AgrinioSite
Τετάρτη, 7 Οκτωβρίου, 2026
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
AgrinioSite
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
No Result
View All Result
AgrinioSite
No Result
View All Result

Φορολογικές δηλώσεις: Με έκπτωση 3% η εφάπαξ εξόφληση του φόρου εισοδήματος έως 31 Αυγούστου

29 Ιουλίου, 2022
κατηγορία: ΕΛΛΑΔΑ
0
Φορολογικές δηλώσεις: Με έκπτωση 3% η εφάπαξ εξόφληση του φόρου εισοδήματος έως 31 Αυγούστου
Share on FacebookShare on Twitter

Χρονική ανάσα παίρνουν οι φορολογούμενοι μέχρι το τέλος Αυγούστου καθώς με τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Οικονομικών στη Βουλή το βράδυ της Τετάρτης (27/7):

  • Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έως τις 30 Αυγούστου.
  • Καταβάλλονται οι δυο πρώτες από τις οκτώ μηνιαίες δόσεις του φόρου εισοδήματος έως τις 31 Αυγούστου 2022. Έως τη συγκεκριμένη προθεσμία θα πρέπει να πληρωθούν μαζί η δόση του Ιουλίου και η δόση του Αυγούστου.
  • Διατηρείται η έκπτωση φόρου 3% για τους φορολογούμενου που θα επιλέξουν να εξοφλήσουν εφάπαξ το εκκαθαριστικό της φορολογικής τους δήλωσης έως τις 31 Αυγούστου 2022.

Σημειώνεται ότι μέχρι χθες είχαν υποβληθεί περίπου 5,4 εκατ. φορολογικές δηλώσεις φυσικών προσώπων σε σύνολο περίπου 6,4 εκατ. δηλώσεων που υπολογίζεται ότι θα υποβληθούν φέτος. Από τις δηλώσεις που έχουν υποβληθεί μέχρι στιγμής προκύπτει ότι το 34,06% των φορολογούμενων πληρώνουν έξτρα φόρο για τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2021 που συνολικά ανέρχεται σε 2,147 δις. ευρώ, το 52,34% έχουν μηδενικό εκκαθαριστικό σημείωμα και για το 13,61% των φορολογούμενων προκύπτει επιστροφή φόρου συνολικού ύψους 289,49 εκατ. ευρώ.

Με την ίδια τροπολογία προβλέπεται ακόμη ορίζεται ότι το ποσό της επιστροφής του ΕΦΚ για το πετρέλαιο που θα λάβουν φέτος οι αγρότες είναι ακατάσχετο και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένες οφειλές.

Η τροπολογία

Πιο συγκεκριμένα η τροπολογία ορίζει τα εξής:

