AgrinioSite
Δευτέρα, 15 Δεκεμβρίου, 2025
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
AgrinioSite
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
No Result
View All Result
AgrinioSite
No Result
View All Result

Το χρονοδιάγραμμα για το νέο σιδηρόδρομο

5 Ιουνίου, 2025
κατηγορία: ΕΛΛΑΔΑ
0
Φρικτός θάνατος για 55χρονο : Ακρωτηριάστηκε στις γραμμές του τρένου στο Δομοκό
Share on FacebookShare on Twitter


Μερική ανάσχεση παρατηρείται στο νέο μοντέλο λειτουργίας του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα με πρώτο ορόσημο το 2027, εξέλιξη που δεν την επιθυμούν στην κυβέρνηση.

Με τη συμφωνία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με την Ιταλίδα ομόλογό του Τζόρτζια Μελόνι για επενδύσεις 360 εκατ. ευρώ για τροχαίο υλικό και αμαξοστάσια από την πλευρά των Ιταλών και 460 εκατ. ευρώ από την Ελλάδα, γίνεται πιο ευδιάκριτος ο τελικός νέος σχεδιασμός της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ωστόσο, παρότι ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, είχε δεσμευτεί ότι έως το τέλος του μήνα θα έχει ψηφισθεί το ν/σ για τον νέο σιδηρόδρομο, αυτό -μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές- ακόμη δεν έχει κατατεθεί στη Βουλή για διαβούλευση, κάτι που κάνει ανέφικτους τους στόχους που είχαν τεθεί. Κοινός τόπος, πάντως, είναι ότι οι εξελίξεις τρέχουν με γοργούς ρυθμούς σε σχέση με το παρελθόν.

Υπογραμμίζεται ότι, σύμφωνα με την παρουσίαση του κ. Κυρανάκη, το νέο μοντέλο λειτουργίας θα είναι σε διάφορα επίπεδα.

Το πρώτο είναι το οργανωτικό, δηλαδή την παρουσία του νέου οργανισμού με την επωνυμία Σιδηρόδρομοι Ελλάδος. Βασικός λειτουργός θα είναι η Hellenic Train.

Το δεύτερο επίπεδο είναι το κομμάτι των υποδομών και της συντήρησης. Αυτά είναι τα έργα που αφορούν τη Θεσσαλία, τα εν εξελίξει έργα που τρέχουν ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ και οι νέοι διαγωνισμοί. Μαζί σε αυτό το επίπεδο είναι και τα έργα συντήρησης του δικτύου που φαίνεται πως βρίσκονται σε νέα τροχιά.

Το τρίτο επίπεδο είναι αυτό που ανακοινώθηκε, αλλά και τα έργα που σχεδιάζονται για την αξιοποίηση των σταθμών και που αφορά τη συνολική εμπειρία του επιβάτη. Δηλαδή, η έλευση νέων τρένων τόσο σε υπεραστικό όσο και σε προαστιακό επίπεδο μέσα στην επόμενη διετία-τριετία και η νέα πιο σύγχρονη εμφάνιση των κεντρικών σταθμών της χώρας.

Οργανωτικό 

Οπως προαναφέρθηκε, με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης και την ψήφιση του νομοσχεδίου για τον σιδηρόδρομο ανοίγει νέα σελίδα σε οργανωτικό επίπεδο για τα τρένα στην Ελλάδα. OΣE, ΕΡΓΟΣΕ και κομμάτι της ΓΑΙΑΟΣΕ θα αποτελέσουν τον νέο σιδηροδρομικό οργανισμό που ονομάζεται Σιδηρόδρομοι Ελλάδος.

Η εταιρία θα λειτουργεί με «μοντέλο ΔΕΗ», τόσο σε επίπεδο οργανωτικής δομής όσο και σε προσωπικό. Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η προσέλκυση νέων στελεχών τόσο από την εγχώρια αγορά όσο και από τη διεθνή βιομηχανία του σιδηροδρόμου.

Επίσης, σημαντικό είναι και το γεγονός πως και οι διαγωνισμοί προμηθειών και έργων θα είναι πιο ευέλικτοι, για να «τρέχουν» πιο σύντομα οι διαδικασίες και η υλοποίηση των έργων υποδομής.

Υποδομές

Πρόκειται για ένα μεγάλο παζλ έργων που «τρέχουν» αυτήν τη στιγμή σε έργα υποδομής. Τούτων δοθέντων, τα σημαντικότερα έργα που έχουν οι ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ είναι: ο προαστιακός Δυτικής Αττικής, η σήραγγα Σεπολίων, τα έργα αναβάθμισης του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας, η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο, η εργολαβία λειτουργίας της νέας διπλής γραμμής Αίγιο-Ρίο, τα έργα σηματοδότησης Θεσσαλονίκη-Ειδομένη κ.λπ.

Παράλληλα πρόσφατα υπεγράφησαν τα μεγάλα έργα αποκατάστασης του τμήματος Δομοκός-Λάρισα και επαναφορά των συστημάτων της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη και τα έργα αποκατάστασης των γραμμών Λάρισα-Βόλος και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα.

