Η 24η Ιουνίου έχει καθιερωθεί από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ως Διεθνής Ημέρα Γυναικών στη Διπλωματία, αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο της ισότιμης συμμετοχής των γυναικών στη λήψη αποφάσεων για την προώθηση της ειρήνης, της βιώσιμης ανάπτυξης και της δημοκρατίας.
Η απόφαση του 2022 υπογραμμίζει τη σημασία της έμφυλης ισότητας σε όλα τα επίπεδα της δημόσιας ζωής, με έμφαση και στον τομέα της εξωτερικής πολιτικής. Στην Ελλάδα, το Υπουργείο Εξωτερικών παρουσιάζει σημαντικά επίπεδα συμμετοχής γυναικών στο ανθρώπινο δυναμικό του. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, οι γυναίκες αποτελούν το 50,1% του μόνιμου προσωπικού, ενώ η παρουσία τους σε θέσεις ευθύνης εμφανίζει σταθερά ανοδική πορεία.

Στις Αρχές Εξωτερικής Υπηρεσίας, το 37,7% των επικεφαλής είναι γυναίκες, ενώ στην Κεντρική Υπηρεσία το ποσοστό φτάνει το 40,4%. Το Υπουργείο Εξωτερικών συνεχίζει να ενισχύει τη συμμετοχή των γυναικών στη διπλωματία, τονίζοντας ότι η πρόοδος αυτή βασίζεται στις αρχές της αξιοκρατίας, της διαφάνειας και των ίσων ευκαιριών.









