Τοποθέτηση της Λαϊκής Συσπείρωση Δυτικής Ελλάδας στο Περιφερειακό Συμβούλιο σχετικά με την πρόταση αναδιοργάνωσης του Πανεπιστημίου Πατρών

Καταρχάς να καταγγείλουμε την μονομέρεια που δημιουργήθηκε ως προς τους καλεσμένουςτης περιφερειακής αρχής σε ότι αφορά τις φοιτητικέςπαρατάξεις.Στο Περιφερειακό συμβούλιο καλέστηκαν εκπρόσωποι μόνο από την κυβερνητική παράταξη στα Πανεπιστήμια, της ΔΑΠΝΔΦΚ και την Νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ.

Με ποιο κριτήριο καλέστηκαν, γιατίδεν καλέστηκαν όλες οι φοιτητικές παρατάξεις;Γιατί δεν καλέστηκε ηΠΚΣπου είναι δεύτερη δύναμη στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας.Η απάντηση είναι για να υπάρχει μονομέρειαστην τοποθέτηση των φοιτητών.Σε ότι αφοράτον Στρατηγικό Σχεδιασμό του Πανεπιστημίου Πατρών.Αρχίζει μία κουβεντούλα πάλι όπως στο παρελθόν για «το κράτος των Αθηνών», σήμερα, όπως λέτε, ο αντίπαλός μας είναι το πανεπιστήμιο της Πάτρας,αυτό φταίει γιαόλα τα δεινά! Είναι πολύ εύκολος αντίπαλος για να το χτυπήσουμε για να συγκαλύψουμε ποιοι είναι οι πραγματικοί υπεύθυνοι για τα ζητήματα της ανώτατης εκπαίδευσης και στην περιοχή μας.

Να ξεκαθαρίσουμε ότι εμείς με την πρυτανική αρχή είμαστε σε διαφορετικόμετερίζι και θεωρούμε ότι αυτό το κείμενο που έδωσε στη δημοσιότητα με το βαρύγδουπο τίτλο ‘’Στρατηγικός σχεδιασμός για την ακαδημαϊκή έρευνα και ανάπτυξη τουπανεπιστήμιουτων Πατρών’’ είναι ένας τίτλος ψευδεπίγραφος. Γιατί τι περιέχει σε αυτές τις 23 σελίδες; Περιέχει μόνο πως θα αναδιαρθρωθείμια σχολή καιδιαρθρωθούνδύο τμήματα Αναρωτιόμαστεαν όλα τα υπόλοιπα λειτουργούν καλά!Αλήθειαδεν υπάρχουν προβλήματα, δεν μας απασχολούν σοβαρά ζητήματα που υπάρχουν και στις Σχολές που είναι στην Πάτρα;Αλλά αυτά όπως θέλουν να μας πείσουν δεν αφορούν την κατάσταση. Παίζετεένα πινγκ-πονγκ εδώ πέρα και το λέμε αυτό,γιατί ακριβώς μέσα από αυτό το πινγκ-πονγκγια το ποιος φταίει προσπαθείτε να συγκαλύψετετη μεγάλη κουβέντα για την ευθύνη που έχουν όλες οικυβερνήσεις για τα ζητήματα που αφορούν την ανώτατη εκπαίδευση.