Ταυτόχρονα έχουν βγει στον αέρα και νέοι διαγωνισμοί μεγάλων έργων, όπως είναι η αναβάθμιση του τμήματος ΣΚΑ-Οινόη ύψους 300 εκατ. ευρώ, η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Μουριές-Προμαχώνας, ενώ προχωρημένος είναι ο διαγωνισμός για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης 200 εκατ. ευρώ, που έχει ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ.

Τα έργα συντήρησης φαίνεται πως θα είναι από τα πρώτα αντικείμενα της Σιδηρόδρομοι Ελλάδος. Το κόστος τους είναι αρκετά υψηλό σε ετήσια βάση (για το Αθήνα-Θεσσαλονίκη αγγίζει τα 90 εκατ. ευρώ και για το σύνολο του δικτύου πάνω από 150 εκατ.). Αυτοί που γνωρίζουν αναφέρουν ότι τα ποσά θα οριστικοποιηθούν με τη λειτουργία της νέας εταιρίας.

Ακόμη προβλέπονται πολυετείς συμβάσεις με εξειδικευμένες εταιρίες που θα αναλάβουν την τακτική συντήρηση του δικτύου και που θα έχουν την ευθύνη για την ομαλή κατάστασή του.

Θα έρθουν 23 νέα τρένα 

Για τον επιβάτη, ίσως τα παραπάνω να αποτελούν άγνωστο πεδίο, καθώς αφορούν την εταιρική λειτουργία. Το τρίτο επίπεδο είναι, όμως, η συνολική εμπειρία του επιβάτη, γεγονός που περιλαμβάνει τρένα και σταθμούς.

Οπως προαναφέρθηκε, για τα τρένα υπεγράφη μνημόνιο με τη Ferrovio Dello State Italiane για την επένδυση 360 εκατ. ευρώ σε σύγχρονα τρένα. Κατά πληροφορίες, χωρίς όμως να είναι ακόμα επίσημο, θα δρομολογηθούν στις γραμμές συνολικά 23 νέα τρένα. Από αυτά, 8 ελέχθη ότι θα αφορούν τα υπεραστικά δρομολόγια και 15 τα προαστιακά που θα λειτουργεί η Hellenic Train.

Επίσης, το επενδυτικό πρόγραμμα της Hellenic Train περιλαμβάνει και την αναβάθμιση των μονάδων συντήρησης. Οπως αναφέρεται, «η υλοποίησή του συνδέεται οργανικά με την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών και την αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου της χώρας».

Οι δεσμεύσεις του ιταλικού ομίλου θα αποτυπωθούν ξεκάθαρα στην επί θύραις νέα αναθεωρημένη σύμβαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τη Hellenic Train, με ρήτρες για τα χρονοδιαγράμματα.

Τέλος, σε τροχιά αξιοποίησης θα εισέλθουν και οι σταθμοί. Οπως έχει κάνει γνωστό η GAIAOSE, στον τομέα της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας της μέσω του Υπερταμείου θα αξιοποιηθούν οι σταθμοί της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Πειραιά, της Λάρισας κ.λπ.

Γι’ αυτό έχει ήδη σε εξέλιξη διαγωνισμούς που αφορούν την πρόσληψη τεχνικών συμβούλων και την εκπόνηση σειράς μελετών: Βιωσιμότητας Επενδύσεων, Στρατηγικών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, Πολεοδομικών Μελετών κ.λπ.

Σχετικά Άρθρα

Αργά αλλά…..ανεβαίνει το αυτοδιοικητικό «θερμόμετρο» στο Δήμο Αγρινίου
ΕΛΛΑΔΑ

Συμβολικό κλείσιμο των Δήμων την Τρίτη 16 /12 – Κύριο αίτημα η αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης

15 Δεκεμβρίου, 2025

Σε συμβολικό κλείσιμο των Δήμων όλης της χώρας την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2025, ημέρα που θα ψηφιστεί ο Προϋπολογισμός του...

Βόνιτσα: Συμβολικός αποκλεισμός της Αμβρακίας Οδού από αγρότες (φωτο)
ΕΛΛΑΔΑ

Ανυποχώρητοι στα αιτήματά τους οι αγρότες – Παραμένουν στο μπλόκο της Νίκαιας – Κλειστή η εθνική οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης

15 Δεκεμβρίου, 2025

Μετά την άρνηση να αποδεχτούν την πρόσκληση του πρωθυπουργού για συνάντηση, οι αγρότες έστειλαν την λίστα με τα αιτήματα τους....

Η «Ιθάκη» του Τσίπρα….και η Κουκουμίτσα!
ΕΛΛΑΔΑ

Ο Αλέξης Τσίπρας θα παρουσιάσει το βιβλίο του στην Πάτρα

15 Δεκεμβρίου, 2025

Το ταξίδι της «Ιθάκης» συνεχίζεται. Μετά την βιβλιοπαρουσίαση στο “Παλλάς” ο Αλέξης Τσίπρας θα παρουσιάσει το βιβλίο του στην Πάτρα. Την Τρίτη 16...

