Κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου. Μπορώ να σηκώνω βάρος;

Φυσιοθεραπεία και άσκηση το μυστικό για όσους «τσάκισαν» τους σπονδύλους τους και διαγνώστηκαν με κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου

 

Οι τραυματισμοί στην πλάτη είναι από τις χειρότερες μυοσκελετικές βλάβες, όχι μόνο για κάποιον αθλητή, αλλά και για οποιονδήποτε άνθρωπο, καθώς επιβαρύνουν κάθε μας κίνηση, ιδίως το περπάτημα. Μεταξύ των πιο σοβαρών βλαβών είναι η κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου, η οποία προκαλεί πόνο και, σε ορισμένες περιπτώσεις,  πίεση στα νεύρα και συμπτώματα στα κάτω άκρα. Παρότι η ηλικία, η κληρονομικότητα, η παχυσαρκία και η εγκυμοσύνη είναι πιθανοί λόγοι εμφάνισης της πάθησης, σε γενικές γραμμές ο κίνδυνος είναι ανάλογος της πίεσης που ασκείται στη μέση.

Υπεύθυνος ο τρόπος που σηκώνουμε βάρη

O λανθασμένος τρόπος με τον οποίο σηκώνουμε βάρη μπορεί να προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό και να οδηγήσει στη δημιουργία κήλης ή να επιδεινώσει την υπάρχουσα. Η επανάληψη της κακής κίνησης είναι αυτή που οδηγεί σε μικροτραυματισμούς στη σπονδυλική στήλη και αθροιστικά σε σοβαρές βλάβες της που συνοδεύονται από έντονο πόνο.

Οι πόνοι της «κακής» άσκησης υποχωρούν… με άσκηση

Η άσκηση είναι η καλύτερη επιλογή για τη βελτίωση της κήλης μεσοσπονδύλιου δίσκου. Όχι μόνο συνιστάται από τους ειδικούς, αλλά επιβάλλεται για την ενδυνάμωση των μυών της πλάτης, τη σταθεροποίηση και τη στήριξη της σπονδυλικής στήλης. Όμως απαγορεύεται όταν ο πόνος βρίσκεται σε έξαρση, οπότε απαιτείται ξεκούραση για μια-δυο μέρες, ή όσο επιμένει ο πόνος. Η παρατεταμένη αδράνεια, ωστόσο, δεν ωφελεί τους μυς, οι οποίοι όταν αποδυναμώνονται επιδεινώνουν το πρόβλημα.

Μετά από 2 εβδομάδες περίπου προσπαθήστε να ακολουθήσετε μια ελαφριά αερόβια άσκηση, όπως το περπάτημα, και αποφύγετε το τζόγκινγκ έως ότου δεν πονάτε καθόλου ή δυναμώσουν οι μύες της πλάτης. Το ίδιο ισχύει και για οποιαδήποτε άσκηση ή κίνηση επιβαρύνει τη μέση. Μόνο όταν νοιώσετε καλύτερα, αυξήστε το επίπεδο δραστηριότητάς σας.

Απαραίτητη η φυσιοθεραπεία

Την ουσιαστικότερη όμως βοήθεια για την αντιμετώπιση της κήλης μεσοσπονδύλιου δίσκου προσφέρουν τα φυσιοθεραπευτικά προγράμματα, τα οποία μπορούν να ξεκινήσουν μετά από 4-8 εβδομάδες από την έναρξη του έντονου πόνου. Μόλις περάσει η περίοδος της έξαρσης του πόνου, είναι σημαντικό για κάθε ασθενή να ακολουθεί ένα πρόγραμμα ασκήσεων υπό την εποπτεία και καθοδήγηση ενός φυσιοθεραπευτή κι αυτό γιατί οι επαγγελματίες είναι σε θέση να κατανοούν τους περιορισμούς και τις ιδιαίτερες ανάγκες του πόνου στην πλάτη και να αντιμετωπίσουν τα μεμονωμένα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν. Έχει αποδειχθεί άλλωστε από μελέτες ότι όταν οι ασκήσεις εκτελούνται από τους ασθενείς χωρίς την επίβλεψη των φυσιοθεραπευτών τα αποτελέσματα δεν είναι το ίδιο καλά.

Συνδυασμός διατάσεων και ασκήσεων ενδυνάμωσης

Στο φυσιοθεραπευτικό πρόγραμμα επιβάλλεται να περιλαμβάνονται και χαμηλής έντασης αεροβικές ασκήσεις εκτός από ασκήσεις ενδυνάμωσης και ασκήσεις stretching. Η επανάληψή τους προσφέρει αύξηση της ελαστικότητας των μυών, βελτίωση της αντοχής, και στήριξη της σπονδυλική στήλης.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ρυθμίσεις απορρήτου
Όνομα Ενεργοποιημένο
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Μπισκότα
Χρησιμοποιούμε τα Cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο δικτυακό τόπο.
x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.