Εγκρίθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο Αγρίνιο ο κανονισμός λειτουργίας πεζοδρόμων και δρόμων ήπιας κυκλοφορίας ο οποίος έχεις ως εξής:
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΩΝ ΚΑΙ ΟΔΩΝ ΗΠΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
ΑΡΘΡΟ 1ο
ΠΕΡΙΟΧΗ ΙΣΧΥΟΣ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ1
Ο παρών κανονισμός αναφέρεται στους πεζόδρομους και οδούς ήπιας κυκλοφορίας όπως αυτοί καθορίστηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αγρινίου και με τις : 1.Αποφάσεις ……………………………………………………………….. 2.την Απόφαση Γ.Γ. Περιφέρειας ………………………………………… 3. την Απόφαση Περιφερειάρχη …………………………………………… και οι οποίοι έχουν υλοποιηθεί.
Ο παρών κανονισμός αποσκοπεί στην εξασφάλιση άνετων συνθηκών κυκλοφορίας για τους πεζούς και στην εξυπηρέτηση των αναγκών προσπέλασης στους πεζόδρομους και τις οδούς ήπιας κυκλοφορίας.
Ο παρών κανονισμός αποτελεί ενιαίο σύνολο και συνδέεται αναπόσπαστα με το εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.) στο οποίο σημειώνονται οι οδοί που προορίζονται για την κίνηση των πεζών.
ΑΡΘΡΟ 2ο
ΟΔΟΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΠΕΖΩΝ (ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΙ)2 – ΟΔΟΙ ΗΠΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
2.1 Οι οδοί που χαρακτηρίζονται ως πεζόδρομοι προορίζονται :
α)Για την αποκλειστική χρήση των πεζών (Απαγορεύεται η διέλευση όλων των οχημάτων χωρίς ειδική άδεια).
β)Για την είσοδο και έξοδο των οχημάτων προς και από ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης παρόδιων ιδιοκτησιών ως και για οχήματα εφοδιασμού ή έκτακτης ανάγκης (άρθρο 2 του Ν.2094/1992).Σε κάθε είσοδο του Πεζοδρόμου ειδική πινακίδα αναγγέλλει την χρήση του και προειδοποιεί για τον τρόπο λειτουργίας
του.
2.2 Σε κάθε είσοδο πεζόδρομου ειδική πινακίδα σήμανσης αναγγέλλει τη χρήση του δρόμου και προειδοποιεί για τον τρόπο λειτουργίας του.
2.3 Στους πεζόδρομους επιτρέπεται κατ΄ εξαίρεση :
α) Όλο το 24ωρο :
2.3.α.1 Η κυκλοφορία των οχημάτων παροχής πρώτων βοηθειών, των αυτοκινήτων που μεταφέρουν ασθενείς, των απορριμματοφόρων του Δήμου (κατάλληλων διαστάσεων), των οχημάτων της Δημοτικής Αστυνομίας, των οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας, των οχημάτων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και των οχημάτων των Οργανισμών Κοινής ωφέλειας (ΔΕΗ-ΟΤΕ-ΔΕΥΑΑ και ιδιωτικών εταιριών Δικτύων Κοινής Ωφέλειας) για την αντιμετώπιση περιπτώσεων επείγουσας ανάγκης, καθώς και νεκροφόρων οχημάτων.
2.3.α.2 Η διέλευση των ποδηλατών από τους πεζόδρομους με ταχύτητα που δεν θα υπερβαίνει την ταχύτητα κίνησης πεζών. Τα ποδήλατα θα μπορούν να σταθμεύουν στους πεζόδρομους σε προκαθορισμένους χώρους που θα οριοθετούνται με κατάλληλη σήμανση, χωρίς να παρεμποδίζουν την κίνηση των πεζών ή των οχημάτων που θα διέρχονται απ’ τους πεζόδρομους.