Καιρός : Βροχές, τοπικές καταιγίδες και χιόνια στα ορεινά – Σε ποιες περιοχές
ΕΛΛΑΔΑ

Καιρός: Η πρόγνωση για Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

15 Δεκεμβρίου, 2025

Τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025 αναμένεται γενικά αίθριος καιρός. Κανονικές για την εποχή θερμοκρασίες. Άνεμοι έως 6 μποφόρ στο Νοτιοανατολικό...

Ανείπωτη τραγωδία στη χώρα μας: Πατέρας βρήκε τον 14χρονο γιο του νeκρό στο σπίτι τους
ΕΛΛΑΔΑ

Άνδρας βρέθηκε νεκρός στην άκρη του δρόμου – Μυστήριο με τα αίτια θανάτου, έρευνα της ΕΛ.ΑΣ

14 Δεκεμβρίου, 2025

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες της Αστυνομίας, για την διαλεύκανση των αιτιών θανάτου, ενός άνδρα περίπου 70 ετών, ο...

Lockdown ως τις 21 Δεκέμβρη ζητούν οι ειδικοί! «Ρεβεγιόν και τραπέζια του χρόνου μετά τα εμβόλια»
ΕΛΛΑΔΑ

Στολισμός χριστουγεννιάτικου δέντρου: Δείτε όλα όσα πρέπει να προσέξετε

14 Δεκεμβρίου, 2025

Τα Χριστούγεννα είναι μία -γεμάτη λαμπιόνια- περίοδος που θυμίζει σε όλους στιγμές γεμάτες με αγάπη αλλά και με θαλπωρή. Για...

Μεταβιβάσεις ακινήτων και ίδρυση εταιριών με ένα κλικ μέσω του gov.gr
ΕΛΛΑΔΑ

Κουμπαράς 2 δισ. ευρώ για νέα μέτρα στήριξης – Πότε θα ανακοινωθούν και ποια είναι

14 Δεκεμβρίου, 2025

Η κορύφωση του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ και οι αγροτικές κινητοποιήσεις φαίνεται ότι θα δράσουν ως καταλύτης στη θέσπιση νέων πρόσθετων...

Πώς και ποιοι θα πληρώσουν πρόστιμα COVID – Πόσοι άνω των 60 παρέμειναν αμετανόητοι
ΕΛΛΑΔΑ

13η σύνταξη: Για ποιους επανέρχεται στην Ευρώπη – Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

14 Δεκεμβρίου, 2025

Ολική επαναφορά της  13ης σύνταξης με τη μορφή ενός σταθερού ετήσιου επιδόματος για τη στήριξη των συνταξιούχων που αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο...

ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ
Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης
Βρεφικός - Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής  Αγρίνιο Βρεφικός - Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής  Αγρίνιο Βρεφικός - Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής  Αγρίνιο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

  • Καταλήψεις σε  σχολεία του Αγρινίου ενάντια στο νομοσχέδιο Γαβρόγλου

    Καταλήψεις σε σχολεία του Αγρινίου ως συμπαράσταση στις κινητοποιήσεις των αγροτών

    740 κοινοποιήσεις
    Share 296 Tweet 185
  • Μασούρας-Αυγέρης: Ανάδειξη αντιπλημμυρικών έργων και οδική ασφάλεια στην Αιτωλοακαρνανία στην Λογοδοσία της Περιφέρειας

    620 κοινοποιήσεις
    Share 248 Tweet 155
  • Τραπεζιώτης:Παρατηρήσεις και αντιρρήσεις επι του προτεινόμενου σεναρίου έντονης παρέμβασης για το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο Αγρινίου – Θέρμου

    672 κοινοποιήσεις
    Share 269 Tweet 168
  • Αγρίνιο: Η κόντρα για το ρέμα Λυκοραχίτη μεταξύ Παπαναστασίου και Τραπεζιώτη

    737 κοινοποιήσεις
    Share 295 Tweet 184
  • Συλλαλητήριο στο Αγρίνιο των συνταξιούχων την Τρίτη, 16/12

    645 κοινοποιήσεις
    Share 258 Tweet 161

Eιδησεογραφική πύλη με θεματολογία ποικίλης ύλης από το Αγρίνιο και τη Δυτική Ελλάδα.
Η δύναμη του διαδικτύου, η αμεσότητα της είδησης και η ταχύτατη διάδοσή της, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της εποχής και το agriniosite.gr σας καλεί να συμπορευτείτε μαζί του.
Με αποκαλυπτικές ειδήσεις, ρεπορτάζ, έρευνα, συνεντεύξεις, αφιερώματα. πολιτισμός, αθλητισμός κ.α
Το agriniosite.gr στηρίζει την κοινωνία και ελέγχει την εξουσία. Είναι η Δύναμη σου…
Η Δύναμη της Ενημέρωσης!

Facebook X-twitter Youtube

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Web Design & Development

© 2025 AgrinioSite

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του agriniosite.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

No Result
View All Result
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ

© 2023 AgrinioSite Web Design & Development by .