AgrinioSite
Δευτέρα, 5 Οκτωβρίου, 2026
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
AgrinioSite
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
No Result
View All Result
AgrinioSite
No Result
View All Result

Μεταβιβάσεις ακινήτων: Πώς θα τις κάνετε με μόλις 9 κλικ

18 Αυγούστου, 2022
κατηγορία: ΕΛΛΑΔΑ
0
Σημαντική αύξηση στα ενοίκια και στην Αιτωλοακαρνανία
Share on FacebookShare on Twitter

Την υποχρέωση να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις δηλώσεις φόρου μεταβίβασης έχουν ήδη από το καλοκαίρι του 2021 όσοι πολίτες αποφασίζουν να πωλήσουν ή να αγοράσουν ακίνητα σε περιοχές εντός συστήματος αντικειμενικών αξιών, καθώς επίσης και οι συνεργαζόμενοι μ’ αυτούς συμβολαιογράφοι.

Από χθες η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής επεκτάθηκε και σε άλλες πέντε ειδικές κατηγορίες δηλώσεων φορολογίας μεταβίβασης ακινήτων, που αφορούν περιπτώσεις χρησικτησίας, εκτέλεσης προσυμφώνων, αντιπαροχής, αναγκαστικών πλειστηριασμών και μεταβίβασης ακινήτου ή σύστασης άλλου εμπραγμάτου δικαιώματος επί ακινήτου όπου η έκταση διαπιστώνεται ότι είναι τελικά μεγαλύτερη. Και στις περιπτώσεις αυτές πλέον οι διαδικασίες των μεταβιβάσεων των ακινήτων θα ολοκληρώνονται πολύ πιο γρήγορα. 

Τα μυστικά

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει θέσει σε λειτουργία από το 2021 την ηλεκτρονική εφαρμογή myPROPERTY μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν, ουσιαστικά, να προχωρούν σε αγοραπωλησίες ακινήτων, χωρίς να απαιτείται η υποβολή των δηλώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων (ΦΜΑ) με ταχυδρομική ή ηλεκτρονική αποστολή των εντύπων και των απαιτούμενων δικαιολογητικών στις ΔΟΥ ή με αυτοπρόσωπη παρουσία και κατάθεσή τους στις ΔΟΥ. Η ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων ΦΜΑ για ακίνητα εντός συστήματος αντικειμενικών αξιών είναι υποχρεωτική.

H εφαρμογή για την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων ΦΜΑ λειτουργεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση aade.gr/myPROPERTY. Μέσω της εφαρμογής αυτής ο κάθε συμβολαιογράφος οφείλει να συμπληρώνει σε ηλεκτρονική φόρμα όχι μόνο τη δήλωση φόρου μεταβίβασης αλλά και τα φύλλα υπολογισμού της αξίας των μεταβιβαζόμενων ακινήτων. Η συμπλήρωση των στοιχείων των μεταβιβαζόμενων ακινήτων και των φύλλων υπολογισμού της φορολογητέας αξίας τους, αφού ολοκληρωθεί από τον συμβολαιογράφο, επιτρέπει την προσωρινή αποθήκευση της δήλωσης και την αποστολή της στους λογαριασμούς που έχουν οι αντισυμβαλλόμενοι στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ (aade.gr) προκειμένου να την επικυρώσουν, μέσω της ίδιας εφαρμογής. Εφόσον η δήλωση επικυρωθεί τόσο από την πλευρά του πωλητή ή των πωλητών όσο και από την πλευρά του αγοραστή, τότε θα υποβάλλεται οριστικά στο myProperty, από το οποίο εκκαθαρίζεται αυτόματα.