β) Όλο το 24ωρο με ειδική άδεια περιορισμένης χρονικής ισχύος:
Η κίνηση οχημάτων που εκτελούν μετακομίσεις οικοσκευών από ή προς την περιοχή, τροφοδοσίας καύσιμων μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων (4) τόνων, εφόσον είναι εφοδιασμένα με ειδική άδεια περιορισμένης χρονικής ισχύος, η οποία χορηγείται από τον Δήμο και η οποία αναφέρει τον χρόνο ισχύος και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
γ) Όλο το 24ωρο, με ειδική άδεια ισχύος ενός έτους:
2.3.γ.1 Η κίνηση (όχι η στάθμευση) επιβατικών αυτοκίνητων μεταφοράς ανάπηρων που έχουν πιστοποιητικό αναπηρίας και ανήμπορων υπερήλικων από και προς την μόνιμη κατοικία τους που βρίσκεται
1 Παράγραφος 1 άρθρο 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
2 Παράγραφος 1 άρθρο 2 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας εντός των πεζοδρομημένων περιοχών, η οποία χορηγείται από το Δήμο
και αναφέρει τον χρόνο ισχύος και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
Απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγηση της προαναφερόμενης άδειας είναι αυτά που προβλέπονται στην ισχύουσα με αριθμό ……………
Κανονιστική Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αγρινίου.
2.3.γ.2 Η κίνηση αυτοκίνητων ιδιωτικής χρήσεως από και προς ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης παρόδιων ιδιοκτησιών, που βρίσκονται εντός των πεζοδρομημένων περιοχών και ανήκουν σε κάτοικους του πεζόδρομου, για να σταθμεύσουν σε ιδιόκτητη ή μισθωμένη νομίμως υφισταμένη θέση στάθμευσης εντός του κτιρίου ή επί του ακάλυπτου χώρου του οικοπέδου, εφόσον είναι εφοδιασμένα με ειδική άδεια περιορισμένης χρονικής ισχύος, η οποία χορηγείται από τον Δήμο και αναφέρει το χρόνο ισχύος και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
Απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγηση της προαναφερόμενης άδειας είναι:
θεωρημένο ακριβές αντίγραφο του σχεδίου (κάτοψη, διαμόρφωση ακάλυπτου … κτλ) της ιδιοκτησίας όπου θα φαίνεται ο ιδιωτικός χώρος στάθμευσης στην παρόδια στον πεζόδρομο ιδιοκτησία, της/του δικαιούχου.
- Οικοδομική άδεια
- Μισθωτήριο
- Συμβόλαιο Κτήσης
- Δήλωση Θέσης Στάθμευσης
- Κάθε αποδεικτικά για ποια θέση στάθμευσης έχει ο κάθε κάτοικος-ένοικος
- Θεωρημένο ακριβές αντίγραφο της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος της/του δικαιούχου.
δ) Κατά τις παρακάτω ώρες:
Από 7:00π.μ.-9:30π.μ., για όλες τις ημέρες εξαιρούμενων των Κυριακών και Αργιών, η κίνηση οχημάτων τροφοδοσίας καταστημάτων μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων (4) τόνων εφόσον είναι εφοδιασμένα με ειδική άδεια περιορισμένης χρονικής ισχύος, η οποία χορηγείται από τον Δήμο και αναφέρει τον χρόνο ισχύος και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
Τα παραπάνω ωράρια μπορούν να τροποποιηθούν ύστερα από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αγρινίου. Σε περίπτωση έκτακτων περιστάσεων (π.χ. την ημερομηνία 9 Μαΐου, εορτή του πολιούχου του Αγρινίου Αγίου Χριστοφόρου, στις εορταστικές εκδηλώσεις για την …………………………………………….κ.λ.π) με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής θα γίνεται προσωρινή τροποποίηση του ωραρίου τροφοδοσίας αν κριθεί αναγκαίο.
ε) Κατά τις εργάσιμες ώρες:
Η κίνηση αυτοκινήτων μεταφοράς ετοίμου σκυροδέματος, αποκομιδής προϊόντων κατεδαφίσεων ή εκσκαφών και γενικά μεταφοράς υλικών που έχουν σχέση με άνεργες, επισκευή ή κατεδάφιση οικοδομής, για την κίνηση των οποίων ισχύουν τα οριζόμενα στο παρόν άρθρο εφόσον είναι εφοδιασμένα με ειδική άδεια περιορισμένης χρονικής ισχύος, η οποία χορηγείται από τον Δήμο και αναφέρει τον χρόνο ισχύος και τον αριθμό κυκλοφορίας.
