AgrinioSite
Πέμπτη, 11 Ιουνίου, 2026
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
AgrinioSite
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
No Result
View All Result
AgrinioSite
No Result
View All Result

Η βιταμίνη C βοηθάει στην υγεία του εγκεφάλου, δείχνει νέα μελέτη

11 Ιουνίου, 2026
κατηγορία: ΥΓΕΙΑ
0
Τα 7 σημάδια που δείχνουν ότι μπορεί να έχετε έλλειψη βιταμίνης C
Share on FacebookShare on Twitter

Μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι οι ηλικιωμένοι ενήλικες με υψηλότερη βιταμίνη C στο αίμα τους είχαν μεγαλύτερο όγκο φαιάς ουσίας στον εγκέφαλό τους.

Ο χυμός πορτοκάλι για πρωινό ή μια πράσινη σαλάτα για μεσημεριανό γεύμα θα σας εξασφαλίσουν μια «γερή» δόση βιταμίνης C, η οποία θα μπορούσε να ενισχύσει την υγεία του εγκεφάλου σας.

Μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι οι ηλικιωμένοι ενήλικες με υψηλότερα επίπεδα βιταμίνης C στο αίμα τους είχαν μεγαλύτερο όγκο φαιάς ουσίας στον εγκέφαλό τους και ισχυρότερη συνδεσιμότητα σε σημαντικές περιοχές του εγκεφάλου που συνδέονται με τη γνωστική λειτουργία.

Η φαιά ουσία είναι ο ιστός του εγκεφάλου και του νωτιαίου μυελού που υποστηρίζει τη σκέψη, τη μνήμη και την κίνηση και μας βοηθά να επεξεργαζόμαστε πληροφορίες και να διαχειριζόμαστε ενέργειες.

«Το πιο σημαντικό μας εύρημα είναι ότι οι ηλικιωμένοι ενήλικες με υψηλότερα επίπεδα βιταμίνης C στο αίμα τους τείνουν να έχουν καλύτερα διατηρημένη δομή εγκεφάλου», λέει ο συγγραφέας της μελέτης Tomohiro Shintaku, MD, PhD, επίκουρος καθηγητής ακτινολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Hirosaki στην Ιαπωνία.

Υψηλότερα επίπεδα βιταμίνης C στο αίμα συνδέονται με υψηλότερο όγκο φαιάς ουσίας

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο PLoS One, περιελάμβανε περισσότερους από 2.000 ενήλικες από την Ιαπωνία, με μέσο όρο ηλικίας τα 69 έτη.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν εξετάσεις αίματος για να μετρήσουν τα επίπεδα βιταμίνης C στο πλάσμα και μαγνητική τομογραφία (MRI) για να μετρήσουν τη φαιά και λευκή ουσία του εγκεφάλου και τον συνολικό όγκο του εγκεφάλου.

Εξέτασαν, επίσης, τα επίπεδα συνδεσιμότητας του δικτύου του εγκεφάλου (DMN), το οποίο είναι «εξαιρετικά ενεργό κατά τη διάρκεια της ανάπαυσης και παίζει ουσιαστικό ρόλο σε γνωστικές λειτουργίες όπως η μνήμη», λέει ο Δρ. Shintaku.

Η ανάλυση έλαβε υπόψη και άλλους παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη δομή και τη συνδεσιμότητα του εγκεφάλου, όπως η ηλικία, η σωματική δραστηριότητα, ο διαβήτης και η υψηλή αρτηριακή πίεση.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες με υψηλότερα επίπεδα βιταμίνης C στο πλάσμα έτειναν να έχουν μεγαλύτερο όγκο φαιάς ουσίας και περισσότερη συνδεσιμότητα από τους συνομηλίκους τους που είχαν λιγότερη βιταμίνη C που κυκλοφορούσε στο αίμα τους.

«Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι μια δια βίου συνήθεια διατήρησης βέλτιστων επιπέδων βιταμίνης C, μέσω της καθημερινής διατροφής, θα μπορούσε να είναι ένας απλός αλλά ισχυρός τρόπος για την υποστήριξη της υγείας του εγκεφάλου καθώς μεγαλώνουμε», λέει ο Shintaku.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η μελέτη είναι παρατηρητική, επομένως μπορεί να δείξει μόνο μια σύνδεση και όχι μια σχέση αιτίας-αποτελέσματος.

Ο ρόλος της βιταμίνης C και η υγεία του εγκεφάλου

Η βιταμίνη C είναι ένα αντιοξειδωτικό που υποστηρίζει την υγεία των αιμοφόρων αγγείων στην καρδιά και τον εγκέφαλο, λέει ο νευρολόγος Majid Fotuhi, MD, ο οποίος όμως δεν συμμετείχε στην έρευνα. Βοηθά στην προστασία των νευρώνων στον εγκέφαλο από την οξειδωτική βλάβη, υποστηρίζει την υγιή ροή του αίματος (από την οποία εξαρτώνται τα εγκεφαλικά κύτταρα) και παίζει ρόλο στην παραγωγή νευροδιαβιβαστών που ρυθμίζουν τη διάθεση, την προσοχή και τη μνήμη, εξηγεί.

Προηγούμενη έρευνα έχει δείξει ότι οι δίαιτες πλούσιες σε βιταμίνη C συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο γνωστικής εξασθένησης.

«Από όσο γνωρίζουμε, η μελέτη μας είναι η πρώτη που καταδεικνύει μια σαφή συσχέτιση μεταξύ των επιπέδων βιταμίνης C στο πλάσμα και της δομικής συνδεσιμότητας του DMN», λέει ο Shintaku.

Αυτό που είναι σημαντικό στη νέα μελέτη είναι η σύνδεση μεταξύ των επιπέδων βιταμίνης C στο αίμα και του δικτύου προεπιλεγμένης λειτουργίας, «του εσωτερικού συστήματος επικοινωνίας του εγκεφάλου για τη μνήμη και την αυτογνωσία», προσθέτει. Το DMN είναι μία από τις πρώτες περιοχές του εγκεφάλου που «καταρρέουν» στη νόσο Αλτσχάιμερ.

Τα φρούτα και λαχανικά με άφθονη βιταμίνη C

Τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά περιέχουν κάποια βιταμίνη C, αλλά αυτά περιλαμβάνουν μεγαλύτερες ποσότητες:

  • Εσπεριδοειδή όπως πορτοκάλια και γκρέιπφρουτ
  • Ακτινίδια
  • Μάνγκο
  • Κόκκινες και πράσινες πιπεριές
  • Μπρόκολο
  • Κουνουπίδι
  • Λαχανάκια Βρυξελλών
  • Σπανάκι και άλλα φυλλώδη λαχανικά.

Αν δεν είστε σίγουροι ότι λαμβάνετε αρκετή βιταμίνη C, ένα συμπλήρωμα μπορεί να είναι καλή ιδέα, αλλά είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε πρώτα τον γιατρό σας.

Σχετικά Άρθρα

Ο ύπνος στην παιδική ηλικία επηρεάζει την ψυχική υγεία εφήβων και νεαρών ενηλίκων
ΥΓΕΙΑ

Ο ύπνος στην παιδική ηλικία επηρεάζει την ψυχική υγεία εφήβων και νεαρών ενηλίκων

11 Ιουνίου, 2026

Τα ευρήματα μελέτης με σχεδόν 16.000 εθελοντές. Οι κίνδυνοι από τον λιγοστό ύπνο στα πρώτα χρόνια της ζωής. Ο ύπνος...

Το μήνυμα του δήμου Αγρινίου για την Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς
ΥΓΕΙΑ

Θέλετε να έχετε γερή καρδιά; Προσέξτε τα επίπεδα της ρύπανσης στην περιοχή σας

11 Ιουνίου, 2026

Η έκθεση ακόμα και σε χαμηλά επίπεδα ρύπων μπορεί να βλάψει την καρδιά, δείχνει νέα μελέτη. Η ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί...

