Εγκρίθηκε το Πλάνο Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ–Το χρονοδιάγραμμα για την έλευση του φυσικού αερίου στο Αγρίνιο

Το πράσινο φως από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας πήρε το Δεκαετές Πλάνο Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ. Το πλάνο του διαχειριστή μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης και περιλαμβάνει 48 έργα που ανέρχονται στα 540 εκατομμύρια ευρώ.

Σε αυτά τα έργα, βεβαίως, εξέχουσα θέση έχουν οι αγωγοί φυσικού αερίου στη Μακεδονία και τη Δυτική Ελλάδα, που ξεπερνούν συνδυαστικά τα 200 εκατομμύρια ευρώ. Σημαντικό ρόλο, επίσης, θα διαδραματίσουν και τα έργα μικρής κλίμακας LNG που ανέρχονται στα 26 εκατομμύρια ευρώ.

Τα έργα στη Μακεδονία

Ο αγωγός υψηλής πίεσης που θα κατασκευάσει ο Διαχειριστής στη Δυτική Μακεδονία κοστολογείται στα 110 εκατομμύρια ευρώ. Τις προηγούμενες εβδομάδες υπήρξε μεγάλη συζήτηση σχετικά με τη χρηματοδότησή του, καθώς το έργο δεν περιλήφθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Ωστόσο, όπως διαβάσατε πρόσφατα στο ypodomes.com, το έργο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί μέσω του υφιστάμενου και του επόμενου ΕΣΠΑ αποτελώντας έτσι ένα έργο “γέφυρα”.

Το μόνο σίγουρο είναι πως ο ΔΕΣΦΑ θα τηρήσει το χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή του έργου, το οποίο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2023.

Το έργο αφορά στη δημιουργία αγωγού υψηλής πίεσης στη Δυτική Μακεδονία και  θα ξεκινά από την περιοχή του υφιστάμενου βανοστασίου στα Τρίκαλα Ημαθίας με μήκος 130χλμ, τα οποία αφορούν αγωγό 102χλμ με διάμετρο 30’’ και περίπου 29χλμ με διάμετρο 10’’.

Συνολικά περιλαμβάνεται Μετρητικός/Ρυθμιστικός σταθμός για την τροφοδοσία εγκαταστάσεων τηλεθέρμανσης, καθώς και βανοστάσια για την τροφοδοσία λοιπών καταναλώσεων της περιοχής. Επιπλέον, συμπεριλαμβάνει σύνδεση με τους Μ/Ρ σταθμούς του Άσπρους και Περδίκκα.

Επιπλέον, ο Διαχειριστής έχει δρομολογήσει έργα στην Κεντρική Μακεδονία με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Οκτώβριο του 2022.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για την τροφοδότηση με φυσικό αέριο από το Διαδριατικό Αγωγό σε περιοχές όπως η Καστοριά, το Άργος Ορεστικό, οι Μανιάκοι, η Φλώρινα, η Σκύδρα, η Έδεσσα και τα Γιαννιτσά, μέσω της δημιουργίας 3 νέων σημείων εξόδου στις περιοχές Πορειά, Άσπρος και Περδίκκα Εορδαίας, με την κατασκευή ισάριθμων νέων Μ/Ρ Σταθμών.

Όσον αφορά στην Ανατολική Μακεδονία το Σεπτέμβριο του επόμενου έτους αναμένεται να συνδεθούν στο σύστημα η Καβάλα, το Παληό και η Ελευθερούπολη.

Το φυσικό αέριο πάει Δυτική Ελλάδα

Το επόμενο μεγάλο έργο του ΔΕΣΦΑ όσον αφορά τους αγωγούς υψηλής πίεσης είναι αυτό που θα πραγματοποιηθεί στη Δυτική Ελλάδα και κοστολογείται στα 94 εκατομμύρια ευρώ.

Αναλυτικότερα, το έργο αφορά στην κατασκευή αγωγού στην Πάτρα, ο οποίος θα συνδέεται με την αντίστοιχη Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙΠΕ), ενώ υπάρχει και πρόβλεψη για επέκταση στον Πύργο και το ΑγρίνιοΤο συνολικό μήκος του αγωγού θα ανέρχεται στα 120 χλμ. και ως ορίζοντας ολοκλήρωσης έχει τεθεί ο Ιούνιος του 2026.

Η χρηματοδότηση του εν λόγω έργου αναμένεται να γίνει μέσω κοινοτικών πόρων και ο Διαχειριστής, σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com, θα στραφεί προς τα κονδύλια του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Επιπλέον, αναμένεται να εισέλθει στο σύστημα ένας νέος Μ/Ρ Σταθμός στη Μεγαλόπολη τον Οκτώβριο του 2022. Επίσης, εντός του πλάνου ανάπτυξης περιλαμβάνεται και η κατασκευή 3 νέων Μ/Ρ Σταθμών, οι οποίοι θα καταστήσουν εφικτή την τροφοδοσία της Τρίπολης, του Άργους, του Ναυπλίου και της Κορίνθου.

Μικρής κλίμακας LNG

Όσον αφορά τα μικρής κλίμακας LNG η ολοκλήρωση του Σταθμού του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα αναμένεται περί τα τέλη του τρέχοντος έτους. Πρόκειται για ένα έργο που ανέρχεται στα 6.5 εκ. Ευρώ και θα αποτελέσει την πρώτη υποδομή small scale  LNG στη χώρα μας.

Επιπλέον ο ΔΕΣΦΑ έχει λάβει πρόσφατα την τελική επενδυτική απόφαση (FID) για την κατασκευή της νέας προβλήτας Μικρής Κλίμακας LNG στη Ρεβυθούσα, με προϋπολογισμό €20,4 εκατ.

Η εν λόγω προβλήτα αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το Σεπτέμβριο του 2022 και θα εξυπηρετεί μικρά πλοία χωρητικότητας 1000 έως 20000 κυβικών μέτρων. Τα μικρότερα πλοία θα εφοδιάζουν τα μεγαλύτερα με καύσιμο LNG και το οποίο θα “ταξιδεύει” μέσω θαλάσσης στον Πειραιάς και σε άλλα λιμάνια της χώρας, καθώς και στα νησιά.

Προχωράει και το Διώρυγα Gas

Ένα έργο για το οποίο είχε γίνει αρκετά μεγάλος διάλογος τους τελευταίους μήνες ήταν αυτό της Motor Oil με την ονομασία Διώρυγα Gas. Το έργο κατάφερε να ενταχθεί στο Δεκαετές Πλάνο του ΔΕΣΦΑ και η έγκριση από τη ΡΑΕ σημαίνει την αρχή των εξελίξεων για την εκκίνησή του.

Όπως έχετε διαβάσει στο ypodomes.com το έργο αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του από το 2023, αφού πρώτα θεσπιστούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το ρυθμιστικό και εμπορικό πλαίσιο, καθώς και μόλις ολοκληρωθεί το market test.

Το έργο αφορά την κατασκευή μίας πλωτής μονάδας αεριοποίησης και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στους Άγιους Θεοδώρους της Κορίνθου και περιλαμβάνει ειδικό πλοίο, κατασκευή προβλήτας, καθώς και εγκατάσταση ειδικών αγωγών για τη σύνδεση της μονάδας FSRU στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ).

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ρυθμίσεις απορρήτου
Όνομα Ενεργοποιημένο
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Μπισκότα
Χρησιμοποιούμε τα Cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο δικτυακό τόπο.
x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.