Πληρωμή φόρου

Με την εκκαθάριση της δήλωσης εκδίδονται η πράξη προσδιορισμού του φόρου και η Ταυτότητα Οφειλής, οι οποίες κοινοποιούνται στον λογαριασμό του αγοραστή στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ (aade.gr), προκειμένου αυτός να προχωρήσει στην εξόφληση του βεβαιωθέντος ποσού. Η πληρωμή του φόρου πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας ή μέσω e-banking. Από τη στιγμή που ο αγοραστής έχει ολοκληρώσει την εξόφληση του φόρου αποστέλλει το σχετικό αποδεικτικό έγγραφο ηλεκτρονικά στον συμβολαιογράφο, ο οποίος στη συνέχεια προχωρεί στην κατάρτιση του μεταβιβαστικού συμβολαίου. Οταν ολοκληρωθεί και η κατάρτιση του συμβολαίου και πραγματοποιηθεί και η καταβολή του τιμήματος της αγοραπωλησίας, ο συμβολαιογράφος πρέπει να εισέρχεται στην εφαρμογή και να καταχωρίζει σε σχετικά πεδία που υπάρχουν στο ηλεκτρονικά συμπληρωμένο και υποβληθέν έντυπο της δήλωσης φόρου μεταβίβασης τα στοιχεία του αποδεικτικού καταβολής του φόρου, τον αριθμό του μεταβιβαστικού συμβολαίου και τον τρόπο εξόφλησης του τιμήματος. Επιπλέον μπορεί να «ανεβάσει» στην εφαρμογή σκαναρισμένα το αποδεικτικό πληρωμής του φόρου, το μεταβιβαστικό συμβόλαιο και όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και πιστοποιητικά, προκειμένου να διευκολύνει την αρμόδια ΔΟΥ να προχωρήσει στον έλεγχο της ορθότητας, της νομιμότητας και της ειλικρίνειας της υποβληθείσας δήλωσης.

Πρώτη κατοικία

Σε περίπτωση μεταβίβασης ακινήτου που προορίζεται να χρησιμοποιηθεί από τον αγοραστή ως πρώτη κατοικία, ο ίδιος ή ο συμβολαιογράφος, κατά τη διαδικασία συμπλήρωσης της δήλωσης φόρου μεταβίβασης, πρέπει να «κλικάρει» σε ένα επισυναπτόμενο κείμενο υπεύθυνης δήλωσης. Με το κείμενο αυτό ο αγοραστής βεβαιώνει ότι πληροί όλες τις προβλεπόμενες από την ισχύουσα νομοθεσία προϋποθέσεις για να λάβει την απαλλαγή από το φόρο μεταβίβασης και ότι δεσμεύεται να αποστείλει ή να προσκομίσει αυτοπροσώπως στην αρμόδια ΔΟΥ, μετά την κατάρτιση του μεταβιβαστικού συμβολαίου, τα δικαιολογητικά που θα του ζητηθούν για να αποδείξει ότι όντως είναι δικαιούχος της απαλλαγής. Ουσιαστικά, η απαλλαγή παρέχεται αυτόματα στον αγοραστή με ένα απλό κλικ στο κείμενο της επισυναπτόμενης υπεύθυνης δήλωσης, οπότε από τη φορολογητέα αντικειμενική αξία του μεταβιβαζόμενου ακινήτου, όπως αυτή υπολογίζεται στη δήλωση, αφαιρείται το ισχύον για την περίπτωση του αγοραστή αφορολόγητο όριο.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, το αφορολόγητο όριο της πρώτης κατοικίας ανέρχεται σε 200.000 ευρώ αν ο αγοραστής είναι άγαμος χωρίς εξαρτώμενα τέκνα ή σε 250.000 ευρώ αν είναι έγγαμος. Προσαυξάνεται δε κατά 25.000 ευρώ για κάθε ένα από τα δύο πρώτα εξαρτώμενα τέκνα του και κατά 30.000 ευρώ επιπλέον για κάθε εξαρτώμενο τέκνο πέραν του δευτέρου.

Διαδικασία

Συνοπτικά, η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής της δήλωσης φόρου μεταβίβασης ακινήτων περιλαμβάνει τα ακόλουθα 9 βήματα:

1) Ο συμβολαιογράφος συντάσσει τη δήλωση για λογαριασμό αγοραστή και πωλητή μέσω της εφαρμογής myProperty.

2) Η δήλωση αποστέλλεται, μέσω της εφαρμογής, στους λογαριασμούς αγοραστή και πωλητή στο aade.gr.

3) Ο αγοραστής και ο πωλητής αποδέχονται τη δήλωση.

4) Η δήλωση υποβάλλεται αυτόματα και βεβαιώνεται ο φόρος, αν υπάρχει.