Η μία έκοβε η άλλη έραβεσε όλη αυτή τη διαδικασία και το αποτέλεσμα είναι το εξήςηΠαιδείαγίνεται εμπόρευμα,υπάρχουν και αυξάνονται οι ταξικοί φραγμοί στην μόρφωση, το πανεπιστήμιο μετατρέπεται σαν ανώνυμη εταιρεία, μόνο για να εξυπηρετήσει τα επιχειρηματικά συμφέροντα και όχι τις ανάγκες του λαού, οι φοιτητές είναι χωρίς δικαιώματα,χωρίς φοιτητική μέριμνα,τα πτυχία είναι κουρελόχαρτα, στην κυριολεξία χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα.Αυτό είναι το ζητούμενο και όλο αυτό το καλύπτεται κάτω από το χαλί.Πάρα πολλοί πτυχιούχοι είτε φεύγουν στο εξωτερικό είτε δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα στη χώρα είτε δουλεύουν σε άλλες εργασίες ή αν δουλέψουνστο αντικείμενό τους, δουλεύουνμε μπλοκάκια χωρίς κανένα δικαίωμα για 350 και 400 ευρώ. Αυτή την κατάσταση πρέπει να δούμε, αλλά αυτή επιλέγετε και την προσπερνάτε.

Προσπερνάτετο γεγονός ότι το πανεπιστήμιο είναι ένα χρόνο κλειστό,δεν σας αφορά αυτό το πράγμα.Συζητάμε τώραγια νέες τάσεις που υπάρχουν στην ανώτατη εκπαίδευση. Όλοι εσείς που μιλάτε για νέες τάσεις δεθαυμάζετε το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, του Χάρβαρντ , της Κολούμπια,εμείςπάντως δεν τα θαυμάζουμε.Αλήθεια όλα αυτά είναι διακτινομένα σε ολόκληρη την Αμερική και στη Μεγάλη Βρετανία;Έτσι έχουνε γίνει με σχολές σε κάθε κωμόπολη και τμήματα σε κάθε χωριό;Αλλά εδώ πέρα βλέπουμε τον φοιτητή ως οικονομική μονάδα και αυτό είναι το ζητούμενο. Εμείςαπέναντι σε αυτό το στρατηγικό σχεδιασμότου πανεπιστημίουτης Πάτρας είμαστε αντίθετοι. Είναι απαράδεκτος γιατί είναι ενάντια στις ανάγκες των φοιτητώνπου σπουδάζουν στις συγκεκριμένες σχολέςκαι των οικογενειών τους,είναι απέναντι στους εργαζόμενους αλλά και στο εκπαιδευτικό προσωπικό που είναι σε αυτά τα τμήματα και σε αυτές τις Σχολές. Το κάνουνε χωρίς καμία σκέψη για τις επιπτώσεις αλλά και χωρίς καμία ουσιαστική συζήτηση. Τιθέλουννα εφαρμόσουν;τιβιάζεταινα εφαρμόσει το Πανεπιστήμιο της Πάτρας;το νέο νόμο που ψηφίστηκε πριν από λίγες μέρες, τον νόμοτης Κεραμέως για μείωσητων εισακτέων φοιτητών,για νέους ταξικούς φραγμούς στην μόρφωση,αυτό θέλουννα εφαρμόσουν και βιάζονται να το κάνουν. Αλλά όμως άλλο ζήτημα αυτό και άλλο πράγμα να βάζουν το κέρδος πάνω από τις ανάγκες για την έρευνατην παραγωγή νέας γνώσης προς όφελος της κοινωνίας.Δεν τα βλέπετε όλοι εσείς τισυμβαίνει με τα εμβόλια;

