AgrinioSite
Δευτέρα, 10 Αυγούστου, 2026
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
AgrinioSite
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ
No Result
View All Result
AgrinioSite
No Result
View All Result

Ο πολύς καφές και η μεσογειακή διατροφή μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη

15 Ιανουαρίου, 2021
κατηγορία: ΥΓΕΙΑ
0
Το γευστικό ρόφημα που προστατεύει την καρδιά και «καθαρίζει» το μυαλό
Share on FacebookShare on Twitter

Η καθημερινή κατανάλωση πολλών καφέδων συνδέεται με μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του προστάτη, σύμφωνα με μία νέα διεθνή επιστημονική μελέτη. Μία άλλη αμερικανική έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μεσογειακή διατροφή «φρενάρει» την εξέλιξη της νόσου στους άνδρες που ήδη έχουν διαγνωσθεί με καρκίνο του προστάτη.

Η πρώτη μελέτη, με επικεφαλής τον ουρολόγο δρα Κεφένγκ Γουάνγκ του πανεπιστημιακού νοσοκομείου Σενγκτζίνγκ του Ιατρικού Πανεπιστημίου της Κίνας, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό «BMJ Open», ανέλυσαν στοιχεία (μετα-ανάλυση) από 16 δημοσιευμένες έρευνες, προερχόμενες επτά από την Ευρώπη, επτά από τις ΗΠΑ και δύο από την Ιαπωνία. Οι μελέτες αφορούσαν συνολικά 1,08 εκατομμύρια ανθρώπους, από τους οποίους οι 57.732 εμφάνισαν καρκίνο του προστάτη.

Διαπιστώθηκε ότι όσοι έπιναν τους περισσότερους καφέδες μέσα στην ημέρα είχαν μειωμένο κατά 9% κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του προστάτη, σε σχέση με εκείνους που έπιναν ελάχιστους καφέδες έως καθόλου. Κάθε πρόσθετος καφές μέσα στην ημέρα σχετιζόταν με μία μείωση του κινδύνου καρκίνου κατά περίπου 1%. Όσοι έπιναν τους περισσότερους καφέδες είχαν 12% έως 16% μικρότερο κίνδυνο για προχωρημένο και θανατηφόρο καρκίνο του προστάτη, αντίστοιχα.

Ο εν λόγω καρκίνος είναι ο δεύτερος συχνότερος στους άνδρες και ο έκτος πιο θανατηφόρος. Σχεδόν τρία στα τέσσερα περιστατικά εμφανίζονται στις ανεπτυγμένες χώρες, ενώ μετά τη δεκαετία του 1970 η νόσος εμφανίζει μεγάλη αύξηση στην Κίνα, την Ιαπωνία και σε άλλες ασιατικές χώρες που έχουν γνωρίσει εν τω μεταξύ σημαντική ανάπτυξη. 

Ο καφές βελτιώνει τον μεταβολισμό του σακχάρου (γλυκόζης), έχει αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες και επίσης επηρεάζει τα επίπεδα των σεξουαλικών ορμονών, παράγοντες που όλοι εμπλέκονται στον καρκίνο του προστάτη.

Η δεύτερη έρευνα του Αντικαρκινικού Κέντρου Άντερσον του Πανεπιστημίου του Τέξας, με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή Ουρολογίας Τσάστιν Γκρεγκ, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Cancer», παρακολούθησε 410 άνδρες με καρκίνο του προστάτη, συσχετίζοντας τη διατροφή τους με την εξέλιξη της νόσου σε βάθος χρόνου. Σε διάστημα τριών ετών υπήρξε επιδείνωση της νόσου σε 76 άνδρες.

Διαπιστώθηκε ότι όσοι έκαναν συστηματικά μεσογειακή διατροφή (περισσότερα φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ελαιόλαδο, δημητριακά και ψάρια) είχαν γενικά καλύτερα πρόγνωση. Προηγούμενες μελέτες έχουν συσχετίσει τη μεσογειακή διατροφή με μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, καρκίνου και πρόωρης θνησιμότητας. Η νέα μελέτη δείχνει ότι υπάρχει τέτοια σχέση ειδικότερα στον καρκίνο του προστάτη.

Εφόσον ο συγκεκριμένος καρκίνος παραμείνει τοπικός, θεωρείται συνήθως χαμηλού κινδύνου και αντιμετωπίσιμος. Αρκετοί άνδρες δεν κάνουν κάτι περισσότερο από ενεργή ιατρική παρακολούθηση, μήπως ο όγκος επιδεινωθεί. Η διατροφή, όπως δείχνει και η νέα έρευνα, αποτελεί βασικό παράγοντα στον ενδεδειγμένο τρόπο ζωής τους.

Σχετικά Άρθρα

Θεσσαλονίκη: Οικογένεια 44χρονου κλινικά νεκρού χάρισε ζωή μέσω δωρεάς οργάνων
ΥΓΕΙΑ

Καρδιοπαθείς και καύσωνας: Προσοχή στα φάρμακα – Ακόμη 8 μέτρα για μεγαλύτερη προστασία

8 Αυγούστου, 2026

Οι αυξημένες θερμοκρασίες και ο καύσωνας που θα επικρατήσουν τις επόμενες μέρες, θέτουν σε αυξημένο κίνδυνο τους καρδιοπαθείς. Ο καύσωνας έχει σαν...