5) Ο συμβολαιογράφος ενημερώνεται αυτόματα για την υποβολή της δήλωσης.

6) Ο αγοραστής πληρώνει το φόρο ψηφιακά (με κάρτα ή web banking).

7) Το πληροφοριακό σύστημα TΑΧΙS των ΔΟΥ ενημερώνεται για την πληρωμή του φόρου.

8) Το αποδεικτικό καταβολής αναρτάται στο myPROPERTY για συμβολαιογράφο και αγοραστή/

9) Ο συμβολαιογράφος αναρτά το συμβόλαιο στo myPROPERTY.

Ηλεκτρονική υποβολή

Επέκταση σε 5 ακόμη κατηγορίες δηλώσεων

Για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πολιτών μέσω των ψηφιοποιημένων υπηρεσιών της, η ΑΑΔΕ παρέχει από χθες τη δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής πέντε ακόμη κατηγοριών ειδικών δηλώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων (ΦΜΑ), μέσω της πλατφόρμας «myProperty».

Συγκεκριμένα, με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γ. Πιτσιλή, από τις 16-8-2022, μπορούν να υποβάλλονται ηλεκτρονικά:

*. Οι αρχικές εμπρόθεσμες δηλώσεις ΦΜΑ, για ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, όπου ισχύει το σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας και αφορούν:

– την επίκληση από τον μεταβιβάζοντα, της κτήσης του ακινήτου με τακτική ή έκτακτη χρησικτησία, σε συμβόλαιο μεταβίβασης της κυριότητας αυτού ή σύστασης άλλου εμπραγμάτου δικαιώματος σε αυτό με οποιαδήποτε αιτία,

– την πλασματική μεταβίβαση σε εκτέλεση προσυμφώνου πώλησης και εργολαβικού προσυμφώνου,

– τη μεταβίβαση στον εργολάβο από τον οικοπεδούχο, λόγω εκτέλεσης εργολαβικού προσυμφώνου, ιδανικού μεριδίου οικοπέδου.

– τη διαφορά της έκτασης, εφόσον αυτή είναι μεγαλύτερη της αναγραφόμενης στον με επαχθή αιτία τίτλο κτήσης του ακινήτου, σε περίπτωση που αυτό μεταβιβάζεται ή συστήνεται εμπράγματο δικαίωμα σε αυτό με οποιαδήποτε αιτία.

* Οι αρχικές εμπρόθεσμες και εκπρόθεσμες δηλώσεις ΦΜΑ σε περίπτωση αναγκαστικού πλειστηριασμού, για ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές όπου ισχύει το σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού αξίας ακινήτων.

Με βάση τα στατιστικά στοιχεία της τελευταίας τριετίας, οι δηλώσεις των περιπτώσεων αυτών ξεπερνούν συνολικά τις 30.000 κατά μέσο όρο κατ’ έτος.

Για τις παραπάνω δηλώσεις η ηλεκτρονική υποβολή είναι προαιρετική μέχρι τις 30/9/2022 και υποχρεωτική από 1ης/10/2022 και μετά.

Σχετικά Άρθρα

Νέα απάτη στο Αγρίνιο με δήθεν λογιστή: Πώς την “πάτησε” 22χρονη
ΕΛΛΑΔΑ

Από 1η Ιανουαρίου το όριο των 15 ετών στα social media

5 Οκτωβρίου, 2026

Η Ελλάδα είχε ανοίξει τη συζήτηση για την «ψηφιακή ενηλικίωση» πριν το ζήτημα της προστασίας των ανηλίκων στα μέσα κοινωνικής...

Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 27 Δεκεμβρίου
ΕΛΛΑΔΑ

Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 9 Οκτωβρίου

5 Οκτωβρίου, 2026

Συνολικά 79.684.160,74 ευρώ θα καταβληθούν σε 92.826 δικαιούχους, από τις 5 έως τις 9 Οκτωβρίου 2026, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων...

