Δίπλωμα οδήγησης – Car Wallet: Από πότε θα ισχύσει
Αναλυτικότερα, το «Car Wallet» θα περιλαμβάνει το δίπλωμα οδήγησης σε ψηφιακή μορφή με αποτέλεσμα οι οδηγοί να το έχουν ανά πάσα στιγμή μαζί τους στην εφαρμογή η οποία αναμένεται να είναι διαθέσιμη τον επόμενο μήνα.
Σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες, το ψηφιακό πορτοφόλι θα έπρεπε να είναι σε λειτουργία από τον περασμένο Μάρτιο όμως δεν υπήρξε καμία ενημέρωση, με αποτέλεσμα το GΟCAR να γνωστοποίησε ότι η πλατφόρμα θα ανοίξει τον Ιούλιο.
Οι οδηγοί θα πρέπει να «κατεβάσουν» το App στα κινητά τους τηλέφωνα και έπειτα θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στο δίπλωμά τους, κάτι το οποίο θα έχει και νομική ισχύ, καθώς σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία ο έλεγχος θα είναι πιο γρήγορος και έγκυρος.
Ένας παράγοντας που καθυστερεί την ενεργοποίηση του ψηφιακού πορτοφολιού είναι ότι δεν είχε προβλεφθεί η εξειδίκευση σε περίπτωση αφαίρεσης του διπλώματος από τον οδηγό για τυχόν παραβάσεις.
Έτσι γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες ώστε οποιοσδήποτε οδηγός έχει τιμωρηθεί με αφαίρεση διπλώματος να μπορεί να εντοπιστεί από την Τροχαία μέσω της εφαρμογής «Car Wallet», σε περίπτωση ελέγχου.
Car Wallet – Δίπλωμα οδήγησης: Τι θα έχει μέσα
Στο σύντομο μέλλον, το Car Wallet θα περιλαμβάνει ψηφιακά όλα τα στοιχεία του οδηγού αλλά και των οχημάτων του, όπως:
- την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος
- το ασφαλιστήριο συμβόλαιο
- τη βεβαίωση τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ)
- το ιστορικό συντήρησης του οχήματος
- τις παραβάσεις και τους βαθμούς στο point system
Ποια είναι η δυσκολία
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η ενσωμάτωση της άδειας κυκλοφορίας και του ΚΤΕΟ θα είναι εφικτή μέχρι το τέλος του έτους, ενώ το 2023 θα ακολουθήσει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
Το δυσκολότερο όλων είναι η ένταξη του ιστορικού συντήρησης του οχήματος, οπότε αυτό θα είναι και το τελευταίο που θα ενσωματωθεί στο Car Wallet. Ο λόγος είναι ότι αυτό προϋποθέτει όλες οι εργασίες που γίνονται σε ένα όχημα να καταχωρούνται ηλεκτρονικά σε συγκεκριμένη βάση δεδομένων, από όλα τα συνεργεία, εξουσιοδοτημένα ή μη.
Κάθε στοιχείο που θα είναι καταχωρημένο στο Car Wallet θα έχει νομική ισχύ. Αυτό σημαίνει για παράδειγμα πως σε ενδεχόμενο έλεγχο της Τροχαίας, ο οδηγός θα μπορεί να δείχνει το δίπλωμά του ή την άδεια οδήγησης μέσω του Car Wallet, ενώ και οι Αρχές θα μπορούν να έχουν ηλεκτρονική πρόσβαση στα αντίστοιχα στοιχεία.
Τι κάνουν οι Έλληνες κατά την οδήγηση
Σύμφωνα με το 12ο Βαρόμετρο Υπεύθυνης Οδήγησης του ιδρύματος Vinci Autoroutes, που δημοσιεύει η ΕΡΤ, το 78% των Ελλήνων οδηγών (82% των Ευρωπαίων) παραδέχεται ότι στρέφει το βλέμμα εκτός δρόμου για περισσότερο από 2 δευτερόλεπτα, που με 130 χλμ./ώρα αντιστοιχεί σε «οδήγηση στα τυφλά» για τουλάχιστον 72 μέτρα απόστασης.
Επιπλέον, το 54% των Ελλήνων οδηγών (53% των Ευρωπαίων) αναγνωρίζει ότι κάποιες φορές είναι λιγότερο συγκεντρωμένο στην οδήγηση και ότι το μυαλό τους ταξιδεύει.
Το 83% των Ελλήνων (75% των Ευρωπαίων) χρησιμοποιεί το τηλέφωνο στην οδήγηση, συμπεριλαμβάνοντας όλες τις χρήσεις και το GPS.
Ειδικότερα, το 77% των Ελλήνων εκ των οποίων το 44% συχνά (ποσοστό 66% και 42% αντίστοιχα στην Ευρώπη), με σύστημα Bluetooth (60% των Ελλήνων), με ακουστικό (50% των Ελλήνων) ή κρατώντας το στο χέρι (41% των Ελλήνων).
Η έρευνα για την Ελλάδα έδειξε επίσης τα εξής:
- Το 25% χρησιμοποιεί το τηλέφωνο για να διαβάσει ή να στείλει SMS εκ των οποίων το 40% κάτω των 35 ετών
- Το 19% για να συμμετάσχει σε επαγγελματικές συσκέψεις
- Το 9 % για να δει μια ταινία ή ένα βίντεο εκ των οποίων το 18% κάτω των 35 ετών
- Το 16% είχαν, ή παραλίγο να έχουν, ατύχημα εξαιτίας της χρήσης κινητού τηλεφώνου
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την έρευνα, το 46% των Ελλήνων οδηγών συνεχίζει την οδήγηση αν και νιώθουν πολύ κουρασμένοι, γιατί «είναι υποχρεωμένοι», ενώ 38% δηλώνει ότι νιώθει πως οδηγεί εξίσου καλά ή καλύτερα όταν είναι κουρασμένοι.
Επίσης το 52% των Ελλήνων οδηγών δεν σταματάει ποτέ για να κοιμηθεί κατά τη διάρκεια μιας μεγάλης διαδρομής και το 16% είχαν, ή παραλίγο να έχουν, ατύχημα εξαιτίας της υπνηλίας.
Το 96% των Ελλήνων οδηγών εκτιμά θετικά την οδήγησή του, ενώ το 67% αναγνωρίζει ότι μερικές φορές εξυβρίζει άλλους οδηγούς με ένα 24% να παραδέχεται ότι δεν διστάζει να κατέβει από το αυτοκίνητό του για να διαπληκτιστεί με άλλο οδηγό.
Τέλος, το 86% έχει φοβηθεί την επιθετική συμπεριφορά άλλων οδηγών.