Mε επιστολή του προς το Τμήμα εκπ/κών θεμάτων Υ.ΠΑΙ.Θ., την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, την Περιφερειακή Δ/νση Π.Ε. και Δ.Ε. Δυτ. Ελλάδας, την Δ/νση Παιδείας, Πολιτισμού & Αθλητισμού Δήμου Αγρινίου, την ΠΥΣΔΕ Ν. Αιτωλ/νίας, την Β΄ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας, τις Σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Αιτωλ/νίαςμ τους Σύλ.Γονέων και Κηδεμόνων και τα Μέσα Ενημέρωσης ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γυμνασίου Αγίου Κωνσταντίνου Αγρινίου αντιτίθενται στη μετατροπή του γυμνασίου σε πρότυπο.
Μέσα στο νομοσχέδιο που ψήφισε η κυβέρνηση της Ν.Δ. τον Ιούνιο του 2020, με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», περιλαμβάνεται η δημιουργία νέων πρότυπων και πειραματικών σχολείων ως σχολεία των «αρίστων».
Τα σχολεία αυτά θα διοικούνται από μια ειδική, πανίσχυρη διοικούσα επιτροπή (ΔΕΠΠΣ) που διορίζεται εξ ολοκλήρου από το υπουργείο και αποφασίζει για τα ζητήματα όλων των πρότυπων – πειραματικών σχολείων της χώρας: για τον τρόπο επιλογής των μαθητών, την επιλογή των διευθυντών και των εκπαιδευτικών των σχολείων, το ωρολόγιο πρόγραμμα, τη διδακτέα ύλη, τον τρόπο και τις μεθόδους διδασκαλίας, ακόμα και για τη χρηματοδότηση των σχολείων.
Θα αξιολογεί τα πρότυπα – πειραματικά σχολεία και θα αποφασίζει αν θα παραμείνουν τέτοια ή αν θα εκπέσουν σε κοινά σχολεία. Η ΔΕΠΠΣ μεριμνά «για την προσέλκυση δωρεών, χορηγών και κάθε είδους παροχών», όπως αναφέρει ο νόμος.
Οι αντιδράσεις που καταγράφονται από συλλόγους εκπαιδευτικών αλλά και γονέων για την αιφνίδια μετατροπή σχολικών μονάδων σε Πρότυπα/Πειραματικά και οι διαδικασίες που προχωρούν χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των άμεσα ενδιαφερόμενων, είναι αρκετές.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γυμνασίου Αγ. Κων/νου μάλιστα αναφέρει στην επιστολή:
“Σήμερα 10 /05/2021 ενημερωθήκαμε αιφνιδίως για την πρόταση της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αιτωλ/νίας το σχολείο μας, Ημερήσιο Γυμνάσιο Αγ. Κων/νου Αγρινίου, να λειτουργήσει ως πρότυπο με μαθητές που θα επιλέγονται κατόπιν γραπτών εξετάσεων – πράγμα που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και εντείνει τις κοινωνικές ανισότητες- και με εκπαιδευτικούς που θα διαθέτουν ιδιαίτερα πρόσθετα προσόντα.
Μια τέτοια προοπτική- εξέλιξη δημιουργεί ένα καινούριο, άγνωστο και αχαρτογράφητο τοπίο για την τοπική κοινωνία, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς .Οι μαθητές του σχολείου θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε διάφορα σχολεία του Δήμου , με αρνητικές συνέπειες για την ψυχολογία τους και την εκπαιδευτική τους πορεία.
Με τις ενέργειες αυτές της Δ/θμιας Εκπ/σης διαταράσσεται η τοπική κοινωνία της ευρύτερης περιοχής του Αγ. Κων/νου και δυσχεραίνεται το καθημερινό πρόγραμμα των οικογενειών.
Επιπλέον, οι μόνιμοι εκπ/κοί του σχολείου χάνουν τις οργανικές θέσεις τους, ενώ όσοι τοποθετηθούν στο πρότυπο σχολείο θα είναι με διετή θητεία ,χωρίς οργανική θέση.
Παράλληλα, οι εκπ/κοί του σχολείου που δεν επιθυμούν να παραμείνουν προσωρινά εντός της διετίας στο νέου τύπου σχολείο έχουν χάσει ήδη τη δυνατότητα επιλογής βελτίωσης θέσης εξαιτίας της αιφνίδιας και ετεροχρονισμένης ανακοίνωσης της απόφασης από τη Δ/νση Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αιτωλ/νίας.
Εμείς, τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων του Γ/σίου Αγ. Κων/νου, εκφράζουμε τον προβληματισμό μας, την έντονη δυσαρέσκεια και αντίθεση μας για την αιφνιδιαστική πρόταση (απόφαση) της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης Αιτωλ/νίας, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση και αιτιολόγηση της επιλογής αυτής και μάλιστα σε χρονική περίοδο που απουσίαζε η φυσική παρουσία μαθητών και εκπαιδευτικών στο χώρο του σχολείου λόγω πανδημίας.
Η παρούσα επιστολή είναι η αρχή μιας σειράς ενεργειών με σκοπό την ακύρωση της πρότασης της Δ/θμιας και των εξελίξεων που αυτή δρομολογεί και καλούμε τη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα και κάθε ευαισθητοποιημένο φορέα και πολίτη σε συστράτευση για την υπεράσπιση του αγαθού της ισότιμης συμμετοχής στην παιδεία μιας δημοκρατικής και ευνομούμενης πολιτείας”.
- Προχωρά η μετατροπή σχολικών μονάδων σε Πρότυπα/Πειραματικά-Tι δήλωσε σήμερα η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή
Για τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία που θα λειτουργήσουν τον προσεχή Σεπτέμβρη και για τα οποία έχουν καταγραφεί εντονότατες αντιδράσεις, η Ζέττα Μακρή είπε ότι σύντομα θα ανακοινωθεί η λίστα με τα νέα σχολεία τα οποία θα λειτουργήσουν σε περιοχές που μέχρι τώρα δεν είχαν τέτοιες εκπαιδευτικές δομές, όπως στη Θεσσαλία, την Πελοπόννησο, τα Ιόνια Νησιά και στη Στερεά Ελλάδα, τονίζοντας: «Ζητούμενο είναι τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία να συμβάλλουν στον καλύτερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό και στην πιλοτική εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής, ώστε να καλλιεργηθούν και να διαχυθούν οι βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα.