Νέος ΚΟΚ: Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση αποτελεί μία από τις συχνότερες παραβάσεις στους ελληνικούς δρόμους.
Τα smartphones έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας προσφέροντας πρακτικές εφαρμογές για την οδήγηση, με κυριότερη την πλοήγηση. Επιτρέπεται, λοιπόν, να ασχοληθεί κάποιος με το κινητό του όσο είναι σταματημένος σε φανάρι ή στην κίνηση, ακόμα και για να αλλάξει προορισμό ή διαδρομή στους χάρτες;
Η νομοθεσία είναι σαφής και πλέον ακόμη πιο αυστηρή, με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας να ξεκαθαρίζει πλήρως το τοπίο.
Η χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς σύστημα hands-free ή Bluetooth απαγορεύεται, όταν ο οδηγός έχει τον έλεγχο του οχήματος. Σημειώνουμε, επίσης, ότι το κινητό θα πρέπει να είναι στερεωμένο σε βάση ή ακουμπισμένο σε κάποιο σημείο (συνήθως κεντρική κονσόλα). Για να τα πούμε απλά, δεν επιτρέπεται κάποιος να κρατά το κινητό του και να ασχολείται με αυτό όσο οδηγεί. Αυτό περιλαμβάνει το να μιλά, να «σερφάρει» στο Διαδίκτυο και τα social media, να γράφει μήνυμα ή απλώς να το κρατά στο χέρι.
Νέος ΚΟΚ: Βαριές ποινές
Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει βαριές ποινές σε περίπτωση που βεβαιωθεί παράβαση για αυτόν τον λόγο. Συγκεκριμένα, το πρόστιμο είναι 350 ευρώ και συνοδεύεται από αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες. Σε περίπτωση πρώτης υποτροπής, το πρόστιμο ανεβαίνει στα 1.000 ευρώ και η άδεια αφαιρείται για έξι μήνες. Στη δεύτερη υποτροπή, το πρόστιμο φτάνει τις 2.000 ευρώ και η αφαίρεση της άδειας διαρκεί έναν χρόνο.
Η διάκριση αυτή είναι το σημείο που μπερδεύει πολλούς οδηγούς. Οταν ένα όχημα έχει σταματήσει προσωρινά λόγω φωτεινού σηματοδότη ή μποτιλιαρίσματος, εξακολουθεί να θεωρείται «εν κινήσει». Ως εκ τούτου, είναι παράνομη η χρήση κινητού ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες. Ο νόμος θεωρεί «στάθμευση» μόνο την περίπτωση που το όχημα έχει παρκάρει νόμιμα, η μηχανή έχει σβήσει και ο οδηγός δεν έχει πλέον τον έλεγχο του οχήματος.
Οι Αρχές επιμένουν στην αυστηροποίηση επειδή ακόμη και λίγα δευτερόλεπτα απόσπασης προσοχής αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχήματος. Το γεγονός ότι ένα όχημα είναι ακίνητο σε φανάρι δεν μειώνει την επικινδυνότητα, γιατί ο οδηγός πρέπει να είναι σε ετοιμότητα για να προσαρμοστεί στις αλλαγές των συνθηκών (για παράδειγμα, να ανάψει πράσινο) της κυκλοφορίας ή και για ενδεχόμενους κινδύνους.