«Χρυσές» πατάτες με αύξηση έως 40%
ΥΓΕΙΑ

Πατάτες ή ρύζι: Ποιος τύπος υδατάνθρακα μας κρατά περισσότερο χορτάτους

11 Ιουνίου, 2026

Οι πατάτες περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες, ανθεκτικό άμυλο και νερό από το καστανό ή το λευκό ρύζι, γεγονός που οδηγεί...

Διαμαρτυρίες σε χορό για πρωτοκλασάτα στελέχη της δημοτικής αρχής Αγρινίου που κάπνιζαν
ΥΓΕΙΑ

Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία: 400.000 θάνατοι κάθε χρόνο από αναπνευστικά νοσήματα – Τι αναφέρει για το κάπνισμα 

10 Ιουνίου, 2026

Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία: Σειρά παρεμβάσεων που αφορούν την πρόληψη των χρόνιων αναπνευστικών νοσημάτων (CRDs) σχεδίασε η ΕΠΕ, με αφορμή τη...

Σύνδρομο αυτόματης ζυθοποίησης: Πώς μπορεί να προκληθούν συμπτώματα μέθης χωρίς σταγόνα αλκοόλ
ΥΓΕΙΑ

Έκοψα τους υδατάνθρακες, αλλά το σάκχαρο δεν πέφτει. Τι συμβαίνει;

10 Ιουνίου, 2026

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η απλή μείωση της πρόσληψης υδατανθράκων και ζάχαρης είναι αρκετή για τον αποτελεσματικό έλεγχο του σακχάρου...

Οδηγούσε μεθυσμένος στην Αντιρρίου – Ιωαννίνων
ΥΓΕΙΑ

Αλκοόλ: Ακόμα και 1 ποτό την ημέρα κρύβει κινδύνους για την υγεία, σύμφωνα με νέα μελέτη

10 Ιουνίου, 2026

Αποκαλυπτικά ευρήματα από μία από τις μεγαλύτερες μελέτες για τις επιδράσεις του αλκοόλ στην υγεία. Επί δεκαετίες οι γιατροί πίστευαν...

Πως εκδηλώνεται η σεξουαλική δυσλειτουργία στις γυναίκες
ΥΓΕΙΑ

Πρωινή κατάθλιψη: Μικρές καθημερινές συνήθειες που μπορούν να βοηθήσουν

10 Ιουνίου, 2026

Γιατί η έντονη θλίψη είναι συχνά πιο έντονη μόλις ξυπνάμε Για αρκετούς ανθρώπους, το πρωινό ξύπνημα μπορεί να φέρνει έντονη θλίψη, κόπωση,...

Το βίντεο του ΕΟΤ που «σαρώνει» τα βραβεία!
ΥΓΕΙΑ

Ουρολοίμωξη το καλοκαίρι: Συμπτώματα, παράγοντες κινδύνου και πρόληψη

10 Ιουνίου, 2026

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για μία από τις συχνότερες λοιμώξεις, ιδιαίτερα τους ζεστούς μήνες του χρόνου Η ουρολοίμωξη είναι μια λοίμωξη που...

Eιδησεογραφική πύλη με θεματολογία ποικίλης ύλης από το Αγρίνιο και τη Δυτική Ελλάδα.
Η δύναμη του διαδικτύου, η αμεσότητα της είδησης και η ταχύτατη διάδοσή της, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της εποχής και το agriniosite.gr σας καλεί να συμπορευτείτε μαζί του.
Με αποκαλυπτικές ειδήσεις, ρεπορτάζ, έρευνα, συνεντεύξεις, αφιερώματα. πολιτισμός, αθλητισμός κ.α
Το agriniosite.gr στηρίζει την κοινωνία και ελέγχει την εξουσία. Είναι η Δύναμη σου…
Η Δύναμη της Ενημέρωσης!

Facebook X-twitter Youtube

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Web Design & Development

© 2025 AgrinioSite

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του agriniosite.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

No Result
View All Result
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ

© 2023 AgrinioSite Web Design & Development by .