Η Οξφόρδηένα τεράστιο πανεπιστήμιο ανταγωνίζεται για το κέρδος χωρίς να ενδιαφέρεται για την υγεία των λαών και το εμβόλιο της.Έτσιείναι λοιπόν τα πράγματα,έτσι πρέπει να προχωρήσουμε;Εμείς λέμε όχιδεν πρέπει να είναι έτσι τα πράγματα!Και από αυτή την άποψη εμάς μας ενδιαφέρει πάρα πολύ να καθίσουμε να κουβεντιάσουμε τις τεράστιες ελλείψεις οι οποίες υπάρχουν σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Για παράδειγμα, ηΙατρική σχολή της Πάτρας υπολειτουργείτο οποίο δεν φαίνεται να σας ενδιαφέρει. Η Αρχιτεκτονική Σχολήτης Πάτρας είναι 50 χρόνια σεContainers. Ηφοιτητική εστία της Πάτρας είναι μισογκρεμισμένηκαι παρ’ότι είχε βγει απόφαση να χτιστεί και υπήρχαν και κονδύλια,όπως λέγατε,ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα. Αλλά δεν ενδιαφέρουν το σώμα του Περιφερειακού συμβουλίουαυτά τα πράγματα.Το ότι υπάρχουν ελλείψεις σε εργαστήρια,απαρχαιωμένα εργαστήρια που κάνουν μαθήματα οι φοιτητές μας δεν μας ενδιαφέρειαυτό το ζήτημα; Το μόνο που φαίνεται να ενδιαφέρειείναινα έχουμε έναν φοιτητή που ξεκινάει από την Αμαλιάδα την μία μέρα επειδή υπάρχουν σήμερα τα μέσα μαζικής μεταφοράς,την άλλη μέρα κάνει μάθημα στο Αγρίνιο,την άλλη στο Μεσολόγγι και μετά να φτάσεις και στη Βόνιτσακαι να γυρίζει ο φοιτητής με μια βαλίτσα στο χέρι. Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά.

Εμείς το λέμε πολύ συγκεκριμένα αυτό το ζήτημα είμαστε αντίθετοι με το στρατηγικό σχεδιασμό του πανεπιστημίου της Πάτρας και με τις αναδιαρθρώσειςπουνα πάνε να κάνουνε στις σχολέςκαι βάζουμε στο επίκεντρο τις σοβαρότατες ελλείψεις οι οποίες υπάρχουν συνολικά στο πανεπιστήμιο της Πάτρας, είτε αυτό έχει σχολές και τμήματα σε άλλες πόλεις της Δυτικής Ελλάδαςήκαι όχι.Αυτές τις ελλείψειςπρέπει να αντιμετωπίσουμε με τον αγώνα, την πάληκαι μετην διεκδίκησηγια να μπορέσει πραγματικά να καλύψει όλα τα κενά που υπάρχουν. Καταρχάς σε διδακτικό προσωπικό, και όχι αυτό το προσωπικό να είναι συμβασιούχοι 6 μήνες από δω 6μήνες από εκεί, 3μαθήματα στη μία πόλη και 4 στηνάλλη. Μεερευνητές,μεσύγχρονα εξοπλισμένα εργαστήρια,μεβιβλιοθήκεςγια να υπάρχει μία ολοκληρωμένη κατάστασηκαι να μπορούν να μελετούν οι φοιτητές μας.Με φοιτητικήμέριμναγια όλα τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών που έχουν εισόδημαως20.000€, ώστενα μην είναι αναγκασμένοι νανοικιάζουν σπίτια,να έχουν δωρεάν σίτιση.Με αναβαθμισμέναπτυχία,χωρίς την αποσύνδεση των πτυχίων από τα επαγγελματικά δικαιώματαΕδώ οι πολιτικοί μηχανικοί δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα, το οποίο είναι αποτέλεσμα της συνθήκης τηςΜπολόνια, που έχει αποσυνδέσειτα πτυχία από ταεπαγγελματικά δικαιώματακαι πρέπει να δίνουν εξετάσεις για να αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα.Λέμε λοιπόν και τελειώνουμε με αυτόότι θα πρέπει να σταματήσουντα παιχνίδια στις πλάτες των φοιτητών και των οικογενειών τους. Εμείς σε αυτή τη βάση θα συζητήσουμε και σε αυτή τη βάση θα παλέψουμε όλες οι υπόλοιπες αντιλήψειςκαι λογικές που ακούστηκαν τις θεωρούμε βαθύτατα λαθεμένες.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ρυθμίσεις απορρήτου
Όνομα Ενεργοποιημένο
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Μπισκότα
Χρησιμοποιούμε τα Cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο δικτυακό τόπο.
x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.