2.4 Η κίνηση στους πεζόδρομους γίνεται με τους ακόλουθους όρους, περιορισμούς και απαγορεύσεις:
2.4.1 Η Ελάχιστη ελεύθερη λωρίδα κίνησης οχημάτων ορίζεται στα 3 μέτρα (μπορεί να έχει οφιοειδή διαμόρφωση για μείωση της ταχύτητας των οχημάτων)
2.4.2 Η ταχύτητα κίνησης των επιτρεπόμενων οχημάτων δεν θα υπερβαίνει την ταχύτητα κινήσεως των πεζών, οι οποίοι σε οποιαδήποτε περίπτωση έχουν προτεραιότητα.
2.4.3 Η πορεία των αυτοκίνητων θα ακολουθεί την κατεύθυνση την οποία είχε ο κάθε πεζόδρομος πριν την πεζοδρόμηση του.
2.4.4 Απαγορεύεται η όπισθεν κίνηση των αυτοκίνητων εκτός αν καθοδηγούνται από πεζό.
2.4.5 Απαγορεύονται οι επιτόπου στροφές.
2.4.6 Ο χρόνος στάθμευσης οχημάτων για τροφοδοσία θα περιορίζεται στον απολύτως απαραίτητο
2.4.7 Η στάθμευσης αυτοκίνητου τροφοδοσίας δεν θα παρεμποδίζει την τροφοδοσία παρόδιων καταστημάτων.
2.4.8 Απαγορεύεται παντελώς η στάθμευσης οποιουδήποτε οχήματος (μηχανοκίνητου, τρίκυκλου, δίκυκλου, ποδηλάτου, κλπ,) στις εισόδους του πεζόδρομου καθ΄ όλο το 24ωρο.
2.4.9 Απαγορεύεται η κίνηση οχημάτων μικτού βάρους άνω των 7,5 τόνων εκτός:
Των αυτοκίνητων αποκομιδής προϊόντων εκσκαφών ή κατεδαφίσεων ή μεταφοράς οικοδομικών υλικών που έχουν σχέση με άνεργες, για τα οποία επιτρέπεται μικτού βάρους μέχρι 20 τόνων, μόνο όταν κατευθύνονται στη συγκεκριμένη οικοδομή ή τεχνικό έργο, εντός του δικτύου πεζόδρομων και οδών ήπιας κυκλοφορίας για το οποίο συντάσσεται ο παρόν κανονισμός λειτουργίας, που για το οποίο έχει εκδοθεί η προβλεπόμενη αδειοδότηση που προαναφέρθηκε.
Των αυτοκίνητων μεταφοράς έτοιμου σκυροδέματος για τα οποία επιτρέπεται μικτού βάρους μέχρι 20 τόνων, μόνο όταν κατευθύνονται σε συγκεκριμένη οικοδομή ή τεχνικό έργο εντός του δικτύου πεζόδρομων και οδών ήπιας κυκλοφορίας για το οποίο συντάσσεται ο παρόν κανονισμός λειτουργίας, για το οποίο έχει εκδοθεί η προβλεπόμενη αδειοδότηση που προαναφέρθηκε.
2.4.10 Απαγορεύεται εντελώς η χρήση ερπυστριοφόρων οχημάτων.
2.4.11 Αν αποδειχθεί ότι είναι ανάγκη για λόγους ασφάλειας, ανετότερης κυκλοφορίας, ή προστασίας των πεζών, η επιτρεπόμενη κυκλοφορία των οχημάτων διανομής εμπορευμάτων μπορεί να απαγορευτεί σε ειδικές περιπτώσεις.
2.4.12 Η τοποθέτηση εμπορευμάτων σκευών και εν γενεί αντικειμένων από τους παρόδιους απαγορεύεται παντελώς εκτός των τραπεζοκαθισμάτων ζαχαροπλαστείων, εστιατόριων, καφετεριών και συναφών καταστημάτων καθώς και πρόχειρων κατασκευών για τα οποία έχουν νομίμως αδειοδοτηθεί από τα αρμοδία όργανα του Δήμου με όρους ή προϋποθέσεις που ορίζει το Δημοτικό Συμβούλιο.
2.4.13 Κάθε κάτοχος οχήματος υποχρεούται να αποζημίωση τον Δήμο βάσει του προϋπολογισμού της Τεχνικής του Υπηρεσίας, θεωρημένου από τον Δήμαρχο, για τις ζημίες που τυχόν θα προκληθούν από την κυκλοφορία και την στάθμευση του οχήματος του μέσα στη ζώνη του Πεζόδρομου.