Πρωτοδικείο: Εργατικό ατύχημα το στρες με 160.000 ευρώ αποζημίωση (παράδειγμα)
ΥΓΕΙΑ

Τηλεργασία: Ο αντίκτυπος στην ψυχική υγεία και το «δικαίωμα στην αποσύνδεση» – Τα προβλήματα που δημιουργεί

8 Αυγούστου, 2026

Ως μόνιμη πραγματικότητα θεωρείται στην Ευρώπη πλέον η τηλεργασία η οποία αλλάζει ριζικά τον τρόπο που δουλεύουμε, το πού επιλέγουμε να ζήσουμε,...

Ηράκλειο: Συνελήφθη άνδρας που χτύπησε την ηλικιωμένη μητέρα του για χρήματα
ΥΓΕΙΑ

Εγκέφαλος μετά τα 50: Ποια αλλαγή μπορεί να συνδέεται με την άνοια

7 Αυγούστου, 2026

Νέα μελέτη εντόπισε στον ιππόκαμπο μια άγνωστη έως σήμερα αλλαγή. Τα μικρογλοιακά κύτταρα μειώνονται από τη μέση ηλικία και φαίνεται...

Τι κάνουμε από άγνοια και δεν μπορούμε να χάσουμε κιλά
ΥΓΕΙΑ

Διάσημες δίαιτες: Τα οφέλη και οι παγίδες τους

7 Αυγούστου, 2026

Κάθε χρόνο εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο υιοθετούν κάποια από τις πολυσυζητημένες διαιτητικές προσεγγίσεις που κυριαρχούν στο διαδίκτυο και...

Μυωπία μετά τα 40: Οι σύγχρονες λύσεις με λέιζερ και ενδοφακούς αλλάζουν τα δεδομένα
ΥΓΕΙΑ

Η μυωπία δεν σταματά πάντα στα 20: Τι συμβαίνει πραγματικά στα μάτια των ενηλίκων

6 Αυγούστου, 2026

Για πολλές δεκαετίες επικρατούσε η άποψη ότι η μυωπία αναπτύσσεται κατά την παιδική ηλικία και σταθεροποιείται προς το τέλος της εφηβείας ή στα πρώτα...

Τι κάνουμε από άγνοια και δεν μπορούμε να χάσουμε κιλά
ΥΓΕΙΑ

Διατροφικό στρες: Πώς το «τι θα φάμε σήμερα» κουράζει το μυαλό και 8 τρόποι για να γλιτώσουμε

6 Αυγούστου, 2026

Η καθημερινή οργάνωση των γευμάτων μπορεί να προκαλέσει «κόπωση αποφάσεων» και να κάνει πιο πιθανές τις πρόχειρες επιλογές. Μερικές απλές...

Peyronie: Η νόσος-ταμπού που προκαλεί κατάθλιψη στους άνδρες
ΥΓΕΙΑ

Πώς στυτική λειτουργία και σπέρμα «πλήττονται» από τη ζέστη – Μέτρα προστασίας στις διακοπές

6 Αυγούστου, 2026

Οι υψηλές θερμοκρασίες, η αφυδάτωση και ορισμένες καλοκαιρινές συνήθειες μπορεί να επιβαρύνουν τη σεξουαλική λειτουργία. Ποια μέτρα προστασίας συστήνονται στις...

«Βάλτε τέλος στο αλάτι», προειδοποιεί ο ΕΦΕΤ
ΥΓΕΙΑ

Αλάτι ή υποκατάστατο χαμηλού νατρίου; Ποια επιλογή είναι καλύτερη για την υγεία και για ποιους

5 Αυγούστου, 2026

Από το ροζ αλάτι Ιμαλαΐων μέχρι τον ανθό αλατιού, οι επιλογές είναι πολλές. Τελικά, όμως, οι διαφορές δεν βρίσκονται εκεί...

Banner
Banner

Eιδησεογραφική πύλη με θεματολογία ποικίλης ύλης από το Αγρίνιο και τη Δυτική Ελλάδα.
Η δύναμη του διαδικτύου, η αμεσότητα της είδησης και η ταχύτατη διάδοσή της, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της εποχής και το agriniosite.gr σας καλεί να συμπορευτείτε μαζί του.
Με αποκαλυπτικές ειδήσεις, ρεπορτάζ, έρευνα, συνεντεύξεις, αφιερώματα. πολιτισμός, αθλητισμός κ.α
Το agriniosite.gr στηρίζει την κοινωνία και ελέγχει την εξουσία. Είναι η Δύναμη σου…
Η Δύναμη της Ενημέρωσης!

Facebook X-twitter Youtube

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Web Design & Development

© 2025 AgrinioSite

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του agriniosite.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

No Result
View All Result
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΤΑΞΙΔΙΑ
    • STYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
  • ΓΝΩΜΕΣ

© 2023 AgrinioSite Web Design & Development by .