AgrinioSite
Σάββατο, 13 Ιουνίου, 2026
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
AgrinioSite
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
No Result
View All Result
AgrinioSite
No Result
View All Result

Αναπληρώνει ο ήλιος το καλοκαίρι την έλλειψη βιταμίνης D; Η απάντηση είναι απρόσμενη

6 Ιουνίου, 2026
κατηγορία: ΥΓΕΙΑ
0
Καιρός: Ανεβαίνει η θερμοκρασία το Σάββατο
Share on FacebookShare on Twitter

Τα ευρήματα μελέτης με δεκάδες εθελοντές από τη Βόρεια Αγγλία. Τι έδειξαν οι εξετάσεις που έκαναν.

Οι περισσότεροι ειδικοί συνιστούν να διακόπτεται η λήψη βιταμίνης D το καλοκαίρι εφόσον υπάρχει αυξημένη έκθεση στον ήλιο, διότι ο οργανισμός παράγει επαρκείς ποσότητες. Μια νέα μελέτη όμως αποκαλύπτει ότι η έκθεση αυτή μπορεί να μην είναι αρκετή για να αναπληρωθούν τα επίπεδά της στον οργανισμό των ανθρώπων που έχουν έλλειψη.

Η συνέπεια είναι να περνούν πολλοί εν αγνοία τους όλο τον χρόνο με πολύ χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης. Αυτό μπορεί να έχει επιπτώσεις στην υγεία των οστών, την γενική ευεξία και την μακροχρόνια υγεία τους.

Η νέα μελέτη δημοσιεύθηκε στην ιατρική επιθεώρηση European Journal of Clinical Nutrition. Διεξήχθη σε 299 εθελοντές από τη βόρεια Αγγλία, ηλικίας 18 ετών και άνω.

Από τον Δεκέμβριο του 2024 έως τον Αύγουστο του 2025 οι ερευνητές μετρούσαν μία φορά τον μήνα τα επίπεδα της βιταμίνης στο αίμα τους. Όπως διαπίστωσαν, σχεδόν οι επτά στους δέκα (το 72%) είχαν έλλειψη ή ανεπάρκεια της βιταμίνης. Ανάμεσά τους συμπεριλαμβανόταν το σχεδόν 55% όσων είχαν ηλικία άνω των 65 ετών.

Οι άνθρωποι αυτοί είχαν επίπεδα βιταμίνης D από 20 ng/ml και κάτω, αντί για πάνω από 20 ng/ml που θεωρούνται φυσιολογικά.

Το πιο σημαντικό όμως είναι πως το ποσοστό αυτό δεν παρουσίαζε ιδιαίτερη διαφορά αναλόγως με την εποχή του χρόνου. Ακόμα και το καλοκαίρι (Ιούνιο έως Αύγουστο), λ.χ., το 55,6% των συμμετεχόντων ηλικίας 65 ετών και άνω είχαν έλλειψη της βιταμίνης.

Οι συνέπειες από την έλλειψη

Η βιταμίνη D είναι λιποδιαλυτή. Παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και διατήρηση των οστών, αυξάνοντας κυρίως την απορρόφηση από τα τρόφιμα:

  • Του ασβεστίου
  • Του μαγνησίου
  • Του φωσφόρου

Τα χαμηλά επίπεδά της σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο αναπτύξεως προβλημάτων υγείας όπως:

  • Η οστεοπόρωση
  • Η εξασθένηση του ανοσοποιητικού συστήματος

Επιπλέον, η χρόνια ή/και σοβαρή έλλειψη της βιταμίνης οδηγεί σε χαμηλά επίπεδα ασβεστίου στο αίμα. Αυτά με τη σειρά τους οδηγούν σε υπερπαραθυρεοειδισμό, δηλαδή σε υπερλειτουργία των παραθυρεοειδών αδένων που προσπαθούν να διατηρήσουν σε φυσιολογικά όρια το ασβέστιο.

Η έλλειψη ασβεστίου και ο υπερπαραθυρεοειδισμός μπορεί να προκαλέσουν συμπτώματα, όπως μυϊκή αδυναμία, κράμπες, κόπωση, κατάθλιψη. Επειδή, εξ άλλου, ο οργανισμός «τραβάει» ασβέστιο από τα οστά, αυξάνεται ο κίνδυνος μαλακών οστών (οστεομαλάκυνση). Έτσι αυξάνεται μακροπρόθεσμα και ο κίνδυνος οστεοπόρωσης και καταγμάτων.

Επιπλέον, η ανεπάρκεια και η έλλειψη βιταμίνης D σχετίζονται μακροπρόθεσμα με τα καρδιαγγειακά νοσήματα και τον διαβήτη.

Εξεπλάγησαν οι ερευνητές

«Αυτό που μας εξέπληξε στη μελέτη μας ήταν το γεγονός ότι τα επίπεδα της βιταμίνης D δεν βελτιώνονταν ούτε κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν περιμέναμε να ανακάμψουν», δήλωσε ο ερευνητής Dr. Bernard Corfe, καθηγητής Διατροφής του Ανθρώπου & Υγείας στο Πανεπιστήμιο του Νιούκασλ.

«Αυτό υποδηλώνει ότι ο ήλιος από μόνος του δεν είναι πάντοτε αρκετός, ιδίως για τους ηλικιωμένους και όσους έχουν σκουρόχρωμη επιδερμίδα», πρόσθεσε.

Τα νέα ευρήματα υποδηλώνουν πως στους ανθρώπους που ήδη έχουν χαμηλή βιταμίνη D, η έκθεση στον ήλιο για 10-15 λεπτά που καθημερινά συνιστάται το καλοκαίρι ίσως δεν είναι αρκετή για να την αναπληρώσουν. Ούτε όμως μπορεί να παραταθεί, αφού υπάρχει κίνδυνος ηλιακού εγκαύματος.

Επομένως, «όσοι ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου δεν πρέπει να εικάζουν ότι θα λυθεί το πρόβλημά τους με την έκθεση στον ήλιο το καλοκαίρι», πρόσθεσε ο καθηγητής.

Οι ερευνητές συνεχίζουν την έρευνά τους για να επαληθεύσουν τα ευρήματά τους και σε άλλες πληθυσμιακές ομάδες.

Σχετικά Άρθρα

Πολίτης δώρισε ασθενοφόρο στο ΕΚΑΒ Ναυπάκτου – Μια σημαντική προσφορά για την ενίσχυση των υπηρεσιών υγείας
ΥΓΕΙΑ

Πολίτης δώρισε ασθενοφόρο στο ΕΚΑΒ Ναυπάκτου – Μια σημαντική προσφορά για την ενίσχυση των υπηρεσιών υγείας

13 Ιουνίου, 2026

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό δώρο για την υγεία και την ασφάλεια των πολιτών της Ναυπακτίας και της Δωρίδας πραγματοποίησε ο Σπύρος...

Ερχονται μέτρα για την ευλογιά των πιθήκων; – «Να μην επαναλάβουμε τα λάθη του κοροναϊού»
ΥΓΕΙΑ

Ευλογιά των πιθήκων: Έξι κρούσματα εφέτος στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ

13 Ιουνίου, 2026

Από το 2022 έως το τέλος του 2025 είχαν αναφερθεί συνολικώς 161 περιστατικά στην Ελλάδα. Έξι κρούσματα της νόσου mpox...

Ζάχαρη: Έξυπνα κόλπα για να την μειώσετε χωρίς να νιώθετε στέρηση
ΥΓΕΙΑ

Γλυκά: Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν τρώμε επιδόρπιο κάθε μέρα μετά το φαγητό

12 Ιουνίου, 2026

Από την καρδιά και το συκώτι μέχρι τη σχέση μας με το φαγητό, οι ειδικοί εξηγούν ποια είναι τα οφέλη...

Ο ύπνος στην παιδική ηλικία επηρεάζει την ψυχική υγεία εφήβων και νεαρών ενηλίκων
ΥΓΕΙΑ

Ο ύπνος στην παιδική ηλικία επηρεάζει την ψυχική υγεία εφήβων και νεαρών ενηλίκων

11 Ιουνίου, 2026

Τα ευρήματα μελέτης με σχεδόν 16.000 εθελοντές. Οι κίνδυνοι από τον λιγοστό ύπνο στα πρώτα χρόνια της ζωής. Ο ύπνος...

Τα 7 σημάδια που δείχνουν ότι μπορεί να έχετε έλλειψη βιταμίνης C
ΥΓΕΙΑ

Η βιταμίνη C βοηθάει στην υγεία του εγκεφάλου, δείχνει νέα μελέτη

11 Ιουνίου, 2026

Μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι οι ηλικιωμένοι ενήλικες με υψηλότερη βιταμίνη C στο αίμα τους είχαν μεγαλύτερο όγκο φαιάς ουσίας...

Το μήνυμα του δήμου Αγρινίου για την Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς
ΥΓΕΙΑ

Θέλετε να έχετε γερή καρδιά; Προσέξτε τα επίπεδα της ρύπανσης στην περιοχή σας

11 Ιουνίου, 2026

Η έκθεση ακόμα και σε χαμηλά επίπεδα ρύπων μπορεί να βλάψει την καρδιά, δείχνει νέα μελέτη. Η ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί...

«Χρυσές» πατάτες με αύξηση έως 40%
ΥΓΕΙΑ

Πατάτες ή ρύζι: Ποιος τύπος υδατάνθρακα μας κρατά περισσότερο χορτάτους

11 Ιουνίου, 2026

Οι πατάτες περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες, ανθεκτικό άμυλο και νερό από το καστανό ή το λευκό ρύζι, γεγονός που οδηγεί...

Διαμαρτυρίες σε χορό για πρωτοκλασάτα στελέχη της δημοτικής αρχής Αγρινίου που κάπνιζαν
ΥΓΕΙΑ

Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία: 400.000 θάνατοι κάθε χρόνο από αναπνευστικά νοσήματα – Τι αναφέρει για το κάπνισμα 

10 Ιουνίου, 2026

Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία: Σειρά παρεμβάσεων που αφορούν την πρόληψη των χρόνιων αναπνευστικών νοσημάτων (CRDs) σχεδίασε η ΕΠΕ, με αφορμή τη...

Eιδησεογραφική πύλη με θεματολογία ποικίλης ύλης από το Αγρίνιο και τη Δυτική Ελλάδα.
Η δύναμη του διαδικτύου, η αμεσότητα της είδησης και η ταχύτατη διάδοσή της, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της εποχής και το agriniosite.gr σας καλεί να συμπορευτείτε μαζί του.
Με αποκαλυπτικές ειδήσεις, ρεπορτάζ, έρευνα, συνεντεύξεις, αφιερώματα. πολιτισμός, αθλητισμός κ.α
Το agriniosite.gr στηρίζει την κοινωνία και ελέγχει την εξουσία. Είναι η Δύναμη σου…
Η Δύναμη της Ενημέρωσης!

Facebook X-twitter Youtube

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Web Design & Development

© 2025 AgrinioSite

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του agriniosite.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

No Result
View All Result
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ

© 2023 AgrinioSite Web Design & Development by .