2.4.14 Κάθε κάτοχος οχήματος υποχρεούται ν΄ αποζημιώσει το Δήμο βάσει προϋπολογισμού της Τεχνικής του Υπηρεσίας θεωρημένου από το δήμαρχο για τις ζημίες που τυχόν θα προκληθούν από την κυκλοφορία και τη στάθμευση του οχήματος του μέσα στο πλέγμα των πεζόδρομων.
2.4.15 Απαγορεύεται η λειτουργία επιχειρήσεων στάθμευσης με είσοδο από πεζόδρομο.
2.4.16 Δεν θα χορηγείται καμία ειδική άδεια στάθμευσης εντός του πεζοδρόμου (για χρηματαποστολές, υπηρεσίες, ΑΜΕΑ κλπ)
2.4.17 Λήψη απόφασης ότι επιτρέπεται η τοποθέτηση κινούμενων συστημάτων ελέγχου εισόδου οχημάτων.
2.4.18 Δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία σε δύο κατευθύνσεις.
2.4.19 Δυνατότητα τοποθέτησης (μετά από μελέτη) εντός του πεζοδρόμου, υπερυψωμένων διαβάσεων, εμποδίων (σαμαράκια) για μείωση της ταχύτητας των οχημάτων
2.5 Οι οδοί που χαρακτηρίζονται ως ήπιας κυκλοφορίας, διέπονται από τους εξής όρους και περιορισμούς:
2.5.1 Οι διατάξεις των παραγραφών 2.3 και 2.4 ισχύουν εκτός αν τροποποιούνται από τις παραγράφους 2.5.2 έως 2.5.7.
2.5.2 Η διέλευση των οχημάτων ιδιωτικής ή δημόσιας χρήσης μέχρι 4,0 τόνων.
2.5.3 Οι πεζοί μπορούν να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα σε όλο το πλάτος του. Τα παιχνίδια επιτρέπονται.
2.5.4 Οι οδηγοί πρέπει να προχωρούν με πολύ χαμηλή ταχύτητα, η οποία σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να επερβαίνει τα 20 χιλιόμετρα την ώρα.
2.5.5 Οι οδηγοί δεν πρέπει να θέτουν τους πεζούς σε κίνδυνο ούτε να συμπεριφέρονται με παρεμποδιστικό τρόπο. Ας είναι αναγκαίο πρέπει να σταματούν.
2.5.6 Οι πεζοί δεν πρέπει να εμποδίζουν χωρίς λόγο την κυκλοφορία των οχημάτων.
2.5.7 Απαγορεύεται η στάθμευση, εκτός από εκεί που επιτρέπεται από σήματα στάθμευσης.
Το διοικητικό πρόστιμο για την παράβαση σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις είναι το προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις του Κ.Ο.Κ.
2.6 Τα πεζοδρόμια, διέπονται από τους εξής όρους και περιορισμούς:
2.6.1 Ελάχιστο πλάτος διέλευσης πεζών 1,5μ και ύψους 2,5μ (αν δεν τηρείται δεν επιτρέπεται καμία κατασκευή ή παραχώρηση χώρου πεζοδρομίου)
2.6.2 Τέντες ή οτιδήποτε άλλο να μην εμποδίζει την ορατότητα σε πινακίδες κυκλοφορίας
2.6.3 Δεν επιτρέπεται η επέκταση εργασιών καταστημάτων (πχ συνεργεία αυτοκινήτων, συναρμολογήσεις επίπλων κτλ.), καθώς και η προσωρινή έκθεση ή απόθεση εμπορευμάτων σε χώρο πεζοδρομίου
2.6.4 Επιτρέπεται η είσοδος – έξοδος σε περισσότερα από ένα σημεία αν εξυπηρετούνται περισσότερα οχήματα
2.6.5 Απαγόρευση ραμπών στο ρείθρο
ΑΡΘΡΟ 3ο
ΕΙΔΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ Ή ΑΝΕΓΕΡΣΗΣ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ
3.1. Σε περίπτωση που για την κατεδάφιση, επισκευή ή ανέγερση οικοδομών που βρίσκονται από πλέγμα των πεζόδρομων-οδών ήπιας κυκλοφορίας απαιτείται οικοδομική άδεια, οι αιτούντες οφείλουν να προσκομίσουν στην Πολεοδομία του Δήμου, βεβαίωση του Δήμου Αγρινίου για την κατάθεση εγγυητικής επιστολής. Το ύψος της εγγυητικής επιστολής καθορίζεται απ΄το Δήμο για κάθε περίπτωση ανάλογα με τη φύση των εργασιών που θα εκτελεστούν, ώστε να χρησιμεύει σε περίπτωση φθορών για την επαναφορά και αποκατάσταση του οδοστρώματος και του εξοπλισμού της οδού στην προηγούμενη κατάσταση απ΄το Δήμο, εφόσον ο ενδιαφερόμενος δεν προβεί στην άρτια εκτέλεση των εργασιών αυτών μετά από σχετική έγγραφη πρόσκληση και μέσα σε τακτή προθεσμία.
