Quantcast

Πόσο ανθυγιεινή μπορεί να γίνει μία σαλάτα;

Την ονομασία «σαλάτα» μπορεί να πάρει οποιοδήποτε τρόφιμο είναι ανακατεμένο με οτιδήποτε άλλο. Και ανάλογα με τα υλικά που θα επιλέξετε, μπορείτε εύκολα να μετατρέψετε ένα ελαφρύ και θρεπτικό πιάτο σε μία βαριά και δύσπεπτη γαστρονομική επιλογή.

Τα λαχανικά σας κολυμπάνε στο λάδι;

Το ελαιόλαδο μπορεί να αποτελείται από τα λεγόμενα «καλά» μονοακόρεστα λιπαρά, όμως δεν παύει να ανήκει στην κατηγορία του λίπους, του πιο θερμιδογόνου συστατικού της διατροφής μας. Μάθετε πως κάθε γραμμάριο λίπους σας προμηθεύει με 9 θερμίδες, που είναι κάτι παραπάνω από διπλάσιες αν τις συγκρίνουμε με τους υδατάνθρακες (πχ ψωμί, μακαρόνια) και τις πρωτεΐνες (πχ κόκκινο κρέας, ψάρι, πουλερικά) που αποδίδουν 4 θερμίδες ανά γραμμάριο. Προσθέστε μία μόνο κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο, που περιέχει 135 θερμίδες, και είναι αρκετή για να εμπλουτίσει γευστικά τη σαλάτα σας.

Η πατατοσαλάτα

Η πατατοσαλάτα δεν θεωρείται σαλάτα με την ευρεία έννοια του όρου. Το ίδιο ισχύει για τον ντάκο αλλά και τη μακαρονοσαλάτα. Όλα τα παραπάνω μπορούν στην πραγματικότητα να αποτελέσουν κυρίως γεύματα, τα οποία καλό θα ήταν να απολαύσετε όχι αντί, αλλά με τη συνοδεία λαχανικών. Το παξιμάδι άλλωστε, αποτελεί μία εκδοχή ψωμιού, ενώ τόσο η πατάτα όσο και τα μακαρόνια ανήκουν επίσης στα αμυλούχα τρόφιμα, τα οποία μπορείτε να τα καταναλώνετε, αλλά με μέτρο.

Προσθέσατε πολλά extra υλικά;

Οι δύο φέτες μπέικον μπορούν να σας επιβαρύνουν με 150 περίπου θερμίδες και 12 γραμμάρια λιπαρών, ενώ αν στη σαλάτα σας προσθέσατε μία φέτα σαλάμι και 60 γραμμάρια τυρί τύπου gouda ή edam τότε αυξήσατε και τις θερμίδες της στις 400 συνολικά.

Αποφύγετε τις σως που έχουν ως βάση τη μαγιονέζα και παρασκευάστε γευστικές παραλλαγές που βασίζονται στο γιαούρτι, ή φτιάξτε μία vinaigrette με ξύδι balsamico, μουστάρδα και λίγο μέλι. Αντί για αλλαντικά, μπορείτε να προσθέσετε στήθος από κοτόπουλο τόνο σε νερό, ή οποιαδήποτε άλλη εκδοχή ψητού ψαριού, που είναι χορταστικά και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.

Η σαλάτα είθισται να αποτελεί ένα φρέσκο πιάτο που σας ανεφοδιάζει θρεπτικά και μπορεί να συμβάλει στον γρήγορο κορεσμό, και όχι μία παραλλαγή του cheeseburger. Το μόνο που χρειάζεστε είναι λίγη φαντασία, προκειμένου να συνθέσετε τη δική σας αγαπημένη σαλάτα με τέτοιο τρόπο που θα προασπίζει της υγεία και θα προστατεύει τη σιλουέτα σας.

Ελίζα Τζόβα
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.