Αναλογικά ετήσια τέλη κυκλοφορίας με βάση τη διανυθείσα απόσταση προτείνεται στην Μ. Βρετανία από την αρμόδια Επιτροπή Μεταφορών.
Συγκεκριμένα η επιτροπή που αποτελείται από βουλευτές πρότεινε την αναθεώρηση της ετήσιας καταβολής των τελών κυκλοφορίας με την αντικατάσταση του στάνταρ ποσού που καταβάλλεται σήμερα με αναλογικά τέλη, τα οποία θα καθορίζονται από τον αριθμό των χιλιομέτρων που διανύει ένας οδηγός ανά έτος.
Η προς συζήτηση πρόταση έρχεται έπειτα και από την τεράστια «μαύρη τρύπα» που θα δημιουργηθεί στα κρατικά έσοδα λόγω της απαγόρευσης της πώλησης καινούριων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2030, αλλά και την μείωση των εσόδων από τους φόρους που επιβάλλονται στα ορυκτά καύσιμα, από την άνοδο των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το αντίτιμο για τα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας θα εξαρτάται επίσης από τον τύπο και το μέγεθος του οχήματος, σύμφωνα με την πρόταση, ίσως ακόμη και από τις ώρες που επιλέγει ένας οδηγός για να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο του, αλλά και την περιοχή. Μπορεί για παράδειγμα ένας οδηγός να χρεώνεται με υψηλότερο ποσό αν επιλέγει να χρησιμοποιεί το όχημα του σε ώρες αιχμής εντός του αστικού ιστού.
Με την αύξηση των τελών κυκλοφορίας και την μετατροπή τους σε αναλογικά η επιτροπή ευελπιστεί ότι το παραπάνω σενάριο θα αποτραπεί με σκοπό να εξυπηρετηθεί ένας ακόμη «πράσινος» στόχος που έχει θέση η βρετανική κυβέρνηση: την αύξηση στο 50% των διαδρομών που διανύονται κάθε μέρα είτε… με το ποδήλατο είτε με τα πόδια έως το 2030.