ΑΛΛΑ ΝΕΑ

Ξεκινάνε οι χειμερινές εκπτώσεις από Δευτέρα 14 Ιανουαρίου

Ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Μεσολογγίου σας ενημερώνει ότι σύμφωνα με το άρθρο 15 του νόμου 4177/2013, οι χειμερινές εκπτώσεις έτους 2019 θα αρχίσουν τη Δευτέρα 14 Ιανουαρίου και θα λήξουν την Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019.

Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. 

Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Θέλουμε να επιστήσουμε την ιδιαίτερη προσοχή σας στην παράγραφο 1 του άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης 56885/10-11-2014, σε σχέση με την αναγραφή ποσοστού έκπτωσης, όπου ρητά αναφέρεται ότι:

«Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης».

Εφόσον πραγματοποιούνται εκπτώσεις σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Στην πράξη και όπως απορρέει από τις σχετικές διατάξεις, η αναγραφή παλιάς και νέας τιμής είναι επιβεβλημένες και υποχρεωτικές, ενώ η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης είναι καταρχήν δυνητική.  Στις περιπτώσεις που οι μειωμένες τιμές ξεπερνούν το 60% των πωλουμένων ειδών, τότε και μόνο τότε η αναγραφή ποσοστού καθίσταται υποχρεωτική, οπότε –επιβεβλημένα- θα αναγράφονται και τα δύο, ήτοι παλιά και νέα τιμή και ποσοστό έκπτωσης.

Θυμίζουμε ότι, σε ελέγχους που πραγματοποίησε κατά το παρελθόν η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, διαπιστώθηκε ότι πολλοί επιχειρηματίες, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τον σχετικό φόρτο εργασίας, δεν αναγράφουν στα υπό έκπτωση προϊόντα την παλιά και την νέα τιμή αλλά καταφεύγουν στην χρήση γενικευμένου ποσοστού μείωσης.  Δεν χρειάζεται να τονίσουμε ότι αυτή η πρακτική, όσο και αν γίνεται καλοπροαίρετα, παραβιάζει το νόμο και επισύρει αυστηρές κυρώσεις, θεωρούμε δε ότι αυτήν την εποχή της κρίσης είναι εντελώς αχρείαστο να επιβάλλονται αναίτια πρόστιμα που μπορεί να πλήξουν την βιωσιμότητα της επιχείρησης.  Μέχρι στιγμής, οι ελεγκτικές αρχές, αντιλαμβανόμενες ότι δεν υπάρχει δόλος εξαπάτησης του καταναλωτή, έχουν προχωρήσει μόνο σε απλές συστάσεις, ωστόσο αυτό δεν είναι σίγουρο ότι θα ισχύει για πάντα.  Επιβάλλεται λοιπόν προσοχή από τους εμπόρους που θα συμμετάσχουν στις παρούσες εκπτώσεις, ώστε να αναγράφουν πρώτα απ’ όλα την παλιά και νέα τιμή των προϊόντων και κατόπιν –εφόσον το θέλουν ή πληρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου- το ποσοστό έκπτωσης.

Σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ.  Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση του καταναλωτή, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ.  Εφόσον το σχετικό πρόστιμο επιβληθεί για δεύτερη φορά ως προς την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, τότε αυτομάτως αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. 

Αρμόδιες ελεγκτικές αρχές σύμφωνα με το νόμο είναι:

α) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

β) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

γ) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

δ) Οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειών.

στ) Οι Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος, στη ζώνη δικαιοδοσίας τους.

Αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπου διαπιστώνεται η παράβαση. 

ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΠΛΑΣΤΙΚΗΣ ΣΑΚΟΥΛΑΣ

 

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Μεσολογγίου σας ενημερώνει ότι όπως είναι γνωστό, ένα χρόνο τώρα (ήδη από 1/1/2018), με βάση την Κ.Υ.Α. 180036/952/2017, δεν διατίθενται πλέον δωρεάν από τα καταστήματα οι πλαστικές σακούλες μεταφοράς. Αντιθέτως, αυτές χρεώνονται στον καταναλωτή και οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να εισπράττουν και να αποδίδουν ειδικό περιβαλλοντικό τέλος, ανά τεμάχιο. Το ειδικό αυτό τέλος αναγράφεται στα παραστατικά πώλησης εμπορευμάτων ή προϊόντων και αποτυπώνεται στα λογιστικά αρχεία που τηρεί η επιχείρηση. Το παραπάνω περιβαλλοντικό τέλος προσδιορίστηκε στην τιμή των 3 λεπτών του ευρώ προ Φ.Π.Α έως τις 31.12.2018. Όμως από 1.1.2019, όπως προβλέπεται ρητώς στο άρθρο 3ατης ανωτέρω απόφασης, προσδιορίζεται στην τιμή των 7 λεπτών του ευρώ προ Φ.Π.Α ήτοι 9 λεπτά του ευρώ με Φ.Π.Α.

Κατά τα λοιπά, οι επιχειρηματίες εξακολουθούν να έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις, σχετικά με την είσπραξη και απόδοση του τέλους κ.λπ. Να θυμίσουμε δε ότι, σύμφωνα με την ΠΟΛ1160/2018, στην περίπτωση που σε κάποιο τρίμηνο ο έμπορος δεν διέθεσε στους πελάτες του καμία λεπτή πλαστική σακούλα όπως ορίζεται στην Κ.Υ.Α. 180036/952/2017 (ΦΕΚ Β’ 2812/2017) απαλλάσσεται από την υποχρέωση να υποβάλει οποιαδήποτε δήλωση, έστω και μηδενική. Τα ανωτέρω ισχύουν και στην περίπτωση που η επιχείρηση έχει παύσει εξ ολοκλήρου τη διάθεση λεπτών πλαστικών σακουλών στους πελάτες της, π.χ. διαθέτει χάρτινες ή άλλου τύπου σακούλες για τις οποίες δεν επιβάλλεται περιβαλλοντικό τέλος.

 

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ρυθμίσεις απορρήτου
ΌνομαΕνεργοποιημένο
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Μπισκότα
Χρησιμοποιούμε τα Cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο δικτυακό τόπο.
x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.