Α’ και Β’ ΕΛΜΕ.
Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία 22 σχολεία από τα 27 στην Α ΕΛΜΕ έχουν συμμετάσχει στην αξιολόγηση. Απομένουν ακόμα 5 σχολεία τα οποία δεν έχουν, έως τώρα λάβει την σχετική απόφαση. Από τα 22 σχολεία τα 19 είναι κατά και τα 3 υπέρ.
Στην Β ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας από τα 85 συνολικά σχολεία τα 6 μόνο είναι υπερ, τα 56 κατά και τα υπόλοιπα λόγω των συνθηκών της πανδημίας δεν έχουν ολοκληρώσει την σχετική διαδικασία.
Σε κάθε περίπτωση η γενική εικόνα δεν αλλάζει και καταδεικνύει ότι σχεδόν στο σύνολό τους οι καθηγητές και οι διευθυντές των σχολικών μονάδων αποφάσισαν να συνταχθούν με το κάλεσμα που τους είχαν απευθύνουν οι ΕΛΜΕ και να αγνοήσουν την εντολή του υπουργείου Παιδείας, αφού το ποσοστό συνολικά στο νομό ξεπερνά το 85%. Βέβαια το ποσσοτό αυτό σύμφωνα με πληροφορίες του agriniosite.gr πέφτει στο 65% συνολικά στους εκπαιδευτικούς αφού οι αποφάσεις σε κάθε σχολική μονάδα βγαίνουν κατά πλειοψηφία και μάλιστα κάποιες φορές οριακά.
Στις μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση αλλά και στη διαδικασία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αναφέρθηκε η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στη συνάντηση της ηγεσίας του Υπουργείου με εκπροσώπους της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/Διευθυντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Όσον αφορά την αξιολόγηση, το Υπουργείο Παιδείας αναφέρει:
«Συζητήθηκαν, επιπλέον, τα οφέλη της αξιολόγησης και η ιδιαίτερη βαρύτητα που έχει η φετινή της εφαρμογή, σύμφωνα με τον ψηφισθέντα νόμο, καθώς είναι εξαιρετικά κρίσιμο να εκτιμηθεί, μεταξύ άλλων, η πορεία της τηλεκπαίδευσης, εγχείρημα το οποίο έγινε πράξη χάρη στη μεγάλη προσπάθεια σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ο ρόλος των διευθυντών σχολικών μονάδων είναι καίριος ως προς τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης μέσω της αξιολόγησης, της δυναμικής αυτής διαδικασίας για τον εντοπισμό των θετικών σημείων καθώς και των περιθωρίων βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου και της σχολικής μονάδας. Στόχος οι σχολικές μονάδες να αναπτυχθούν περαιτέρω και να αναβαθμιστεί εν συνόλω η εκπαίδευση στη χώρα μας».