Με πρωτοφανή ζήτηση και αριθμό ραντεβού – «ρεκόρ» εγκαινιάστηκε το νέο ενιαίο σύστημα για τα ραντεβού με γιατρό στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, το οποίο συγκεντρώνει για πρώτη φορά σε μία πλατφόρμα όλες τις διαθέσιμες επιλογές σε νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, περιφερειακά ιατρεία και συμβεβλημένους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ.
Την πρώτη ημέρα λειτουργίας, Τετάρτη 1η Οκτωβρίου, οι πολίτες «κατέκλυσαν» τα τρία κανάλια πρόσβασης στα ραντεβού με γιατρό (1566, My Health App, finddoctors.gov.gr), με τα στοιχεία να καταγράφουν πρωτοφανείς αριθμούς.
Συγκεκριμένα:
Τα νούμερα της «πρεμιέρας» είναι τα εξής:
- 162.420 τηλεφωνήματα καταγράφηκαν στη γραμμή 1566 σε μόλις 24 ώρες, ενώ η τεχνική χωρητικότητα της υπηρεσίας είχε σχεδιαστεί για 11.000 κλήσεις την ημέρα.
- Από αυτά, τα τηλεφωνικά κέντρα κατάφεραν να διαχειριστούν 35.500 κλήσεις.
- Πάνω από 50.000 ραντεβού κλείστηκαν σε νοσοκομεία μέσα στην πρώτη μέρα, μόνο μέσω τηλεφωνικής πλατφόρμας και 1566. Ολα αφορούν τον μήνα Οκτώβριο.
- Σήμερα παραμένουν διαθέσιμα πάνω από 500.000 κενά ραντεβού για τον Οκτώβριο, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας.
Ο όγκος αυτός υπερβαίνει κατά 7.609% τον μέσο ημερήσιο όρο κλήσεων (2.107) της περιόδου Ιουλίου – Σεπτεμβρίου και κατά 1.524% τον αρχικό σχεδιασμό, που στηριζόταν σε 10.000 τηλεφωνήματα ημερησίως.
Ο υπουργός Υγείας, Αδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ 100,3, αναγνώρισε τις δυσκολίες της πρώτης ημέρας:
«Το 1566, όπως κάθε τηλεφωνικός αριθμός, έχει ένα capacity, ένα ανώτατο όριο. Χθες, πρώτη μέρα, δεχθήκαμε 162.420 τηλεφωνήματα. Ζητώ συγγνώμη για τον κόσμο που ταλαιπωρήθηκε, αλλά 162.420 τηλεφωνήματα σε μία μέρα είναι αριθμός- ρεκόρ για την Ελλάδα. Τις επόμενες μέρες θα “στρώσει”», ανέφερε.
Για να μειωθεί η αναμονή, τέθηκε ήδη σε εφαρμογή η νέα υπηρεσία call back:
Δηλαδή, αν η γραμμή είναι «κορεσμένη», τότε ο πολίτης πληκτρολογεί τον αριθμό του και δέχεται επιστροφή κλήσης από το κέντρο.
«Για να μην σε αφήνουν να περιμένεις στη γραμμή», όπως το έθεσε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Διαθεσιμότητα
Ο Αδωνις Γεωργιάδης αποκάλυψε πως η συγκέντρωση όλων των δεδομένων και η απλοποίηση της διαδικασίας έφερε ένα άλμα στον συνολικό αριθμό των διαθέσιμων ραντεβού:
«Συγκεντρώσαμε σε μία ενιαία πλατφόρμα όλα τα διαθέσιμα ραντεβού όλων των νοσοκομείων του ΕΣΥ, των Κέντρων Υγείας, των περιφερειακών ιατρείων. Από χθες, από 3 εκατομμύρια διαθέσιμα ραντεβού, γίνανε 10 εκατομμύρια».
Με την πλήρη εφαρμογή του συστήματος, ο στόχος είναι τα διαθέσιμα ραντεβού με γιατρούς να φτάνουν τα 1,3 εκατομμύρια τον μήνα (από 700.000 σήμερα), δηλαδή 7 εκατ. περισσότερα ραντεβού τον χρόνο.
Ραντεβού ΕΣΥ: ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΠΥΛΕΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
Οι πολίτες έχουν πλέον τρεις ενιαίους τρόπους για να προγραμματίζουν τα ραντεβού τους:
- μέσω της ιστοσελίδας finddoctors.gov.gr
- με το My Health App στο κινητό τους
- ή καλώντας δωρεάν στη γραμμή 1566
Το νέο σύστημα αντικαθιστά πλήρως την παλιά γραμμή 1535 και τις μεμονωμένες τηλεφωνικές γραμμές των νοσοκομείων, που χρόνια ταλαιπωρούσαν τους πολίτες.
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΒΟΗΘΟΣ ΜΕ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Ο Αδωνις Γεωργιάδης ανακοίνωσε ακόμη ότι το υπουργείο Υγείας προχωρά στη δημιουργία ψηφιακού βοηθού με Τεχνητή Νοημοσύνη: «Οχι για να δίνει ιατρικές συμβουλές, αλλά για να συγκεντρώνει τις πληροφορίες και να βοηθά τον γιατρό να κάνει πιο γρήγορα την έρευνά του. Σε δύο εβδομάδες θα βλέπετε τον δικό σας προσωπικό ψηφιακό βοηθό στο My Health App».
Το υπουργείο φιλοδοξεί ότι η νέα υπηρεσία θα βάλει τέλος στη χρόνια ταλαιπωρία: τις ατελείωτες αναμονές, την αναζήτηση διαθέσιμου γιατρού από νοσοκομείο σε νοσοκομείο και την απώλεια ωρών σε αυτόματους τηλεφωνητές. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι λίστες αναμονής σε συμβεβλημένους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ -που έφταναν και τους τρεις μήνες- έχουν ήδη περιοριστεί σε λίγες ημέρες.













