AgrinioSite
Τετάρτη, 7 Οκτωβρίου, 2026
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
AgrinioSite
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
No Result
View All Result
AgrinioSite
No Result
View All Result

Προθεσμία έως σήμερα για διορθώσεις στον ΕΝΦΙΑ

29 Ιουλίου, 2022
κατηγορία: ΕΛΛΑΔΑ
0
Ε9: Αλλάζει ο χρόνος υποβολής – Η νέα ημερομηνία
Share on FacebookShare on Twitter

«Τελειώνει  ο χρόνος» για την υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων από τους ιδιοκτήτες ακινήτων που έχουν εντοπίσει λάθη, κενά η παραλείψεις στο Ε9.

Μετά τις διορθώσεις στα στοιχεία των ακινήτων θα επαναπροσδιοριστεί το ποσό του φετινού ΕΝΦΙΑ και θα «ξεφουσκώσει» ο λογαριασμός για τους φορολογούμενους με λάθη στον όροφο, στην έκταση των κύριων και βοηθητικών χώρων, στα εμπράγματα δικαιώματα, στα ποσοστά συνιδιοκτησίας, στα χαρακτηριστικά του αγροτεμαχίου και των κτισμάτων που βρίσκονται σε αυτά και σε άλλα περιγραφικά στοιχεία των ακινήτων τους.

Μετά την υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης εκδίδεται αυτόματα νέο εκκαθαριστικό ΕΝΦΙΑ σε περίπτωση που από τις αλλαγές προκύψει αύξηση του φόρου ή μείωση έως και 300 ευρώ. Ωστόσο αν η μείωση του φόρου ξεπερνά τα 300 ευρώ ο φορολογούμενος θα λάβει ηλεκτρονικό μήνυμα μέσω του Taxisnet για να προσκομίσει στην εφορία τα απαραίτητα δικαιολογητικά τα οποία θα ελεγχθούν προκειμένου να ολοκληρωθεί η νέα εκκαθάριση. Το ποσό του φόρου που θα προκύψει θα πρέπει να καταβληθεί σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις μέχρι και την 28η Φεβρουαρίου 2023

Για να προχωρήσουν σε μεταβολές στην ακίνητη περιουσία τους οι φορολογούμενοι θα πρέπει να εισέλθουν με τους προσωπικούς τους κωδικούς στο Taxisnet και να κάνουν τα ακόλουθα βήματα:

1. Επιλέγουν το έτος που θέλουν να υποβάλουν Ε9 και από τις διαθέσιμες ενέργειες της αρχικής σελίδας, επιλέγουν τη δημιουργία δήλωσης Ε9 και προχωρούν στις απαραίτητες τροποποιήσεις της περιουσιακής τους κατάστασης.

2. Μπορούν να εισάγουν η να μεταβάλλουν η να διαγράψουν το ακίνητο των πινάκων 1 (κτίσματα και οικόπεδα) και 2 (γήπεδα).

3. Εάν εισάγουν ακίνητο, συμπληρώνουν όλα τα υποχρεωτικά πεδία που αφορούν τα περιγραφικά στοιχεία του ακινήτου (τετραγωνικά μέτρα, είδος εμπράγματου δικαιώματος, ποσοστό συνιδιοκτησίας κ.τ.λ.) και επίσης προβαίνουν σε γεωγραφικό εντοπισμό του ακινήτου είτε μέσω επιλογής του νομού, δημοτικού διαμερίσματος και δρόμων οικοδομικού τετραγώνου είτε μέσω επιλογής ανοίγματος του χάρτη Αντικειμενικού Προσδιορισμού Αξίας Ακινήτων.

4. Εάν μεταβάλλουν ακίνητο, τροποποιούν μόνο τα περιγραφικά στοιχεία

5. Από το έτος 2013 και μετά, κατά την οριστική υποβολή των δηλώσεων Ε9, θα πρέπει υποχρεωτικά να αναγράψουν τον αριθμό παροχής ρεύματος στα κτίσματα στα οποία έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία.

6. Από το έτος 2014 και μετά, ανάλογα με την αιτία εισαγωγής/μεταβολής/διαγραφής ακινήτου που θα επιλέξουν θα πρέπει να συμπληρώσουν υποχρεωτικά τα πεδία που ζητούνται και αφορούν στοιχεία συμβολαίων (αριθμός και ημερομηνία συμβολαίου, Α.Φ.Μ. συμβολαιογράφου), στοιχεία διαθήκης εφόσον υπάρχει (αριθμός και ημερομηνία δημοσίευσης, ημερομηνία θανάτου) κ.λπ.

7. Κατά την οριστική υποβολή δήλωσης Ε9, μπορεί να ζητηθεί η μεταβολή συγκεκριμένων ακινήτων λόγω ελλείψεων στα στοιχεία τους.

8. Οποιαδήποτε ενέργεια κάνουν αποθηκεύεται προσωρινά.

9. Όταν ολοκληρώσουν τις μεταβολές της περιουσιακής τους κατάστασης, ελέγχουν το πως έχει διαμορφωθεί μέσω της προεπισκόπησης περιουσιακής κατάστασης.

10. Επιλέγουν οριστική υποβολή της δήλωσης Ε9 και εφόσον επιθυμούν μεταφορά της δήλωσης στο επόμενο έτος.

Για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που δικαιούνται έκπτωση 50% ή 100% στον ΕΝΦΙΑ και τροποποιούν τα στοιχεία των ακινήτων τους, η ΑΑΔΕ θα προχωρήσει σε νέα εκκαθάριση με βάση την περιουσιακή τους κατάσταση που θα αποτυπωθεί στις τροποποιητικές δηλώσεις Ε9.

Ειδικότερα:

– στους φορολογουμένους στους οποίους έχει ήδη χορηγηθεί ποσοστό έκπτωσης 50% η 100% στον ΕΝΦΙΑ λαμβάνεται υπόψη το ποσοστό της έκπτωσης που έχει χορηγηθεί με την πρώτη εκδοθείσα πράξη διοικητικού προσδιορισμού του φόρου.

– το ποσό της έκπτωσης που προκύπτει δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό της έκπτωσης που έχει χορηγηθεί με την πρώτη εκδοθείσα πράξη διοικητικού προσδιορισμού του φόρου.

– νέο εκκαθαριστικό εκδίδεται μόνον εφόσον από τις υποβληθείσες δηλώσεις προκύπτουν νέοι δικαιούχοι ή εφόσον προκύπτει μεγαλύτερο ποσό ή ποσοστό έκπτωσης.

– κατά την υποβολή εκπρόθεσμων τροποποιητικών δηλώσεων για το έτος 2022 από τους φορολογουμένους στους οποίους έχει ήδη χορηγηθεί ποσοστό έκπτωσης εκδίδεται πράξη διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου στην οποία λαμβάνεται υπόψη το ποσοστό της έκπτωσης που έχει χορηγηθεί με την τελευταία εκδοθείσα πράξη διοικητικού προσδιορισμού. Το ποσό της έκπτωσης που προκύπτει δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό της έκπτωσης που έχει χορηγηθεί με το τελευταίο εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ

Υπενθυμίζεται ότι έκπτωση 50% στον ΕΝΦΙΑ δικαιούνται οι ιδιοκτήτες ακινήτων εφόσον πληρούν σωρευτικά τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

– Το συνολικό φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα δεν υπερβαίνει τις 9.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 1.000 ευρώ για τον ή τη σύζυγο και κάθε εξαρτώμενο μέλος.

– Το σύνολο της επιφάνειας των κτισμάτων δεν υπερβαίνει τα 150 τ.μ.

– Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας δεν υπερβαίνει τα 85.000 ευρώ για τον άγαμο, τα 150.000 ευρώ για τον έγγαμο με ένα εξαρτώμενο τέκνο και τα 200.000 ευρώ για τον έγγαμο με δύο εξαρτώμενα τέκνα.

Πλήρη απαλλαγή από το φόρο έχουν οι τρίτεκνες η πολύτεκνες οικογένειες η όσες έχουν άτομα με ποσοστό αναπηρίας άνω του 80% εφόσον:

– Το συνολικό ετήσιο καθαρό οικογενειακό εισόδημα δεν υπερβαίνει τα 12.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 1.000 ευρώ για τον ή τη σύζυγο και κάθε εξαρτώμενο μέλος.

– Το σύνολο της επιφάνειας των κτισμάτων δεν υπερβαίνει τα 150 τ.μ.

Σχετικά Άρθρα

Λιανεμπόριο: Η πανδημία ωθεί τον ψηφιακό μετασχηματισμό
ΕΛΛΑΔΑ

Τα 10 SOS για ψηφιακές πληρωμές και φόρους

7 Οκτωβρίου, 2026

Περισσότεροι από 4.500.000 φορολογούμενοι πρέπει και φέτος να εξοφλούν με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, δηλαδή με τραπεζικές κάρτες ή μέσω e-banking,...

Συνεχίζουν να ανεβαίνουν οι τιμές στα ακίνητα/13,9% το δεύτερο τρίμηνο το 2023
ΕΛΛΑΔΑ

«Σπίτι μου 3»: Ποιοι μπαίνουν στο νέο πρόγραμμα – Οι δικαιούχοι και τα ποσά

7 Οκτωβρίου, 2026

«Σπίτι μου 3»: Το πρόγραμμα «Σπίτι μου 3» είναι ο τρίτος κύκλος του κρατικού προγράμματος χαμηλότοκων στεγαστικών δανείων για την...

e-ΕΦΚΑ: Δείτε τα μειωμένα αναδρομικά που δικαιούστε στην ειδική εφαρμογή
ΕΛΛΑΔΑ

e-ΕΦΚΑ: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα για ερωτήματα, αναφορές και καταγγελίες – Πότε ξεκινάει η λειτουργία της

7 Οκτωβρίου, 2026

Από τη Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2026 τίθεται σε λειτουργία το νέο υποσύστημα ερωτημάτων, αναφορών και καταγγελιών του e-ΕΦΚΑ, στο πλαίσιο...

ΑΑΔΕ: Αλλάζουν όλα στο Φορολογικό Μητρώο – Πώς θα γίνουν πιο εύκολες οι υπηρεσίες για πολίτες και επιχειρήσεις
ΕΛΛΑΔΑ

ΑΑΔΕ: Τα SOS για την Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης 2026 – Τι πρέπει να ξέρουν οι παραγωγοί

7 Οκτωβρίου, 2026

Απαντήσεις σε 70 ερωτήματα που τέθηκαν από τους φορείς υποβολής των Ενιαίων Αιτήσεων Ενίσχυσης δίνει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων....

Τα παράθυρα για σύνταξη πριν από τα 62 έτη στον ιδιωτικό τομέα
ΕΛΛΑΔΑ

Συντάξεις Νοεμβρίου 2026: Πότε πληρώνονται – Τι αναφέρει ο e-ΕΦΚΑ

7 Οκτωβρίου, 2026

Συντάξεις Νοεμβρίου 2026: Τις ημερομηνίες πληρωμής των συντάξεων μηνός Νοεμβρίου 2026 ανακοίνωσε ο e-ΕΦΚΑ. Οι ημερομηνίες πληρωμής ακολουθούν τον κανόνα...

Καφές – 3 με 4 φλιτζάνια μπορούν να οδηγήσουν σε απώλεια βάρους
ΕΛΛΑΔΑ

Καφές: Το νέο ράλι στις διεθνείς τιμές – «Μάχη» να μην περάσει στην τσέπη

7 Οκτωβρίου, 2026

Δεν πρόλαβε καλά-καλά να φανεί η πρώτη αποκλιμάκωση στην τιμή του καφέ στα ράφια των σούπερ μάρκετ και οι διεθνείς...

«Ναι στα social media αλλά με μέτρο» – Τι είπαν οι Ιεράρχες στην Ιερά Σύνοδο
ΕΛΛΑΔΑ

«Ναι στα social media αλλά με μέτρο» – Τι είπαν οι Ιεράρχες στην Ιερά Σύνοδο

7 Οκτωβρίου, 2026

Τα θετικά αλλά και τα αρνητικά της χρήσης του διαδικτύου από τους κληρικούς βρέθηκαν στο επίκεντρο της σημερινής συνεδρίασης της...

Γιώργος Μαζωνάκης: Ανατροπή με την κηδεία του – Τι ανακοίνωσε η οικογένεια
ΕΛΛΑΔΑ

Υπόθεση Μαζωνάκη: Αυτά είναι τα πρώτα επίσημα αποτελέσματα των τοξικολογικών εξετάσεων – Θετικός σε βενζοδιαζεπίνες

7 Οκτωβρίου, 2026

Οι πρώτες αναλύσεις αίματος του Γιώργου Μαζωνάκη βγήκαν και δείχνουν ότι ο οργανισμός του ήταν θετικός σε βενζοδιαζεπίνες.   Τα...

Banner
Banner
Banner

Eιδησεογραφική πύλη με θεματολογία ποικίλης ύλης από το Αγρίνιο και τη Δυτική Ελλάδα.
Η δύναμη του διαδικτύου, η αμεσότητα της είδησης και η ταχύτατη διάδοσή της, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της εποχής και το agriniosite.gr σας καλεί να συμπορευτείτε μαζί του.
Με αποκαλυπτικές ειδήσεις, ρεπορτάζ, έρευνα, συνεντεύξεις, αφιερώματα. πολιτισμός, αθλητισμός κ.α
Το agriniosite.gr στηρίζει την κοινωνία και ελέγχει την εξουσία. Είναι η Δύναμη σου…
Η Δύναμη της Ενημέρωσης!

Facebook X-twitter Youtube

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Web Design & Development

© 2025 AgrinioSite

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του agriniosite.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

No Result
View All Result
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ

© 2023 AgrinioSite Web Design & Development by .