3.2. Σε περίπτωση ανέγερσης νέας οικοδομής η κατεδάφιση του υπάρχοντος κτίσματος και η εκσκαφή του οικοπέδου επιτρέπεται να γίνεται με μηχανικά μέσα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις επόμενες παραγράφους του παρόντος άρθρου, εφόσον δεν απαγορεύεται από άλλη διάταξη. Απαγορεύεται σε κάθε περίπτωση στους πεζόδρομους η κίνηση ερπυστριοφόρων μηχανημάτων. Ο ιδιοκτήτης του ακίνητου στο οποίο γίνονται οι ανωτέρω εργασίες μέριμνα καθημερινά μετά το πέρας των εργασιών για τον καθαρισμό και την απομάκρυνση κάθε υλικού που έχει μείνει στην επιφάνεια της οδού (χώματα, λάσπες, μπάζα, υπολείμματα σκυροδέματος κλπ).
3.3. Κατά την κατεδάφιση, ανέγερση ή επισκευή οικοδομής θα περιφράσσεται υποχρεωτικά ο έμπροσθεν αυτής χώρος σε απόσταση το πολύ 1,5 μ από την οικοδομική γραμμή και σε ύψος τουλάχιστον 2,5 μ από τη στάθμη της οδού με αδιαπέραστο από τις σκόνες υλικό, και ώστε να μην είναι ορατό το εργοτάξιο. Το είδος του υλικού αυτού μπορεί να καθορίζεται από το Δήμο. Απαγορεύεται αυστηρά η απόθεση κάθε είδους υλικών έξω από το περίφραγμα αυτό.
3.4 Σε περίπτωση οποιασδήποτε εργασίας ανασκαφής του οδοστρώματος ή καταστροφής στοιχείων του αστικού διακόσμου για τη σύνδεση κτιρίων με τα δίκτυα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΔΕΗ-ΟΤΕ-ΔΕΥΑΤ και ιδιωτικών εταιριών Δικτύων Κοινής Ωφέλειας), η αποκατάσταση του οδοστρώματος κ.λ.π. στην αρχική του μορφή με αυτά υλικά και την αυτή επιμέλεια είναι και υποχρεωτική και βαρύνει εξ ολόκληρου τον εκτελούντα το έργο, ιδιοκτήτη του ακίνητου ή τον αρμόδιο Οργανισμό Κοινής ωφέλειας (ΔΕΗ-ΟΤΕ-ΔΕΥΑΤ και ιδιωτικών εταιριών Δικτύων Κοινής Ωφέλειας).
ΑΡΘΡΟ 4Ο
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΦΟΡΤΩΕΚΦΟΡΤΩΣΕΩΝ
4.1. Σε όλο τον Δήμο Αγρινίου θα επιτρέπεται η χρήση των φορτοεκφορτώσεων για τον εφοδιασμό των καταστημάτων τις κάτωθι ώρες:
- Από ώρα 7.00 έως και ώρα 9.30 και
- Από ώρα 14.00 έως και ώρα 17.30
Τα Σάββατα και τις Κυριακές όταν είναι ανοικτά τα καταστήματα καθώς και όλες τις αργίες θα επιτρέπεται η χρήση των φορτοεκφορτώσεων από ώρα :
- Από ώρα 7.00 έως και ώρα 9.30
- Από ώρα 14.00 έως και 20.00.
4.2. Οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης οι οποίες βρίσκονται εντός τις ζώνης της ελεγχόμενης στάθμευσης όπως αυτή ορίζεται κάθε φορά από τον Κανονισμό Ελεγχόμενης Στάθμευσης και την σχετική απόφαση κάθε φορά απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα λειτουργούν τις κάτωθι αναγραφόμενες ώρες ως θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης όπως:
- Από ώρα 9.30 έως και ώρα 14.00
2.Απο ώρα 17.30 έως και ώρα 21.00
3.Το Σάββατο θα λειτουργούν ως θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης από ώρα 9.30 έως και 14.00.