Αρθρο 1

  • Παράταση προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων και ρυθμίσεις καταβολής του Φόρου εισοδήματος Φυσικών και νομικών προσώπων/νομικών οντοτήτων Φορολογικού έτους 2021 – Τροποποίηση παρ. 77, 78 και 79 άρθρου 72 ν. 4172/2013
    • 1. Στην παρ. 77 του άρθρου 72 του ν. 4172/2013 (Ν 167) προστίθενται εδάφια δεύτερο και τρίτο ως εξής: «Οι δηλώσεις Φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2021 των νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων του άρθρου 45, των οποίων το Φορολογικό έτος λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2021, υποβάλλονται εμπρόθεσμα μέχρι την 30ή Αυγούστου 2022. Η καταβολή του Φόρου για τις δηλώσεις του προηγούμενου εδαφίου, πραγματοποιείται σε οκτώ (8) ισόποσες μηνιαίες δόσεις από τις οποίες οι δύο πρώτες δόσεις καταβάλλονται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Αυγούστου 2022 και η καθεμία από τις επόμενες μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των έξι (6) επόμενων μηνών».
    • 2. Στην παρ. 78 του άρθρου 72 του ν. 4172/2013, α) το Πρώτο εδάφιο αντικαθίσταται με δύο νέα εδάφια, β) προστίθεται τέταρτο εδάφιο και η παρ. 78 διαμορφώνεται ως εξής: «78. Οι δηλώσεις Φορολογίας εισοδήματος Φυσικών Προσώπων Φορολογικού έτους 2021 υποβάλλονται εμπρόθεσμα μέχρι την 30ή Αυγούστου 2022. Η καταβολή του φόρου για τις δηλώσεις του πρώτου εδαφίου πραγματοποιείται σε οκτώ (8) ισόποσες μηνιαίες δόσεις από τις οποίες οι δύο πρώτες δόσεις καταβάλλονται μέχρι την 31η.8.2022 και η καθεμία από τις επόμενες μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των έξι (6) επόμενων μηνών. Η καταβολή του Φόρου, που προσδιορίζεται από δηλώσεις φορολογουμένων που συμμετέχουν σε νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες που τηρούν απλογραφικά βιβλία γίνεται σε έξι (6) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Σεπτεμβρίου 2022 και η καθεμία από τις επόμενες μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των πέντε (5) επόμενων μηνών. Τα ανωτέρω δεν καταλαμβάνουν τα Φυσικά πρόσωπα που έχουν υπαχθεί στην εναλλακτική φορολόγηση εισοδήματος του άρθρου 5Β.»
    • 3. Η παρ. 79 του άρθρου 72 του ν. 4172/2013 τροποποιείται ως προς την καταληκτική ημερομηνία καταβολής του Φόρου και η παρ. 79 διαμορφώνεται ως εξής: «79. Όταν ο Φόρος που οφείλεται, με βάση την εμπρόθεσμη δήλωση Φορολογίας εισοδήματος Φυσικών προσώπων Φορολογικού έτους 2021, για τον οποίο παρέχεται η δυνατότητα εξόφλησης σε δόσεις, καταβληθεί εφάπαξ, μέχρι και την 31η.8.2022, παρέχεται, στο συνολικό ποσό του Φόρου και των λοιπών συμβεβαιούμενων με αυτόν οφειλών, έκπτωση τρία τοις εκατό (3%)».
    • 4. Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από την 29’.7.2022.

Άρθρο 2

  • Ακατάσχετο και ασυμψήφιστο του ποσού επιστροφής Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία
  • Το ποσό επιστροφής, σύμφωνα με την παρ. 4Β του άρθρου 78 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001, Α’265), του ειδικού Φόρου κατανάλωσης πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων της περ. στ της παρ. Ι του άρθρου 73 του ίδιου νόμου που χρησιμοποιείται, αποκλειστικά, στη γεωργία, είναι ανεκχώρητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013 (Α’ 167), δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες ή μη οφειλές προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες και τα νομικά τους πρόσωπα, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

Σχετικά Άρθρα

Καφές – 3 με 4 φλιτζάνια μπορούν να οδηγήσουν σε απώλεια βάρους
ΕΛΛΑΔΑ

Καφές: Το νέο ράλι στις διεθνείς τιμές – «Μάχη» να μην περάσει στην τσέπη

7 Οκτωβρίου, 2026

Δεν πρόλαβε καλά-καλά να φανεί η πρώτη αποκλιμάκωση στην τιμή του καφέ στα ράφια των σούπερ μάρκετ και οι διεθνείς...

«Ναι στα social media αλλά με μέτρο» – Τι είπαν οι Ιεράρχες στην Ιερά Σύνοδο
ΕΛΛΑΔΑ

«Ναι στα social media αλλά με μέτρο» – Τι είπαν οι Ιεράρχες στην Ιερά Σύνοδο

7 Οκτωβρίου, 2026

Τα θετικά αλλά και τα αρνητικά της χρήσης του διαδικτύου από τους κληρικούς βρέθηκαν στο επίκεντρο της σημερινής συνεδρίασης της...

Γιώργος Μαζωνάκης: Ανατροπή με την κηδεία του – Τι ανακοίνωσε η οικογένεια
ΕΛΛΑΔΑ

Υπόθεση Μαζωνάκη: Αυτά είναι τα πρώτα επίσημα αποτελέσματα των τοξικολογικών εξετάσεων – Θετικός σε βενζοδιαζεπίνες

7 Οκτωβρίου, 2026

Οι πρώτες αναλύσεις αίματος του Γιώργου Μαζωνάκη βγήκαν και δείχνουν ότι ο οργανισμός του ήταν θετικός σε βενζοδιαζεπίνες.   Τα...

Δήλωση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκου Πιερρακάκη μετά την εκλογή του στην Προεδρία του Eurogroup
ΕΛΛΑΔΑ

Πιερρακάκης: «Πρέπει να συνδέσουμε τις αποταμιεύσεις της Ευρώπης με τις ευκαιρίες της Ευρώπης»

7 Οκτωβρίου, 2026

Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Πρόεδρος του Eurogroup, Κυριάκος Πιερρακάκης, συμμετείχε σήμερα στις Βρυξέλλες σε εκδήλωση της BusinessEurope...

Ενημέρωση μαθητών για τα ζώα συντροφιάς και τα αδέσποτα από τον Δήμο Ιωαννιτών
ΕΛΛΑΔΑ

Ενημέρωση μαθητών για τα ζώα συντροφιάς και τα αδέσποτα από τον Δήμο Ιωαννιτών

7 Οκτωβρίου, 2026

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου, ο αντιδήμαρχος Πέτρος Παλάσχας και η κτηνίατρος...

Κυριάκος Βελόπουλος: Η μόνη πρέπουσα απάντηση στην Τουρκία είναι ΑΟΖ και 12 ναυτικά μίλια παντού, τώρα.
ΕΛΛΑΔΑ

Βελόπουλος: Αστάθμητος παράγοντας για την κυβέρνηση η τιμή του πετρελαίου

7 Οκτωβρίου, 2026

Την εκτίμηση ότι οι εξελίξεις στις τιμές των καυσίμων ενδέχεται να προκαλέσουν πολιτικές ανατροπές εξέφρασε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης...

Μπούρας: Η ελεύθερη έκφραση είναι αδιαπραγμάτευτη. Η βία και η επιβολή δεν έχουν θέση στο Πανεπιστήμιο
ΕΛΛΑΔΑ

Μπούρας: Η ελεύθερη έκφραση είναι αδιαπραγμάτευτη. Η βία και η επιβολή δεν έχουν θέση στο Πανεπιστήμιο

7 Οκτωβρίου, 2026

H Πρυτανική Αρχή του Πανεπιστημίου Πατρών καταδικάζει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο τα σοβαρά γεγονότα που σημειώθηκαν σήμερα, 7 Οκτωβρίου...

Επίδομα θέρμανσης: Διπλό για τους νέους δικαιούχους – Τέλος η έκπτωση στο πετρέλαιο κίνησης [βίντεο]
ΕΛΛΑΔΑ

Επίδομα θέρμανσης: Αυξάνεται για όλους – Πότε ανοίγει το myΘέρμανση και ποιοι θα πληρωθούν πρώτοι

7 Οκτωβρίου, 2026

Αυξημένο αναμένεται να είναι το επίδομα θέρμανσης για τη νέα χειμερινή περίοδο, με τον κυβερνητικό σχεδιασμό να προβλέπει ενίσχυση των...

Banner
Banner
Banner

Eιδησεογραφική πύλη με θεματολογία ποικίλης ύλης από το Αγρίνιο και τη Δυτική Ελλάδα.
Η δύναμη του διαδικτύου, η αμεσότητα της είδησης και η ταχύτατη διάδοσή της, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της εποχής και το agriniosite.gr σας καλεί να συμπορευτείτε μαζί του.
Με αποκαλυπτικές ειδήσεις, ρεπορτάζ, έρευνα, συνεντεύξεις, αφιερώματα. πολιτισμός, αθλητισμός κ.α
Το agriniosite.gr στηρίζει την κοινωνία και ελέγχει την εξουσία. Είναι η Δύναμη σου…
Η Δύναμη της Ενημέρωσης!

Facebook X-twitter Youtube

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Web Design & Development

© 2025 AgrinioSite

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του agriniosite.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

No Result
View All Result
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ

© 2023 AgrinioSite Web Design & Development by .