«Όποια αρνείται, την κανονίζω στις τουαλέτες» – Σοκάρουν οι καταγγελίες για βιασμό μαθητριών από συμμαθητή τους
ΕΛΛΑΔΑ

Υψηλή κάλυψη κενών στην έναρξη της σχολικης χρονιάς, σε σχέση με πέρυσι

5 Οκτωβρίου, 2026

Με υψηλότερη κάλυψη εκπαιδευτικών κενών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση άρχισε η φετινή σχολική χρονιά, 2026-27, και μάλιστα με κάλυψη...

Καιρός : Βροχές, τοπικές καταιγίδες και χιόνια στα ορεινά – Σε ποιες περιοχές
ΕΛΛΑΔΑ

Καιρός Δευτέρα 5/10: Αναλυτική πρόγνωση για Αγρίνιο, Δυτική Ελλάδα, Ιόνιο και Ήπειρο-Επιδείνωση από Τετάρτη

5 Οκτωβρίου, 2026

Σε βελτιωμένο σκηνικό περνά ο καιρός τη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου στη Δυτική Ελλάδα, μετά τις μεταβολές των προηγούμενων ημερών. Η...

Αγρίνιο: Συνελήφθη για θερμές εργασίες εν μέσω αντιπυρικής περιόδου – «Έφαγε» καμπάνα…
ΕΛΛΑΔΑ

600 νέες προσλήψεις στην Πυροσβεστική το 2027

4 Οκτωβρίου, 2026

Ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Ευάγγελος Τουρνάς, παραχώρησε σήμερα, Κυριακή 04 Οκτωβρίου, συνέντευξη στην εφημερίδα «Βραδυνή της Κυριακής»...

Μηδενικός φόρος για εισόδημα έως 20.000 ευρώ σε πολύτεκνους μισθωτούς και ελεύθερους επαγγελματίες
ΕΛΛΑΔΑ

Πιερρακάκης: Εντός του Οκτωβρίου θα ψηφιστούν τα μέτρα για τις 120 δόσεις και τους servicers – Άμεση εφαρμογή του νόμου

4 Οκτωβρίου, 2026

Μέσα στον Οκτώβριο θα ψηφιστούν από τη Βουλή οι ρυθμίσεις για τις 120 δόσεις, καθώς και τα μέτρα για τους...

ΥΠΕΝ: διευκρινιστικό βίντεο για τα νέα χρωματιστά τιμολόγια ρεύματος
ΕΛΛΑΔΑ

Aκριβότερα κατά περίπου 12% τον Οκτώβριο τα πράσινα τιμολόγια ρεύματος

4 Οκτωβρίου, 2026

Ακριβότερα κατά περίπου 12% είναι τον Οκτώβριο τα πράσινα τιμολόγια ρεύματος, με τη μέση βασική τιμή να ανεβαίνει στα 21,9...

ΕΦΚΑ: Πενταετής παραγραφή για τις νέες οφειλές από 01.01.2026 – Τι αλλάζει για εισφορές και ελέγχους
ΕΛΛΑΔΑ

Παράταση εκκρεμοτήτων προς τα ασφαλιστικά ταμεία, ακόμη και μετά τη νέα ρύθμιση των 120 δόσεων

4 Οκτωβρίου, 2026

Ορατός είναι ο κίνδυνος παράτασης των οικονομικών εκκρεμοτήτων προς τα ασφαλιστικά ταμεία, ακόμη και μετά τη νέα ρύθμιση των 120...

Banner
Banner
Banner

Eιδησεογραφική πύλη με θεματολογία ποικίλης ύλης από το Αγρίνιο και τη Δυτική Ελλάδα.
Η δύναμη του διαδικτύου, η αμεσότητα της είδησης και η ταχύτατη διάδοσή της, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της εποχής και το agriniosite.gr σας καλεί να συμπορευτείτε μαζί του.
Με αποκαλυπτικές ειδήσεις, ρεπορτάζ, έρευνα, συνεντεύξεις, αφιερώματα. πολιτισμός, αθλητισμός κ.α
Το agriniosite.gr στηρίζει την κοινωνία και ελέγχει την εξουσία. Είναι η Δύναμη σου…
Η Δύναμη της Ενημέρωσης!

Facebook X-twitter Youtube

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Web Design & Development

© 2025 AgrinioSite

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του agriniosite.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

No Result
View All Result
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ

© 2023 AgrinioSite Web Design & Development by .