4.3. Οι φορτοεκφορτώσεις στον υπόλοιπο Δήμο Αγρινίου θα λειτουργούν κατά την περίπτωση 4.1 ακολουθώντας το ωράριο του ως άνω άρθρου.
ΑΡΘΡΟ 5ο
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΤΩΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΩΝ-ΟΔΩΝ ΗΠΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ-ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ
Απαγορεύονται κάθε είδους εκδηλώσεις που θα μετέβαλλαν κατά μόνιμο τρόπο τον αρχιτεκτονικό διάκοσμο των πεζόδρομων-οδών ήπιας κυκλοφορίας ή που θα ρύπαιναν ή θα κατέστρεφαν το πλακόστρωτο και τον εξοπλισμό εν γενεί των πεζόδρομων-οδών ήπιας κυκλοφορίας.
Πατάρια: αυστηρά όρια για ποιες υψομετρικές διαφορές και πάνω θα εγκρίνονται.
Διαδικασία έγκρισης παταριών:
– Αίτηση με σχέδια και αιτιολογική έκθεση από ιδιώτη μηχανικό
– κρίση της Επιτροπής Κοινοχρήστων Χώρων ειδικά για το ζήτημα της διέλευσης πεζών
– Άδεια από το τμήμα αδειοδοτήσεων, με ρητή αναφορά στις ευθύνες του ιδιώτη μηχανικού, ο οποίος θα πρέπει να υποβάλει, εκτός από κατασκευαστικά σχέδια, και βεβαίωση καλής εκτέλεσης μετά την κατασκευή του παταριού
ΑΡΘΡΟ 6ο
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Αρμόδιες υπηρεσίες για την διαχείριση των ηλεκτρικών μπάρων ή άλλων διατάξεων περιορισμού πρόσβασης οχημάτων στους πεζόδρομους και οδούς ήπιας κυκλοφορίας, ορίζονται η Διεύθυνση Δημοτικής Αστυνομίας και το Τμήμα Αυτεπιστασίας της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών
ΑΡΘΡΟ 7ο
ΚΥΡΩΣΕΙΣ
Οι παραβάτες του παρόντος Κανονισμού τιμωρούνται για μεν τις παραβάσεις που αφορούν θέματα κινήσεων και σταθμεύσεων των οχημάτων σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) όπως ισχύουν κάθε φορά, για δε τις παραβάσεις του αφορούν θέματα επισκευής, κατεδάφισης ή ανέγερσης νέων οικοδομών, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κανονισμού, του Κανονισμού Καθαριότητας του Δήμου, του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (Ν.Ο.Κ), του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) και σύμφωνα με τεχνική έκθεση και υπολογισμό της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Αγρινίου η οποία θα έχει σχέση με τον τρόπο και τα υλικά κατασκευής των έργων στο κοινόχρηστο χώρο που έχει κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και έχουν υποστεί τις φθορές οι οποίες δεν έχουν αποκατασταθεί.
ΑΡΘΡΟ 8ο
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ
Η εφαρμογή της παρούσης κανονιστικής απόφασης ανατίθεται στο Αστυνομικό Τμήμα Αγρινίου, στην Δήμο Αγρινίου και στη Δημοτική Αστυνομία, κατά της αρμοδιότητες ενός έκαστου.
ΑΡΘΡΟ 9ο
ΙΣΧΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ
9.1 Οι διατάξεις του κανονισμού αυτού έχουν ισχύ και για μελλοντικό πλέγμα πεζόδρομων και οδών ήπιας κυκλοφορίας του Δήμου Αγρινίου.
9.2 Η συμπλήρωση, τροποποίηση και κατάργηση διατάξεων του παρόντος Κανονισμού θα γίνεται μετά από σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αγρινίου, κατά την διαδικασία που ορίζουν τα άρθρα 79 και 82 του Ν. 3463/2006 (ΚΔΚ).
9.3 Ο παρών Κανονισμός ισχύει από τις επόμενης της ψηφίσεως του από το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Αγρινίου και μετά την ολοκλήρωση της προβλεπόμενης διαδικασίας έγκρισης από τη Γενική Γραμματεία Αποκεντρωμένης Διοίκησης , Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου.