Ξεκίνησε το πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τους μαθητές όλων των βαθμίδων. Οι μαθητές σταδιακά αποκτούν πρόσβαση στο πρόγραμμα ενώ σύμφωνα με στοιχεία, του υπουργείου Παιδείας, για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο συνολικά 393.381 χρήστες.
Από αυτούς:οι 137.580 είναι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και οι 255.801 μαθητές Δημοτικού , Γυμνασίου και Λυκείου. Οι μισοί περίπου από τους 255.801 μαθητές έχουν εγγραφεί το τελευταίο διήμερο.
Ειδικότερα όσον αφορά στους μαθητές: Στις 13 Μαρτίου έγιναν 358 νέες εγγραφές. Στις 20 Μαρτίου, ημερομηνία έκδοσης της σχετικής εγκυκλίου, έγιναν 19.172 εγγραφές.
Στις 21 Μαρτίου 27.570 νέες εγγραφές και χθες 22 Μαρτίου 34.989. Σήμερα(23/3) έγιναν 22.851 νέες εγγραφές. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας ο ρυθμός κρίνεται ικανοποιητικός.
Σήμερα ξεκίνησε και στην Αιτωλοακαρνανία είπε ο πρόεδρος της Α ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας Κώστας Κατσαρός σε συνέντευξή του στη Νανά Θεοδωροπούλου στον aeras fm 99.5. Ο κ.Κατσαρός δεν εμφανίστηκε αντίθετος με την τηλεκπαίδευση όμως στάθηκε κριτικά επισημαίνοντας τα προβλήματα επισημαίνοντας τα εξής:
“Τηλεκπαίδευση σε μια μέρα και χωρίς κάποιες βασικές προϋποθέσεις δεν γίνεται.Καταρχήν, μη θεωρείτε ότι οι μαθητές μας μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της τηλεκπαίδευσης επειδή έχουν Instagram ή είναι “αστέρια” στη χρήση του Tablet τους. Ενδιαφέρον θα δείξουν μόνο οι μαθητές που θα μπουν σε ένα εικονικό δωμάτιο έτοιμοι να μάθουν κι όχι να περάσουν την ώρα τους… Όμως και αυτό θα το κάνουν οι τυχεροί που διαθέτουν εξοπλισμό ικανό να μπορούν να διακρίνουν καθαρά τις ασκήσεις που θα λύνονται και θα τους βοηθήσει να κάνουν σοβαρά τη δουλειά τους. Είναι όλοι τυχεροί; Μάλλον όχι…
Δεν ξέρω επίσης αν γνωρίζετε ότι η τηλεκπαίδευση ξεκινάει όχι για να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί η δουλειά που γινόταν στο σχολείο αλλά για …να μη χαθεί η επαφή των μαθητών με τα αντικείμενα και για να εμπεδωθεί η ύλη που έχει ήδη διδαχθεί με τον παραδοσιακό τρόπο. Αν φυσικά τα σχολεία μείνουν κλειστά για πολύ χρόνο οι οδηγίες μάλλον θα προσαρμοστούν…
Κάποιοι εκπαιδευτικοί μπορεί να έχουν ευχέρεια στη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας, δεν είναι όλοι έτσι, αφού δεν υπήρχε αυτή η ανάγκη μέχρι σήμερα. Ούτε και τα εργαλεία που διαθέτουμε είναι αυτά που πρέπει. Στην εκπαίδευση, παρά τις όποιες παρεμβάσεις και προτάσεις μας που ποτέ δεν έχουν ακουστεί σοβαρά από αυτούς που πρέπει, τα σεμινάρια ή επιμορφωτικά προγράμματα γίνονται σποραδικά για λίγους τυχερούς που θα κληρωθούν γιατί διψούν να μάθουν, σίγουρα εκτός ωραρίου διδασκαλίας και με τα έξοδα να βαρύνουν τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, με εργαλεία που πρέπει να έχουν οι ίδιοι. Η εφαρμογή γίνεται στο σχολείο αν υπάρχουν τα μέσα και τις περισσότερες φορές (όπως και σήμερα) με εξοπλισμό που ανήκει στον εκπαιδευτικό.
Η Πολιτεία ταυτόχρονα ξέχασε κάτι πολύ σημαντικό στην Εκπαίδευση: έπρεπε ήδη να έχει εξοπλίσει τα σχολεία με σύγχρονα μέσα και να χορηγήσει σύγχρονα εργαλεία σε κάθε εκπαιδευτικό για να κάνει τη δουλειά του. Γίνεται παντού αλλού στο δημόσιο. Αναρωτηθείτε: σε πόσα σχολεία υπάρχει αίθουσα τηλεδιάσκεψης; Σε πόσα σχολεία υπάρχει ανάλογος εξοπλισμός που θα μπορούσε σήμερα να χρησιμοποιηθεί; Αναρωτηθείτε όμως και κάτι άλλο: ποιος άλλος δημόσιος υπάλληλος χρησιμοποιεί δικό του εξοπλισμό ή είναι υποχρεωμένος να χρησιμοποιήσει δικό του εξοπλισμό, για να διεκπεραιώσει την εργασία του;
Και τι ειρωνεία αλήθεια! Τα τελευταία χρόνια που η Πληροφορική είναι η επιστήμη που βάλλεται όσο καμιά άλλη στο Εκπαιδευτικό μας σύστημα ανεξαρτήτως κυβέρνησης, σήμερα καλείται να δώσει και θα δώσει τη λύση στο πρόβλημα που βιώνουμε…
Φτάνει όμως με την γκρίνια μου. Έτσι κι αλλιώς δεν θα αλλάξουν τα πράγματα. Ούτε περιμένω κάτι διαφορετικό αύριο … Είμαστε στη χώρα που δεν προβλέπει τίποτε και αντιμετωπίζει τα πάντα όταν συμβούν.
Αυτές τις μέρες, εμείς οι εκπαιδευτικοί πρέπει και θα ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των έκτακτων συνθηκών που βιώνει η πατρίδα μας. Θα ανταποκριθούμε όπως κάθε άλλη φορά που κληθήκαμε να το κάνουμε.
Και θα δουλέψουμε όσο χρειαστεί για να μην χαθεί μια χρονιά στο τέλος της για κανένα.
Έστω και από το σπίτι μας…” κατέληξε ο κ.Κατσαρός”.
Οδηγίες για δημιουργία λογαριασμού:Εγγραφή και δημιουργία μαθητικών λογαριασμών στο ΠΣΔ για τους μαθητές και μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Για όλους τους μαθητές/μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λειτουργεί μία νέα αυτοματοποιημένη διαδικασία δημιουργίας μαθητικών λογαριασμών ΠΣΔ με ευθύνη του κηδεμόνα, η οποία υλοποιείται με τα παρακάτω βήματα:
1. Η εγγραφή γίνεται από τον κηδεμόνα κάθε μαθητή/μαθήτριας μέσω της εφαρμογής εγγραφής που βρίσκεται στη διεύθυνση: https://register.sch.gr/students/
2. Για την εγγραφή απαιτείται από τον κηδεμόνα: (α) η χρήση ηλεκτρονικής συσκευής με πρόσβαση στο Διαδίκτυο και (β) να διαθέτει κινητό τηλέφωνο και προσωπική ηλεκτρονική διεύθυνση αλληλογραφίας (email).
3. Η εφαρμογή εγγραφής αρχικά εμφανίζει εισαγωγική σελίδα, με χρήσιμες πληροφορίες για τον μαθητή και τον κηδεμόνα του.
4. Ο κηδεμόνας εφόσον το επιθυμεί μπορεί να συνεχίσει με την εγγραφή με το κατάλληλο πλήκτρο που υπάρχει στο τέλος της σελίδας και το οποίο οδηγεί στη φόρμα εγγραφής.
5. Στη φόρμα εγγραφής θα πρέπει:
Όλα τα πεδία να συμπληρωθούν ακριβώς όπως αναγράφονται σε έλεγχο προόδου του/της ii. Η συμπλήρωση όλων των πεδίων είναι υποχρεωτική.
Τα πεδία email κηδεμόνα και κινητό τηλέφωνο κηδεμόνα συμπληρώνονται με σκοπό την εύκολη ανάκτηση των στοιχείων του λογαριασμού (όνομα χρήστη και κωδικός πρόσβασης) από τον κάτοχό του.
6. Αφού ο κηδεμόνας διαβάσει τους Όρους Χρήσης και τη Δήλωση Εχεμύθειας μπορεί να προχωρήσει στην υποβολή της φόρμας για τη δημιουργία του μαθητικού λογαριασμού.
7. Η ορθότητα των στοιχείων μαθητή/μαθήτριας επιβεβαιώνεται από το σύστημα mySchool και δημιουργείται ο λογαριασμός.
8. Με τη δημιουργία του λογαριασμού εμφανίζονται τα στοιχεία πρόσβασης, όνομα χρήστη (username), κωδικός πρόσβασης (password) και e-mail, τα οποία και πρέπει να διατηρήσει ο κηδεμόνας για την πρόσβαση του μαθητή στις υπηρεσίες του ΠΣΔ.
9. Ταυτόχρονα, αποστέλλεται ηλεκτρονικό μήνυμα στην e-mail διεύθυνση του κηδεμόνα με το όνομα χρήστη και χρήσιμες οδηγίες για την ανάκτηση του κωδικού πρόσβασης σε περίπτωση που ξεχαστεί.
10. Σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η επιβεβαίωση της ορθότητας των στοιχείων (βήμα 7) και η δημιουργία του λογαριασμού, ο κηδεμόνας μπορεί να επικοινωνήσει με το σχολείο ώστε να διασταυρώσει την ορθότητα των στοιχείων του/της μαθητή/μαθήτριας. Εναλλακτικά, μπορεί να υποβάλει αίτημα υποστήριξης προς το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο από τη σχετική επιλογή που υπάρχει στην οθόνη της εφαρμογής.
Για την προστασία της ιδιωτικότητας του μαθητή/μαθήτριας το όνομα χρήστη (username) που παράγεται δεν έχει σχέση με τα προσωπικά στοιχεία του μαθητή/μαθήτριας.
Τονίζεται ότι η νέα αυτοματοποιημένη διαδικασία εγγραφής λειτουργεί παράλληλα με την καθιερωμένη διαδικασία διαχείρισης μαθητικών λογαριασμών από την πλευρά του σχολείου και δεν την αντικαθιστά, αλλά την συμπληρώνει ως προς το σκέλος της εγγραφής.